  • 11. Data: 2017-03-14 08:27:01
    Temat: Re: Mikrofon niskoszumowy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Mar 2017 19:34:24 +0100, Piotrne
    > Próbowałem kamerą i dyktafonem Olympus (z zapisem

    Mialem podobny problem podłączając odbiornik mikroportu do aparatu.
    Był spory szum. Pozbylem się szumów wyłączając w aparacie poziom
    czułości sygnału z auto na ręczny. Ustawiłem taki poziom, przy
    którym poziom dźwięku jest wystający a szumów jeszcze nie słychać.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-03-14 08:29:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Mar 2017 19:34:24 +0100, Piotrne
    > Próbowałem kamerą i dyktafonem Olympus (z zapisem
    > stereofonicznym). Nie są to urządzenia "profesjonalne",

    BTW zainteresuj się rejestratorami marki zoom ewentualnie tascam, to
    często używany sprzęt do nagrywania dźwięku.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-03-14 08:50:58
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    Twoim problemem nie jest kiepska jakość mikrofonu tylko kiepska jakość
    "toru audio" w kamerze. Funkcja "automatyki" powoduje wzmocnienie
    najcichszych dźwięków a jeżeli żadne konkretne nie występują, wtedy
    wszędobylskie szumy są wzmacniane. Jeżeli kamera ma taką możliwość,
    wyłącz automatyczne wzmocnienie i ustaw je ręcznie tak aby osiągnąć
    zadowalające efekty. Na pewno w tym pomoże Ci mikrofon kierunkowy. Na
    automatycznym wzmocnieniu szumów się nie pozbędziesz - jaki byś mikrofon
    nie podłączył.
    Podsumowując - jeżeli nie masz możliwości wyłączenia "automatycznego
    wzmocnienia toru audio" w kamerze to nie uzyskasz zadowalającego efektu.
    Jeżeli kamera ma wejście AUDIO IN (nie mikrofon) wtedy możesz podpiąć
    tam zewnętrzny przedwzmacniacz mikrofonowy. Jedynie profesjonalne
    przedwzmacniacze mikrofonowe oferują "niskoszumowość" - jeżeli ich
    użyjesz osiągniesz na pewno zadowalające rezultaty.

    Postroofki,
    DaN

  • 14. Data: 2017-03-14 09:03:21
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-14 02:03, sundayman wrote:

    > Nie masz racji. Nie ma takiego dyktafonu, który miałby jakość toru audio
    > choćby zbliżoną do okolic sprzętu profesjonalnego.
    > Częstotliwość próbkowania nie jest żadnym wyznacznikiem.

    > Co oznacza odpowiednie wyśrubowane parametry. Czyli na jedno wychodzi.

    Wielkość membrany nie ma związku z szumem.

    Mam takie wkładki podłączone do przedwzmacniacza na opampie. Wyjście
    przedwzmacniacza do line-in nędznej karty. Przedwzmacniacz zapewnia
    zasilanie fantomowe wkładek - jest niezbędne do prawidłowego działania.
    Bez problemu nagrywają się dźwięki (wewnątrz ledwo słyszalne) z podwórka
    przy zamkniętych oknach.

  • 15. Data: 2017-03-14 09:08:29
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Różne takie kierunkowe i laserowe mikrofony mogą być, albo mogą nie być
    > zgodne z prawem.

    Jakim cudem mikrofon (czy jakiekolwiek urządzenie) może nie być zgodne z
    prawem?

    Rozumiem, że użycie może nie być zgodne z prawem. Np. użycie siekiery do
    rąbania czyjejś nogi niekoniecznie musi być zgodne z prawem, ale sama
    siekiera raczej jest.

  • 16. Data: 2017-03-14 11:28:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Człowiek bez problemów
    > słyszy to wszystko.

    Bo człowiek ma logarytmiczną charakterystykę ucha, a fizyka nie;-)
    Zobacz pierwszego lepszego artystę na scenie - mało nie zje mikrofonu, a
    wystarczy, że na parę cm odsunie od dzioba i już nic nie słychać.
    Mam 2 mikrofony profesjonalne, kartę audio też niezłą, mam porządny
    rejestrator, ale na nic to, jeśli chcesz nagrać odległy dźwięk. To można
    zrobić tylko na 2 sposoby:
    -czasza i to duża z mikrofonem o silnie kierunkowej charakterystyce
    -... zbliżyć się do źródła dźwięku
    Mikrofony wbudowane w kamery rzeczywiście są zwykle kiepskie. Przyzwoity
    zewnętrzny i co najważniejsze - kierunkowy, bardzo dużo poprawiają. Daj
    sobie spokój ze stereo przy rejestracji czegoś, co na filmie jest daleko
    - to będzie nienaturalne.
    Jeśli elektronicznie "wyciągasz" słaby sygnał, to wyciągasz też szumy.
    ARW jest dobre dla magnetofonów "Kapral" marki Kasprzak;-)
    Tu masz znakomitą ilustrację co dają mikrofony kierunkowe:
    https://www.youtube.com/watch?v=kfGC9qafOkw

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2017-03-15 02:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Mar 2017 23:54:49 +0100, Piotrne napisał(a):
> [...]
    > samochodów na autostradzie oddalonej o około 3 km.
    > W nocy mam dookoła domu prawie idealną ciszę,
    > poza tą autostradą. Nie ma żadnego problemu
    > z usłyszeniem przez okno odgłosów autostrady.
    > Tymczasem próby nagrania tych dźwięków kończą się
    > całkowitym niepowodzeniem. Słychać tylko szum
    > - trudno powiedzieć, czy samego mikrofonu, czy również
    > wszystkich wzmacniaczy po drodze. Sprawdzałem tylko
    > z kamerą i dyktafonem Olympus z wejściem na zewnętrzny
    > mikrofon. Żadna konfiguracja (mikrofon wewnętrzny,
    > zewnętrzny) nie radzi sobie z takim cichym dźwiękiem.

    A moze kamera i dyktafon wycinaja slabe szumy ?

    Rozwiazaniem bylby wtedy dobry wzmacniacz.

    > Mam więc pytanie: czy w warunkach amatorskich (bez
    > kupowania sprzętu za tysiące złotych) da się zarejestrować
    > tego rodzaju ciche dźwięki? Czyli np. odgłosy dalekiej
    > ulicy, szum liści drzew itp. Człowiek bez problemów
    > słyszy to wszystko.

    Pozostaje jeszcze reflektor do mikrofou.

    J.

  • 18. Data: 2017-03-15 03:19:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tania kamera ma ARW. Pewno troche lepszy niz w magnetofonie Kapral. Przy slabym
    sygnale rosnie wzmocnienie i pojawiaja sie szumy wzmacniacza.w normalnym uzytkowaniu
    na imieninach u babci to nie stanowi problemu. Ale przy nagrywaniu autostrady z
    trzech kilometrow szumy sa wieksze niz sygnal. Wzmocnienie bardzo slabego sygnalu
    dodatkowym wzmacniaczem nie jest niemozliwe ale drogie. Pisalem wczesniej ze slaby
    sygnal trzeba wzmocnic dobudowujac do mikrofonu wieksze ucho. Kiedys za aparat
    sluchowy robilo cos w rodzaju trabki wkladanej do ucha. Takie trabki tylko wieksze
    byly uzywane do wykrywania lecacych samolotow. W pierwszych urzadzeniach do zapisu
    dzwieku tez byla trabka i sygnal z niej uzyskiwany byl wystarczajacy bez zadnych
    wzmacniaczy, ktorych wtedy chyba nie bylo, do rzezbienia rowka na walcu czyms tam
    pokrytym. Przy odpowiednio duzym uchu nie jest potrzebny super mikrofon.

  • 19. Data: 2017-03-15 09:20:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Mar 2017 09:08:29 +0100, Pcimol <...@...com> wrote:
    > Jakim cudem

    Zapytaj prawnika.

  • 20. Data: 2017-03-15 13:57:29
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 marca 2017 23:54:50 UTC+1 użytkownik Piotrne napisał:
    > Nagrywam czasem amatorsko różne filmy i chciałem
    > użyć nieco lepszych mikrofonów niż wbudowane w kamerę:
    > z większym odstępem (w kamerze mikrofony dla kanału
    > lewego i prawego są oddalone o 3 cm) i z mniejszymi
    > szumami. Kupiłem wkładki mikrofonowe WM-61A,
    > przyczepiłem do lewej i prawej słuchawki słuchawek
    > nausznych za kilka złotych i mam stereofoniczny mikrofon
    > zewnętrzny zakładany na głowę, dający bardzo dobry
    > efekt stereo.

    Miałem kiedyś w planach połączyć kilka szeregowo, a tu widać jak ludek
    łączy szeregowo, tak czy siak powierzchnia zbierająca dźwięk powiększa się.

    http://mintakaconciencia.net/squares/parabolic-mic/#
    mic

    Można jeszcze dać dwa mikrofony jeden zaraz za drugim, obrócone o 180 stopni, jeden
    połączony do wejścia odwracającego wzm. operacyjnego, a drugi do nieodwracającego.

    Następny bajer to dwa mikrofony odsunięte od siebie o 17-20cm skierowane
    w tym samym kierunku i sposobie podłączenia do wzmacniacza jak powyżej.
    Tu już uzyskamy uwypuklanie dźwięku około 800Hz.
    http://ifotos.pl/z/asnehew

    W dyktafonach olympusa masz 2 mikrofony i pozostawienie w ścieżce audio
    sygnałów wspólnych z wycięciem zakłóceń, ale tam jest pewnie i bramka szumu.

    Panie rezyseze, koncepcji jest jak mrówków.