  • 1. Data: 2009-07-08 14:45:54
    Temat: Co to za taśma / folia?
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Od czasu do czasu widzę misternie wykonane na płytkach uniwersalnych
    urządzenia z układami TQFP. Scalaki leżą sobie na takiej pomarańczowej
    przezroczystej folii, zapewne samoprzylepnej i wydaje mi się odpornej na
    temperaturę lutownicy.
    Oto przykład:
    http://obrazki.elektroda.net/21_1204981208.jpg
    Jak się to nazywa, gdzie można kupić w PL i za ile :)

    Michał

  • 2. Data: 2009-07-08 15:19:02
    Temat: Re: Co to za taśma / folia?
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > Oto przykład:
    > http://obrazki.elektroda.net/21_1204981208.jpg
    > Jak się to nazywa, gdzie można kupić w PL i za ile :)

    Taśma poliamidowa wysokotemperaturowa szukaj w TME , klej wytrzymuje ta
    temperature i nie zostaje na plytce, cena - no coz :(

  • 3. Data: 2009-07-08 20:45:36
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 08 Jul 2009 17:19:02 +0200 "nenik" <n...@o...pl> napisał:

    >Taśma poliamidowa wysokotemperaturowa szukaj w TME , klej wytrzymuje ta
    >temperature i nie zostaje na plytce, cena - no coz :(

    Chyba raczej poliimidowa, a nie poliamidowa, chyba że ja czegoś nie
    wiem. Kapton itp. Mam chińską taśmę poliimidową (kaptonową) kupioną w
    Semiconie za jakieś kilkanaście złotych i jedyne co można jej zarzucić
    to marny klej - po prostu słaby. Miałem w ręku jakąś lepszą (pewnie
    3M-a) i tam klej jest świetny, ale cena...

    No ale jak się dotknie lutownicą rozgrzaną do 325 stopni C to dziura
    się w niej nie robi :-)

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 4. Data: 2009-07-08 21:32:54
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    > Chyba raczej poliimidowa, a nie poliamidowa, chyba że ja czegoś nie

    Podobne nazwy, automatyczny słownik, brak fachowości ? :-)
    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=+
    Ta%C5%9Bma+poliamidowa+wysokotemperaturowa&idp=1#sea
    rch%3DTa%25C5%259Bma+poliamidowa+wysokotemperaturowa

    A teraz znajdż polimidową :-)

  • 5. Data: 2009-07-09 08:00:49
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 8, 4:45 pm, "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote:

    > Jak się to nazywa, gdzie można kupić w PL i za ile :)

    Haslo: Kapton

    Marek