  • 1. Data: 2021-12-21 23:37:10
    Temat: Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Ma może ktoś na zbyciu stary dysk Western Digital Caviar 250GB?
    Dokładny symbol i wersja to WD2500JB-00GVC0.
    Ewentualnie może być sama płytka sterownika. Wersja płytki
    2060-701265-001 REV A.

    Dysk był sobie raczyć zdechnąć bez ostrzeżenia w trakcie pracy.
    Żadne SMART-y, srarty nic nie uprzedziły.

    Obecnie słychać jak dysk włącza się i wyłącza. Nie jest wykrywany
    przez BIOS płyty głównej.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2021-12-22 00:53:31
    Temat: Re: Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > SMART-y, srarty nic nie uprzedziły.
    >
    > Obecnie słychać jak dysk włącza się i wyłącza. Nie jest wykrywany przez

    mogę przekopać magazynek - możliwe, że się trafi. Ale nie chcę cię
    martwić... ten objaw to raczej nie elektronika a głowice.

  • 3. Data: 2021-12-22 10:14:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    sirapacz napisał(a) :

    > mogę przekopać magazynek - możliwe, że się trafi. Ale nie chcę cię
    > martwić... ten objaw to raczej nie elektronika a głowice.

    Właśnie tego się obawiam.
    Nie dopisałem szczegółowo, że słychać stukot głowicy co kilka sekund.

    Dla ułatwienia, jakbyś miał podobny dysk, to jest on z tych w
    czarnej obudowie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2021-12-22 11:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >2060-701265-001 REV A.

    >Dysk był sobie raczyć zdechnąć bez ostrzeżenia w trakcie pracy. Żadne

    Nie wszystkie usterki wylapia, ale ... sprawdzales SMART regularnie?

    Bo taki niby uznany standard, a sie okazuje, ze Windows to chyba tego
    nie pilnuje i nie ostrzega sam z siebie.

    Pomagał np Intel IAStore..

    J.

  • 5. Data: 2021-12-22 12:18:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 23:37:10 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > Żadne SMART-y, srarty nic nie uprzedziły.
    >
    > Obecnie słychać jak dysk włącza się i wyłącza. Nie jest wykrywany

    Czytałem, że po wymianie płyty głównej (o ile to akurat tylko płyta padła)
    to i tak należy całość kalibrować. Bez tego nie da się ponoć prawidłowo
    odczytać danych.
    Nie miałem możliwości sam tego sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2021-12-22 12:18:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dla ułatwienia, jakbyś miał podobny dysk, to jest on z tych w czarnej
    > obudowie.

    obejrzałem zdjęcia w sieci, jjeszczse nie przeleciałem wszystkich... na
    razie znalazłem podobne raptory ale to musi być kropka w kropkę by była
    szansa.

  • 7. Data: 2021-12-22 17:09:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22.12.2021 o 12:18, Adam pisze:

    > Czytałem,

    Możesz podać źródło?

    > że po wymianie płyty głównej (o ile to akurat tylko płyta
    > padła) to i tak należy całość kalibrować.

    Na czym polegała ta kalibracja?

    > Bez tego nie da się ponoć prawidłowo
    > odczytać danych.
    > Nie miałem możliwości sam tego sprawdzić.

    Inni mieli i mają -- można obejrzeć masę
    pornoli z naprawianiem HDD w roli głównej.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    Napisałem raz jeszcze z powodu fu_turystyki...

  • 8. Data: 2021-12-22 18:34:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61c2f9c0$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Nie wszystkie usterki wylapia, ale ... sprawdzales SMART
    > regularnie?
    >
    > Bo taki niby uznany standard, a sie okazuje, ze Windows to chyba
    > tego nie pilnuje i nie ostrzega sam z siebie.

    CrystalDiskInfo za to ostrzegł mnie trzy razy.

    Ostatnio chciałem zmienić MBR na GPT i igrałem z ogniem
    przenosząc część filmów na trefny dysk.

    Odczyty znosił już dwa lata ale zapisy po jakimś czasie zapisu
    szybko zwiększają licznik reallocated.

    ciekawe kiedy odmówi współpracy.

    https://ibb.co/d7N1NQq

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 9. Data: 2021-12-22 21:07:25
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 22.12.2021 o 11:11, J.F. pisze:
    > Nie wszystkie usterki wylapia, ale ... sprawdzales SMART regularnie?

    A tak z ciekawosci. Na linuksie da sie to jakos ustawic, zeby jakis
    alert wysylal (najlepiej na maila, albo jakis popup), bo niby widze w
    logach, ze jakies wartosci sie zmieniaja, ale nie bardzo wiem, czy dane
    parametry sa wazne, albo, czy dana wartosc jest wazna.

  • 10. Data: 2021-12-22 21:47:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2021 21:07:25 +0100, Pawel napisał(a):

> [...]
    > logach, ze jakies wartosci sie zmieniaja, ale nie bardzo wiem, czy dane
    > parametry sa wazne, albo, czy dana wartosc jest wazna.

    Zdaje mi się, że można wysyłać do Zabbixa.
    Innej metody nie znam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam