  • 21. Data: 2021-09-08 08:58:36
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > No generalnie chcemy z PV ladowac, bo co to za zysk weglem w nocnej
    > taryfie :-)

    Nie każdy ma PV

    > A jak wszyscy sasiedzi tez beda chcieli 14kW?

    To trzeba będzie rozbudować infrastrukturę. Mamy na to kilkadziesiąt
    lat.

    > Jaki masz transformator i na ile domow ?

    Mam iść liczyć?

    > A bateria jakie ma napiecie?

    No właśnie takie.

    > Bo jesli tak lubia ladowarki DC ... czy one nie mialy ładować baterii
    > bezposrednio, bez przetwornic w samochodzie ?

    A jak inaczej? Wyobrażasz sobie przetwornicę 350 kW w samochodzie? Po
    co?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2021-09-08 11:36:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/09/2021 08:55, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
    > zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
    > je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
    > 15 minut.
    > Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
    > pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
    > niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
    > zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
    >
    > To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze

    Co tam Mercedes, patrz na to Jacek ;)
    https://antyweb.pl/hyuindai-vision-fk-680km-wodor

  • 23. Data: 2021-09-08 14:07:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-07 o 18:33, T. pisze:

    > Podobnie słabo było na początku motoryzacji, gdy benzynę kupowało się w
    > aptekach. Pewnie i z dzisiejszymi problemami jakoś sobie poradzimy.

    Ale wtedy żaden s..syn nie namawiał czy zmuszał do kupna samochodu
    i żaden idiota nie przekonywał że to przyszłość transportu.
    Miał dziadek powozik i nikt mu nie ograniczał wjazdu do centrum
    miasta tylko dlatego że koń sra na ulicę.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2021-09-08 15:21:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 14:07, RadoslawF wrote:
    > Miał dziadek powozik i nikt mu nie ograniczał wjazdu do centrum
    > miasta tylko dlatego że koń sra na ulicę.

    A na niektóre drogi? W latach 40tych obowiązywał zakaz przejazdu dla
    pojazdów konnych.

    Nie wiem gdzie stały. Nie wykluczam, że przed ministerstwem.

  • 25. Data: 2021-09-08 22:09:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sha076$v39$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Co tam Mercedes, patrz na to Jacek ;)
    > https://antyweb.pl/hyuindai-vision-fk-680km-wodor

    dzis taki widziałem koło roboty

    https://mg.co.uk/mg-zs-electric

    rozbawiło mnie wspomnienie mdzika Chrisa

    https://youtu.be/eVTjIZ7g4qE?t=44

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 26. Data: 2021-09-08 22:24:40
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-08 o 15:21, heby pisze:

    > A na niektóre drogi? W latach 40tych obowiązywał zakaz przejazdu dla
    > pojazdów konnych.

    W latach 40 nie sprzedawano już paliwa w aptekach.

    > Nie wiem gdzie stały. Nie wykluczam, że przed ministerstwem.

    Za PRLu czyli w latach osiemdziesiątych codziennie widywałem
    furmankę między blokami która zabierała zlewki ze szkolnych i
    przedszkolnych stołówek. Widać zakazu nie było.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2021-09-09 08:13:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 22:24, RadoslawF wrote:
    > W latach 40 nie sprzedawano już paliwa w aptekach.

    I dlatego ograniczono pojazdy ze srającymi na ulicę końmi. Być może z
    innych powodów też. Była alternatywa. Też smierdząca, ale majaca kilka
    zalet ekstra nad koniem.

    Czyli dziadkowi ograniczali. Może nie jeździł tam, gdzie był zakaz i nie
    zauważył że takie istniały. Więc stwierdzenie "nikt mu nie ograniczał"
    może obowiązywać The Dziadka a nie A Dziadka.

    > Za PRLu czyli w latach osiemdziesiątych codziennie widywałem
    > furmankę między blokami która zabierała zlewki ze szkolnych i
    > przedszkolnych stołówek. Widać zakazu nie było.

    Bo zakaz był miejscowy. Przypuszczalnie tam, gdzie końskie bobki mogły
    być mało reprezentacyjne, albo tam, gdzie spłoszony koń mógł zrobić
    komuś krzywdę.

  • 28. Data: 2021-09-09 09:25:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/09/2021 21:09, PiteR wrote:
    > in <news:sha076$v39$1$horizn@news.chmurka.net>

    > dzis taki widziałem koło roboty
    >
    > https://mg.co.uk/mg-zs-electric

    Ale to zwykly elektryczny smietnik jakich wiele.

  • 29. Data: 2021-09-09 22:00:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:shccss$ang$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Ale to zwykly elektryczny smietnik jakich wiele.

    ale chyba szybko powstał?

    elektryczna Warszawa ciągle w fazie testów.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 30. Data: 2021-09-09 22:09:49
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-09 o 08:13, heby pisze:

    > I dlatego ograniczono pojazdy ze srającymi na ulicę końmi. Być może z
    > innych powodów też. Była alternatywa. Też smierdząca, ale majaca kilka
    > zalet ekstra nad koniem.

    Nie w czasie kiedy paliwo sprzedawano w aptekach.

    > Czyli dziadkowi ograniczali. Może nie jeździł tam, gdzie był zakaz i nie
    > zauważył że takie istniały. Więc stwierdzenie "nikt mu nie ograniczał"
    > może obowiązywać The Dziadka a nie A Dziadka.

    :-)

    > Bo zakaz był miejscowy. Przypuszczalnie tam, gdzie końskie bobki mogły
    > być mało reprezentacyjne, albo tam, gdzie spłoszony koń mógł zrobić
    > komuś krzywdę.

    Krzywdę spłoszony koń może zrobić wszędzie.
    O zakazach (wjazdu) poza miejscowych nie słyszałem.
    Kiedyś, bo teraz się o takich publicznie dyskutuje.