  • 41. Data: 2017-03-18 13:22:40
    Temat: Re: Mikrofon niskoszumowy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 18:07, Jingiel pisze:

    > Ale również związek z czułością mikrofonu. Im lżejsza membrana czułość
    > większa.

    Niekoniecznie.
    W pewnym uproszczeniu membranę można potraktować jako tłok. To samo
    ciśnienie wywiera siłę wprost proporcjonalną do powierzchni tłoka.
    Parowóz ma niewielkie ciśnienie w kotle ;)

    Ale od wielkości membrany zależy też zdolność do przenoszenia różnych
    częstotliwości. I rzeczywiście - większa membrana mniej jest podatna na
    wyższe częstotliwości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2017-03-19 00:15:52
    Temat: Re: Mikrofon niskoszumowy - tylko 19.03.2017
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-12 o 23:54, Piotrne pisze:
    > Nagrywam czasem amatorsko różne filmy i chciałem
    > użyć nieco lepszych mikrofonów niż wbudowane w kamerę:
    > z większym odstępem (w kamerze mikrofony dla kanału
    > lewego i prawego są oddalone o 3 cm) i z mniejszymi
    > szumami. Kupiłem wkładki mikrofonowe WM-61A,
    > (...)

    Dzisiaj - czyli 19.03.2017 na Iboodzie za ok. 1/3 ceny jest (podobno)
    niezły elektret: sE Eletronics ProMic Laser Pro.

    http://www.ibood.com/extra-pl/pl/product-specs/22042
    /53695/mikrofon-se-electronics-promic.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam