  • 31. Data: 2017-03-16 09:07:55
    Temat: Re: Mikrofon niskoszumowy
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 15-03-2017 23:41, slawek wrote:

    > Jesteś pewien że używanie mikrofonu kierunkowego i nagrywanie z 200
    > metrów nieświadomych tego ludzi przez osoby takie jak np. kelnerzy... to
    > jest full legal i ogólnie ok?
    >
    > Nie jestem prawnikiem. A ty jesteś?

    Podstawy prawa trzeba znać:
    Z Kodeksu Karnego: (afera kelnerska, bo podsłuchiwani czyści jak łza)

    Art. 267.
    § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego
    nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do sieci
    telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne,
    magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do
    całości lub części systemu informatycznego.

    ! § 3. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji,
    ! której nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem
    ! podsłuchowym, wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem.

    § 4. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony
    w § 1-3 ujawnia innej osobie.
    § 5. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-4 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    K.

  • 32. Data: 2017-03-16 10:32:46
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Mar 2017 09:07:55 +0100, John Smith <d...@b...pl>
    wrote:
    > Podstawy prawa trzeba znać [...]

    Naturalnie.

  • 33. Data: 2017-03-16 11:11:44
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-16 o 09:07, John Smith pisze:

> [...]
    > w § 1-3 ujawnia innej osobie.
    > § 5. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-4 następuje na wniosek

    To jeszcze wytłumacz jakie zabezpieczenia stolika albo solniczki zostały
    przełamane.

    Inna kwestia że posiadanie narzędzi do łamania zabezpieczeń (a pod to
    podchodzi płyta z Linuksem Kali używana do testowania bezpieczeństwa
    systemów IT) podpada pod przestępstwo.

    Art. 269b. § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym
    osobom urządzenia lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia
    przestępstwa określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 3, art. 268a §
    1 albo § 2 w związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła
    komputerowe, kody dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do
    informacji przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci
    teleinformatycznej, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Idąc tą logiką to faktycznie trzeba zacząć zamykać sprzedawców
    samochodów (i fabryki też) jak ktoś wjedzie ciężarówką w tłum, no bo
    walka z terroryzmem bla bla bla ...
    Piotrek

  • 34. Data: 2017-03-16 19:17:55
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Pozostając w temacie grupy - nielegalne są (a przynajmniej jeszcze do
    > niedawna były) odbiorniki radiowe pracujące w pewnym zakresie
    > częstotliwości.

    Nie są.

  • 35. Data: 2017-03-16 19:37:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wielkość membrany nie ma związku z szumem.

    Naprawdę ? A czasem wielkość membrany nie ma związku z poziomem sygnału
    wyjściowego ? A ten też nie ma związku z szumem ?

    Oczywiście - bezpośrednio nie ma. Ale chyba ma znaczenie, jak silny
    sygnał trzeba dalej wzmacniać ?

  • 36. Data: 2017-03-16 21:43:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:

    > Samo posiadanie też może być zagrożone karą.
    >
    > Ale skoro jesteś prawnikiem to pewnie wiesz to lepiej.

    Jak na razie wychodzi na to że wiesz lepiej mimo deklaracji że nie
    jesteś prawnikiem. Z tego co napisałeś wynika, że nie wolno mi mieć w
    kuchni noża.
    A tak serio to "posiadanie _może_ być zagrożone karą" jeśli zostanie
    udowodniony zamiar użycia właśnie przeciwko innemu człowiekowi.
    Oczywiście mogą być jakieś obostrzenia zakazujące wnoszenia noży np na
    mecze ale to znowu jest w domyśle podejrzenie zamiaru użycia przeciwko...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 37. Data: 2017-03-17 03:54:51
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 16-03-2017 11:11, Piotr Dmochowski wrote:

    > To jeszcze wytłumacz jakie zabezpieczenia stolika albo solniczki zostały
    > przełamane.

    Art. 267. § 3.
    K.

  • 38. Data: 2017-03-17 06:50:03
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Mar 2017 20:43:18 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Jak na razie wychodzi na to

    ... że albo jesteś zwyczajnie głupi, albo trollujesz w niezbyt
    inteligentny sposób.

  • 39. Data: 2017-03-17 18:07:17
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 16.03.2017 o 19:37, sundayman pisze:

> [...]
    > wyjściowego ? A ten też nie ma związku z szumem ?
    >
    > Oczywiście - bezpośrednio nie ma. Ale chyba ma znaczenie, jak silny

    Ale również związek z czułością mikrofonu. Im lżejsza membrana czułość
    większa.

  • 40. Data: 2017-03-17 23:48:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:

    > ... że albo jesteś zwyczajnie głupi, albo trollujesz w niezbyt
    > inteligentny sposób.

    Brak argumentów maskujemy osobistymi wycieczkami, skąd ja to znam.