  • 1. Data: 2009-07-07 21:50:13
    Temat: Regulacja szybkości elektromagnesu - jak zrobić ??
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    Witam!

    Mam potrzebe regulowania szybkości działania elektromagnesu w wibratorze.
    Całe urządzenie skałada się z cewki na 230V i kawałka metalu który
    przyciągany i odpychany powoduje wibrację. Sensownie jest regulować
    częstotliwość ale nie chcę używać falownika. Miałem akurat pod ręką
    regulator do silnikówna U2008 któy reguluje moc poparzez reglacje fazy ale
    to rozwiązanie nie działało poprawnie. Jaki układ moznaby do tego zastosować
    ?? Cewka na 20-30W więc moce są śmieszne ale falownika instalować nie mam
    zamiaru.

    --
    VSS http://vss.pl

  • 2. Data: 2009-07-08 00:03:11
    Od: shg <s...@g...com>

    On 7 Lip, 23:50, "VSS" <v...@v...pl> wrote:
    >Cewka na 20-30W więc moce są śmieszne ale falownika instalować nie mam
    > zamiaru.

    Przestrajany generator sinusa + wzmacniacz zasilany z odpowiednio
    dużego napięcia.
    Wzmacniacz taki tranzystorowy, jak w audio, tylko tranzystory
    odpowiednie. Zasilanie wyprostowanym napięciem sieci.

  • 3. Data: 2009-07-08 08:03:16
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 7 Lip, 23:50, "VSS" <v...@v...pl> wrote:
> [...]

    Wzmacniacz taki tranzystorowy, jak w audio, tylko tranzystory
    odpowiednie. Zasilanie wyprostowanym napięciem sieci.

    Czyli falownik.

  • 4. Data: 2009-07-08 08:26:48
    Od: BartekK <s...@N...org>

    k...@w...pl pisze:
> [...]
    > Wzmacniacz taki tranzystorowy, jak w audio, tylko tranzystory
    > odpowiednie. Zasilanie wyprostowanym napięciem sieci.

    Sprawa nazewnictwa. Przy tych 30W to nawet zwykły troszkę
    przewymiarowany audio wzmacniacz napędzający "odwrotnie" transformator
    np 12<>230v może wystarczyć (jeśli nie chce się schodzić znacznie z
    częstotliwością)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-07-08 08:29:08
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Wzmacniacz taki tranzystorowy, jak w audio, tylko tranzystory
    > odpowiednie. Zasilanie wyprostowanym napięciem sieci.

    W falowniku elementy wykonawcze zwykle nie pracują w zakresie liniowym.
    Można użyć: generator + wzmacniacz audio + transformator.
    To bezpieczniejsze, niż klecić końcówke zasilaną wprost z sieci.

  • 6. Data: 2009-07-08 21:17:57
    Od: JS <j...@o...tego.nie.pl>

    W artykule <h30fuk$13f3$1@opal.icpnet.pl> VSS napisał:

> [...]
    > przyciągany i odpychany powoduje wibrację. Sensownie jest regulować
    > częstotliwość ale nie chcę używać falownika. Miałem akurat pod ręką

    Jeżeli znacznie zmniejszysz częstotliwość, to może być potrzebne też
    obniżenie napięcia (o prądzie decyduje składowa indukcyjna impedancji).

    --
    Pozdrawiam!
    Jarosław Szynal