  • 11. Data: 2020-11-24 16:14:22
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 15:58, J.F. wrote:
    > No ale chcesz umiescic konwerter w pokoju ... i masz tam trzy fazy do
    > wyboru ?

    Ba, bywało na wsi, że w pokoju były gniazdka podpięte pod 2 różne trafa.
    Ktoś dobudował dawno temu stolarnie i po 30 latach okazało się że częśc
    budynku ma inne zasilanie. "Tak jakoś wyszło".

    Natomiast powszechne jest łaczenie gnaizdek "jak komu wypadnie krócej
    kablem". I widziałem kilka razy taki "problem". Tylko że to żaden
    problem, w normalnej ekspoatacji nijak to nie wpływa na cokolwiek.

    > I jeszcze gdzies obok siebie, zeby nie bylo "ten kabelek musi
    > przechodzic przez caly pokoj, bo tak ma pan faze :-)

    Wiesz, zwyczajowo nie chodzi o kabel ethernet do komputera. Bardziej
    sytuacja jest taka:

    a) ktoś myślał że ethernet rośnie na drzewach a budynek obskoczy się
    jednym routerkiem wifi
    b) okazało się że nie
    c) na dole nie ma internetu, por^M^M^MNetfliks przerywa
    d) łomatko, co robić
    e) remont kosztował pół bańki, nie można przeprowadzić kabla
    f) większa antena nie pomogła
    g) ratunku

    I wtedy wchodzę ja. Klnąć przy tym siarczyście że elektryk na etapie
    budowy nie poprowadził jednego kable od internetów między piętrami za
    całe 5zł.

  • 12. Data: 2020-11-24 16:21:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 16:07, heby wrote:
    > No tak, nie napisałem "pierwszy lepszy precyzyjny".
    > https://www.tfc.co.uk/pdfs/OCXO_TFC_OS560-10.pdf

    Widze że tego w ogóle dużo jest.

    https://pl.rs-online.com/web/p/oscylatory-ocxo/69367
    44

    Więc kwestia tego czy urządzenie wytrzyma 1 sek czy 1h w trybie
    zsynchronizowania. Kwestia chyba bardziej potrzeb niż problemów
    inżynierskich.

  • 13. Data: 2020-11-24 16:23:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 15:28, J.F. wrote:
    > A to jest 320s ... 5 minut ... moze zdazysz.

    W zasadzie... za każdym wsadzeniem w gniazdko można by się
    synchronizować ponownie. Wiadomo jaka faza, wiadomo jakie przesunięcie.
    Wiadomo wszystko.

    Mając 5 minut *odstępu* miedzy pomiarami, spokojnie oblece hipermarket.

  • 14. Data: 2020-11-24 16:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/11/2020 15:58, J.F. wrote:
    >Ba, bywało na wsi, że w pokoju były gniazdka podpięte pod 2 różne
    >trafa.

    Moze sie zdarzyc, ale ja odwrotnie mysle.

> [...]

    >I wtedy wchodzę ja. Klnąć przy tym siarczyście że elektryk na etapie
    >budowy nie poprowadził jednego kable od internetów między piętrami za

    Ja bym tam powiedzial, ze kabelek musi byc :-)

    Ale wlasnie o tym pisze.
    Czyli co - gdzies kolo routerka wpinasz konwerter do gniazdka, po czym
    biegniesz na dol i szukasz ktore gniazdko jest z tej fazy?
    A jak zadne, albo gdzies w kacie, i znow problem z zasiegiem ?

    W nowym budownictwie, to bym raczej namierzyl na ktorych
    bezpiecznikach sa dwa pasujace gniazdka i polaczyl do jednego czy tam
    jednej fazy :-)

    A nie ma jakis kondensatorow, zeby przenosic miedzy fazami ?

    J.

  • 15. Data: 2020-11-24 16:43:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/11/2020 15:58, Piotr Gałka wrote:

    >No tak, nie napisałem "pierwszy lepszy precyzyjny".
    >https://www.tfc.co.uk/pdfs/OCXO_TFC_OS560-10.pdf

    Ladne ... ale wymaga 5 minut wstepnego wygrzewania i zapewne
    nieprzerwanego grzania potem - czyli solidny akumulator.

    Moze i by to bylo wystarczajace ... tylko czy elektrownie sa
    wystarczajaco dokladne ...

    J.

  • 16. Data: 2020-11-24 16:47:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/11/2020 16:07, heby wrote:

> [...]
    >Więc kwestia tego czy urządzenie wytrzyma 1 sek czy 1h w trybie
    >zsynchronizowania. Kwestia chyba bardziej potrzeb niż problemów

    A cene widzisz ?

    Kwestia potrzeb :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-11-24 16:51:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 16:36, J.F. wrote:
    > Czyli co - gdzies kolo routerka wpinasz konwerter do gniazdka, po czym
    > biegniesz na dol i szukasz ktore gniazdko jest z tej fazy?

    Z grubsza. Przy czym nie robie tego czesto. Trafiło że ze 3 razy.
    Własnie się trafia 4-ty.

    > A jak zadne, albo gdzies w kacie, i znow problem z zasiegiem ?

    To sorry. Przecież nie mówimy że "Netflix" musi być w salonie. Jak się
    nie da to trudno. [1]

    Dam Ci jeszcze inny argument. Gadam kiedyś ze znajomą z takim właśnie
    problemem. Mówie: router dobrze jak by był w korytarzu. Ona: nie może
    być. PSUJE ESTETYKĘ. Odmówiłem pomocy. Ale dowiedziałem się rok później
    że wisi w korytarzu. Widocznie ktoś miał więcej nerwów aby się szarpać.

    > W nowym budownictwie, to bym raczej namierzyl na ktorych bezpiecznikach
    > sa dwa pasujace gniazdka i polaczyl do jednego czy tam jednej fazy :-)
    > A nie ma jakis kondensatorow, zeby przenosic miedzy fazami ?

    Ogólnie to działa między fazami, obecnie wykorzystuje się L,N i PE do
    transmisji.

    Ale z doświadczenia: działa znacznie gorzej.

    Są wersję np. 600Mbit. Wydaje się że super, ale wepniesz to miedzy
    fazowo i z trudem wyciąga 6MBit. A to 600 też nie wyciąga, max pare
    metrów ;)

    [1] Opowiadał znajomy elektryk że miał dośc nadzienego klienta który
    poprosił o instalację 230V na bogato, bezprzewodowo. Bo ponoć teraz
    takie są, jak był na Florydzie to widział, to on chce taką samą. Znajomy
    grzecznie mu wyjaśnił że to dziala tylko na 120V i przekonał jednak do
    kabli. Ja bym pewnie roześmiał się w twarz, trzeba mieć stalowe nerwy.

  • 18. Data: 2020-11-24 17:19:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 16:47, J.F. wrote:
    > Kwestia potrzeb :-)

    Albo... olać precyzyjne kwarce ... zsynchronizować się z nadajnikiem AM.
    W zasadzie nawet dowolnym, soft sam sobie znajdzie ratio "radio
    maryja"/"Hz sieci".

  • 19. Data: 2020-11-24 17:37:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-24 o 15:48, heby pisze:

    > Tyle to wiem, problem w tym że masz takich gniazdek kilkadziesiąt w
    > *budynku* czyli lekko licząć trzeba rzucać przedłuzacze przez przedziwne
    > miejsca jak drzwi, schody, klapy na strych itd itp. Skrajnie upierdliwe.
    >
    > Znalezienie tej samej fazy jest istotne z puntu widzenia konwerterów
    > power line->ethernet.

    Zrzucenie 2 z 3 esów w rozdzielni głównej i rajd z badaskopem*) po
    gniazdkach ?

    *) badaskop, wychyłomierz: trochę bardziej zaawansowana probówka :)

    Albo inaczej: są wykrywacze obwodów

    https://www.conrad.pl/p/lokalizator-bezpiecznikow-ht
    -instruments-ht38-1601748

    Wpina się nadajnik do gniazdka a odbiornikiem daje się "wymacać" w
    rozdzielni który to obwód. 100% pewności nie daje ( przetestowane ). Tu
    trzeba by odwrotnie: zasilić nadajnik z rozdzielni głównej, z wybranej
    fazy, a detekcję robić na gniazdkach. Myślę że przy 2 osobach które
    mają łączność ze sobą, dało by się w miarę sprawnie temat załatwić.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 20. Data: 2020-11-24 17:43:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 17:37, PeJot wrote:
    > Zrzucenie 2 z 3 esów w rozdzielni głównej i rajd z badaskopem*) po
    > gniazdkach ?

    Owszem. Inna wersja upirdliwości. Bo pralka działa. Bo się M jak miłośc
    nagrywa. Bo jest właśnie elearning. Bo ratuje świat i nie można. Itd itp ;)

    Mi by się taki miernik przydał choćby do sprawdznia kolejnosci faz. Mam
    osobny, ale taki z dwoma drutami jest bardziej zarąbisty :D (są takie,
    swoją drogą, ale nie wiem czy działają w ten sam sposób, jeden z kabli
    musi być podpięty na stałe podczas pomiaru).