  • 1. Data: 2011-04-21 14:37:35
    Temat: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
    Od: "Sam Losco" <s...@l...pl>

    Witam Szanowną Grupę,

    Mam Hondę CBR600F4 - gdy skończyły mi się w niej gumy(Road Attack) założyłem
    używaną torówkę Battlax BT-002R i pokochałem ją :) Dość mocno chwalony Road
    Attack łapał co jakiś czas uślizgi, zwłaszcza jak był nienagrzany. Odkąd
    założyłem BT-002R nigdy nie miałem żadnego uślizgu, a przejechałem na niej
    już z 2000 km.

    Me jednak teraz dylemat, bo nie testowałem jej w chłodniejsze dni, a
    poczytałem że torówki mogą być zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
    to nagle z niesamowitej przyczepności guma może trzymać o wiele gorzej niż
    normalna szosówka. Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
    dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
    wyssane z palucha? Jako alternatywe biorę PR2, które zbierają rewelacyjne
    opinie, ale obawiam się że i tak nie będą w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/
    Ta guma jest niesamowita.

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2011-04-21 15:06:39
    Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-21 16:37, Sam Losco pisze:
    > Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
    > dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
    > wyssane z palucha?

    A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
    nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
    AZ pamietasz cos dokladniej?

    Na wprost to zarowno hamowania jak i przyczepnosci na mokrym bylo duzo,
    moze nie na stoppie (albo trza wieksze jaja niz moje) i zadziwiajaco
    dobrze jak na sladowy bieznik potrafia wypierac wode na boki przodem.

    Za to jak raz chcialem od potorowej gumy na zimno ladnego zlozenia na
    rondku.
    Riposta byla krotka: pierdole nie robie !

    I nie zrobila.
    :-)

    Teraz mam metz racetek i nauczony poprzednim doswiadczeniem staram sie
    trzymac zasady:

    "nagrzej i nakurwiaj!"

    :-)

    KJ

  • 3. Data: 2011-04-21 22:15:01
    Temat: Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.04.2011 Sam Losco <s...@l...pl> napisał/a:
> [...]
    > ju? z 2000 km.
    >
    > Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa?em jej w ch?odniejsze dni, a
    > poczyta?em ?e torówki mog? byae zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
    > to nagle z niesamowitej przyczepno?ci guma mo?e trzymaae o wiele gorzej ni?
    > normalna szosówka. By?bym wdzieczny za spostrze?enia osób, które lataj?
    > d?u?ej ni? Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto?ci czy to jednak bajki
    > wyssane z palucha? Jako alternatywe biore PR2, które zbieraj? rewelacyjne
    > opinie, ale obawiam sie ?e i tak nie bed? w stanie sie zbli?yae do BT-002R ;/

    Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
    Ja raz założyłem używane "potorówki" i więcej tego nie zrobię. Raz że wymagają
    odpowiednich warunków do pracy, a tych w codziennym użyciu nie jestem w stanie
    im zapewnić, dwa że są już zużyte w miejscach w których czasem chciałbym z opon
    korzystać.
    Jak dla manie, do codziennych dojazdów i okazjonalnego polatania w kółko,
    (i to w bardzo prowizorycznych warunkach) najlepsze są opony drogowe,
    pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;).
    Inna sprawa że często opony "po torowe" u nas, to zwykłe opony drogowe z
    homologacją na drogę, pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;)

    A skoro pytasz o Michały na f4 to masz :
    Power race tył, dojechał do białego ;) na przedniej pod koniec bieżnika pojawił
    się bąbel, chyba pękł kord. Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
    (dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.
    Przód w podobnym stanie rozlazł się. Po całkiem zacnym przebiegu i kolejnym
    "ganianiu w kółko" stało się coś bardzo dziwnego, cała opona zmieniła
    kształt/profil, była taka bardziej w prawo niż w lewo, bardzo dziwnie się
    jeździło. Niedawno dowidziałem się tutaj że była zwalona seria.
    PP2ct nie dane mi było dojechać do końca. Ale przez ~6kkm sprawowały się całkiem
    zacnie. Tyle że do codziennych dojazdów i okazjonalnego ganiania właśnie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 4. Data: 2011-04-21 22:32:33
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-22 00:15, kakmar pisze:

    > Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
    > Ja raz założyłem używane "potorówki" i więcej tego nie zrobię.

    Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne
    opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
    czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych
    modeli opon.
    > Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
    > (dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.

    jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
    lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
    gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

    KJ

  • 5. Data: 2011-04-21 23:28:26
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.04.2011 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:

> [...]
    > opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
    > czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych

    OK, ale na slickach? Takich nie na drogę? Ja to się nie znam bo nigdy
    nie latałem profesjonalnie po prawdziwym torze.

    > jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
    > lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
    > gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

    No coś w tym jest, mam niewielkie doświadczenie, ale na 6 kompletów + 2
    tylne, 3 razy złapałem flaka z tyłu z czego raz się nadawało do łatania.
    2 razy i tak miałem już nowe opony na wymianę, raz było z mm. nad
    znacznikiem i zamawiałem dopiero jak złapałem gumę, a i tak dojechałem z
    łatą do prawie slicka.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2011-04-22 05:29:23
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** KJ Siła Słów
    tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
    gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

    Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
    to zlapala 6 calowego gozdzia tak ze sie kolo zablokowalo o blotnik...
    Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
    rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
    bezdetkowych

  • 7. Data: 2011-04-22 06:06:48
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:
    > Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
    > rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
    > bezdetkowych

    Kolega to na KHI jezdzi??
    :)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 8. Data: 2011-04-22 06:24:55
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 21 Apr 2011 16:37:35 +0200) ktos podajacy sie za Sam Losco
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > opinie, ale obawiam się że i tak nie będą w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/

    Na prawdziwych torowych nigdy nie jezdzilem, ale po roznych wynalazkach
    zalozylem ostatnio komplet Michelin Pilot Power 2CT, poprawilem na nich
    swoj czas w poznaniu o 5 sekund wzgledem zeszlego roku gdy jezdzilem na
    komplecie ContiForce przod i BT014 tyl (chociaz to nie tylko zasluga opon
    oczywiscie).

    Sa to najlepsze opony jakie do tej pory mialem zalozone na motocyklu.

    Ten komplet ma za soba jakies 500km po torze i ~1000km po ulicy, mysle ze
    jeszcze zrobi jakies 200km po torze zanim sie skonczy tylna opona.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 9. Data: 2011-04-22 07:22:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-22, juhass <j...@p...fm> wrote:

    > Kolega to na KHI jezdzi??
    >:)

    Sie wszyscy przyjebaliscie, ale odkad woze ten zestaw ani razy nie
    zlapalem gumy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2011-04-22 07:23:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-21, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
    > nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
    > AZ pamietasz cos dokladniej?

    Ja mialem Racetek K1 od Cie.

    --
    Artur