  • 1. Data: 2009-07-08 16:50:33
    Temat: Mikrofon różnicowy dynamiczny + Nokia 6300
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    Witam,

    Czy różnicowy mikrofon dynamiczny, o impedancji 150 ohm da sie
    bezposdernio podlaczyc do nokia 6300 ? Oczywiscie jako czesc zestawu
    sluchawkowego, czy potrzebna bedzie jakas elektronika, lub dodatkowe
    zasilanie ?

    Z gory dzieki za pomoc

    Karol W

  • 2. Data: 2009-07-09 10:59:45
    Temat: Re: Mikrofon różnicowy dynamiczny + Nokia 6300
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał
    w wiadomości news:h32inq$3eb$1@news.onet.pl...
> [...]
    > bezposdernio podlaczyc do nokia 6300 ? Oczywiscie jako czesc
    > zestawu sluchawkowego, czy potrzebna bedzie jakas elektronika,

    Raczej sie nie da - one maja znacznie mniejsze napiecie. No chyba
    ze ma w zestawie jakis transformator dopasowujacy.

    No i druga kwestia - trzeba by odciac zasilanie, ktore Nokia
    wystawia.

    J.

  • 3. Data: 2009-07-09 14:37:59
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 8 Jul 2009 18:50:33 +0200 "KarolW"
    <k...@g...comWYTNIJTO> napisał:

> [...]
    >bezposdernio podlaczyc do nokia 6300 ? Oczywiscie jako czesc zestawu
    >sluchawkowego, czy potrzebna bedzie jakas elektronika, lub dodatkowe

    J.F. już odpowiedział - nie da się bezpośrednio. Napięcie z mikrofonu
    elektretowego to kilkaset mV, a z dynamicznego max. ok. 1-2mV, zwykle
    mniej, bliżej kilkuset uV. Potrzebny jest wzmacniacz, zasilanie
    powinno być dostępne na złączu telefonu.

    Jakiś profesjonalny headset podłączasz?
    Ja kiedyś z zestawu słuchawkowego do N6230i wywaliłem oryginallne
    słuchawki "pchełki" i wlutowałem gniazdo jack. Niestety po dołączeniu
    słuchawek DT231, okazało się że tragiczna jakość dźwięku w
    odtwarzanych MP3kach nie wynikała wyłącznie z tandetności oryginalnych
    słuchawek, tylko z tragicznej jakości sygnału audio wytwarzanego przez
    telefon...

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 4. Data: 2009-07-09 20:21:59
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    Chce podlaczyc zestaw słuchawkowy + mikrofon z kasku lotniczego do
    telefonu.
    Czy ktos moze podrzucic jakis schemat wzmacniacza ktory byby w stanie
    wzmocnic sygnal z mikrofonu dynamicznego do poziomu sygnalu z ekektreta ?
    Bo chyba takie sa w zestawach Nokii ?

    Pozdr
    Karol

  • 5. Data: 2009-07-09 21:21:11
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 9 Jul 2009 22:21:59 +0200 "KarolW"
    <k...@g...comWYTNIJTO> napisał:

    >Czy ktos moze podrzucic jakis schemat wzmacniacza ktory byby w stanie
    >wzmocnic sygnal z mikrofonu dynamicznego do poziomu sygnalu z ekektreta ?
    >Bo chyba takie sa w zestawach Nokii ?

    Kolego, przede wszystkim:

    1. Odpisujemy POD a nie nad cytatem
    2. Przycinamy cytaty, zostawiając tylko tekst do którego się odnosimy

    Co do pytań:
    Tak, w zestwach Nokii są mikrofony elektretowe.

    Co do przedwzmacniaczy to temat przecież wałkowano już na setki
    sposobów:
    http://www.google.pl/search?q=przedwzmacniacz+mikrof
    onowy+schemat+dynamiczny
    http://images.google.pl/images?q=przedwzmacniacz%20m
    ikrofonowy%20schemat%20dynamiczny&um=1&ie=UTF-8&sa=N
    &hl=pl&tab=wi