  • 1. Data: 2021-12-16 20:37:06
    Temat: gfx - jak wyglądają perspektywy cen
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Są jakies "przecieki" co będzie się działo z cenami kart gfx w przyszłym
    roku?

    Obecnie moja karta kupiona wiele lat temu (1050) jest droższa używana
    niż kiedy ją nową kupowałem, powoli dobijając do 200% ;)

    To kontynyuacja problemu lowprofile - właściciel dał się namówić na
    wyprowadzkę do normalnej obudowy i problem lowprofile nie istnieje, ale
    problem cen poprawił się tylko odrobinę, za to wybór jest ;)

    Czekać, bo będzie lepiej? Nie czekać, bo będzie drożej?

    Wiem że to szklana kula, ale może ktoś śledzący rynek wie coś więcej na
    temat planów. Liczyłem że wejdzie Intel i pozamiata rynek słabych kart,
    ale wyglada że potknął się o sznurówki...

  • 2. Data: 2021-12-16 23:20:12
    Temat: Re: gfx - jak wyglądają perspektywy cen
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:spg4h9$buf$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Są jakies "przecieki" co będzie się działo z cenami kart gfx w
    > przyszłym roku?

    nie zanosi się, że korona nas zostawi w przyszłym roku.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-12-17 09:27:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2021 23:20, PiteR wrote:
    > nie zanosi się, że korona nas zostawi w przyszłym roku.

    No, ale uczymy się z tym żyć, w miarę sprawnie. Większośc prognoz
    "kupować/nie kupować" powstawała miesięcy temu i nie wiem czy coś się
    nie zmieniło, do tej pory.

    Sytuacja miała stabilizować się koło 2022, ale jednocześnie mamy wojnę o
    Taiwan, agresywnywne wojenki handlowe, wymachiwanie szabelkami itd itp.

    Ktoś wreszcie stawia jakąs fabrykę półprzewodników w USA czy dalej to za
    mało aby się tam wyprowadzić, z niestabilnej Azji?

  • 4. Data: 2021-12-17 22:46:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sphhl9$ro3$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Ktoś wreszcie stawia jakąs fabrykę półprzewodników w USA czy dalej
    > to za mało aby się tam wyprowadzić, z niestabilnej Azji?

    Znasz naturę ludzką. Potrzeba więcej scalaków do rakiet = nowa fabryka.
    Scalaki dla Kowalskiego, może poczekajmy aż się unormuje.

  • 5. Data: 2021-12-17 22:53:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.12.2021 o 09:27, heby pisze:
    > Ktoś wreszcie stawia jakąs fabrykę półprzewodników w USA czy dalej to za
    > mało aby się tam wyprowadzić, z niestabilnej Azji?

    na dziś to ceny są chyba głównie napędzane możliwościami kopania, eth nie przechodzi
    na
    pos przez następne pół roku, więc wszystko zależy od cen eth i btc bo za nimi leci
    pozostałe 99% rynku

    kupuj grafikę, shortuj eth i tak albo inaczej będziesz zadowolony ;)

    a tak poważnie - niezbyt jest na co czekać w dół zawsze idzie oporniej niż w górę,
    może
    trochę więcej rzucą na rynek i cena w usd spadnie, ale za to nasza inflacja i wahania

    walutowe sprawią że będzie drożej - 11 miesięcy temu długo się zastanawiałem czy brać
    3060
    ti za 2170 bo wydawało mi się że to strasznie drogo, dziś jest ponad dwa razy droższy
    ;)

  • 6. Data: 2021-12-17 23:34:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/12/2021 22:53, m4rkiz wrote:
    > kupuj grafikę, shortuj eth i tak albo inaczej będziesz zadowolony ;)

    eth chyba za chwile zmiania algorytm na kopanie na CPU, nie wiadomo czy
    się bedzie opłacało kopać GPU, może wylecą z koparek na rynek. Nie
    siedze w temacie, ale ktoś tam dzisiaj pisał o kryptowalucie NPB. Coś
    jak dogcoin, tylko bardziej śmieszne...

  • 7. Data: 2021-12-18 18:08:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.12.2021 o 23:34, heby pisze:

> [...]
    > się bedzie opłacało kopać GPU, może wylecą z koparek na rynek. Nie
    > siedze w temacie, ale ktoś tam dzisiaj pisał o kryptowalucie NPB. Coś

    nie ten to inny, na dziś masz 8363 projekty wylistowane na coinmarketcap więc aż do
    dużego
    krachu karty nie potanieją