  • 181. Data: 2021-02-24 11:32:56
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 24.02.2021 o 09:48, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie tylko w weekend. 8 godzin każdej nocy i dwie godziny w dzień w
    > tygodniu. To 42 godziny tygodniowo. Plus 56 godzin weekendu
    > zaczynającego się o 22:00 w piątek i kończącego o 7:00 w poniedziałek.
    > Tylko 70 godzin w szczycie i 98 godzin poza nim. W rzeczywistości
    > dochodzą jeszcze święta.

    W rzeczywistości święta nie dochodzą w G12w.
    Sprawdzone organoleptycznie w PGE.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 182. Data: 2021-02-24 11:49:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    Tuesday, February 23, 2021, 8:50:54 PM, you wrote:

> [...]

    >dochodzą jeszcze święta.

    >Nie rozumiem - piszemy w kontekście nocnego ładowania.

    Ja tam pisze ogolnie - zeby nie liczyc ile to tanich godzin, tylko ile
    wtedy pradu sie potrzebuje.

    Akurat samochod elektryczny bedzie czesto ladowany w nocy i dobrze
    pasuje ... ale to bedzie samochod na wegiel :-)

    >To, co zazwyczaj w weekendy się robi.

    Jedzie sie na narty, na zagle :-)

    J.

  • 183. Data: 2021-02-24 12:28:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 24.02.2021 11:49 you wrote:

> [...]
    > ile wtedy pradu sie potrzebuje. Akurat samochod elektryczny bedzie
    > czesto ladowany w nocy i dobrze pasuje ... ale to bedzie samochod na

    Nie. Na wiater z wiatraka.

    > Jedzie sie na narty, na zagle :-)

    To bierzesz G12 bez wu, tam masz podział na taryfy bez uwzględnienia
    weekendów, za to tańsza II taryfa. :P

    --
    Pete

  • 184. Data: 2021-02-24 12:28:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, collie.
    On 24.02.2021 11:32 you wrote:

    > W rzeczywistości święta nie dochodzą w G12w. Sprawdzone
    > organoleptycznie w PGE.

    Może czas wymienić licznik na taki, który ma zaprogramowane święta.
    Mój w Tauronie potrafi je uwzględnić. I nie tylko stałe państwowe ale
    również ruchome kościelne.
    Cud.

    --
    Pete

  • 185. Data: 2021-02-24 12:48:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 24.02.2021 o 12:28, Pete napisał:

    > Może czas wymienić licznik na taki, który ma zaprogramowane święta.
    > Mój w Tauronie potrafi je uwzględnić. I nie tylko stałe państwowe ale
    > również ruchome kościelne.
    > Cud.

    Nie ja (i nie Ty) decyduję o wymianie licznika, tylko dostawca prundu.
    Licznik miałem wymieniany w zeszłym roku - wymienili na jaki chcieli,
    a taryfę G12w mam od pięciu lat. Poza tym instalowanie liczników
    uwzględniających święta katolickie wolne od pracy (bo tylko o takich
    możemy mówić w naszym kraju), nie leży w interesie dostawcy.

  • 186. Data: 2021-02-24 13:05:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello collie,

    Wednesday, February 24, 2021, 11:32:56 AM, you wrote:

    > W rzeczywistości święta nie dochodzą w G12w.
    > Sprawdzone organoleptycznie w PGE.

    W PGE może nie dochodzą - ja pisałem o Tauronie. Sprawdzę w najbliższe
    święta.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 187. Data: 2021-02-24 13:08:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello collie,

> [...]
    > uwzględniających święta katolickie wolne od pracy (bo tylko o takich
    > możemy mówić w naszym kraju), nie leży w interesie dostawcy.

    Jakie ma znaczenie czy leży czy nie leży? Masz być obciążany zgodnie z
    cennikiem. Może w PGE cennik nie uwzględnia świąt. Jeśli uwzględnia a
    licznik nie jest poprawnie zaprogramowany, to jesteś okradany.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 188. Data: 2021-02-24 20:03:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, collie.
    On 24.02.2021 12:48 you wrote:

    > Nie ja (i nie Ty) decyduję o wymianie licznika, tylko dostawca
    > prundu.

    Jeśli licznik liczy niezgodnie z cennikiem to nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby żądać jego wymiany na taki który potrafi.

> [...]
    > liczników uwzględniających święta katolickie wolne od pracy (bo
    > tylko o takich możemy mówić w naszym kraju), nie leży w interesie

    To albo PGE cię okrada albo nie potrafisz przeczytać z licznika która
    taryfa jest aktywna.
    Cyt z cennika PGE:
    G12w  dwustrefowym (strefy: dzień, noc z sobotą i niedzielą i innymi
    dniami ustawowo wolnymi od pracy zaliczonymi do strefy nocnej)

    ktoś tu kłamie.

    --
    Pete

  • 189. Data: 2021-02-24 22:14:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Feb 2021 17:50:05 +0100, Michal Jankowski

    > Cały ten numer z licznikami dwutaryfowymi jest po to, żeby kosić więcej
    > w szczycie. :)

    Yhy, i dlatego mając taryfę G12W (w PGE), grzejąc 100% w 2T CWU (3MWh) oraz
    w znacznej większości ładując PHEVa w 2T (6MWh), średnia (w skali roku)
    cena kWh mi wychodzi 0,47 zł brutto (z wszelkimi opłatami, literalnie suma
    z roku podzielona przez sumę kWh) -- vs 0,65 zł brutto w G11. Także tego...
    Twoja teza jest nieprawdziwa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 190. Data: 2021-02-24 22:18:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Feb 2021 15:32:37 +0100, J.F.

    > Cos za cos - bo jest dla tych, co moga/musza w nocy pradem grzac, a w
    > dzien to sa w pracy :-)

    To jest kolejny mit. Nawet jak się pracuje w domu, to G12W się bardziej
    opłaca. Pracowałem tak przez 5 lat przy kompie (w dzień oczywiście), w
    międzyczasie była także żona na macierzyńskim, młody nie mógł czekać na 2T,
    i kWh w G12 wychodziła mniej niż w G11.

    --
    Pozdor
    Myjk