  • 11. Data: 2021-02-11 10:24:32
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-02-2021 o 10:15, ToMasz pisze:

    > wątek wyżej jest opisana sytuacja Szwedów którzy pochopnie zamknęli
    > elektrownie atomowe, a zimą w ich miejsce kupują brudną energię lub
    > uruchamiają elektrownie na olej
    > reasumując: zimą prądu ze słońca jest za mało. W związku z tym nie
    > możemy zamknąć ani jednej elektrowni węglowej.

    A jaki to ma związek z tematem?
    Już abstrahując od tego, że to nieprawda, bo np. możemy zamienić je na
    napędzane innymi paliwami i uruchamiać w miarę potrzeb.
    Wszystko będzie lepsze od smrodzenia syfem z węgla.

  • 12. Data: 2021-02-11 14:55:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Niektórym się zdaje że polskie EV jeżdżą na prądzie z węgla. No więc
    >2020 tylko w 70%.
    >https://energetyka24.com/polska-udzial-wegla-w-prod
    ukcji-energii-spadl-ponizej-70

    Ale ale ... kiedy te polskie EV ladowane - w nocy ?

    Cos mi to zbyt optymistycznie wyglada, ale zacytujmy:

    45% z węgla kamiennego
    24,5% z wegla brunatnego,

    10% z gazu

    10% z wiatru.
    6% biomasa i biogaz
    1.2% fotowoltaika
    2% woda

    Wyglada jakos bardziej realnie ... ciekawe, czy to produkcja krajowa,
    czy OZE z importu ...

    10% z gazu ... gdzie te elektrownie gazowe ?

    J.

  • 13. Data: 2021-02-11 20:18:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.02.2021 o 06:29, Cavallino pisze:

    > A co za różnica, czy on weźmie fizycznie elektrony z fotowoltaiki, czy
    > jego sąsiad, a w zamian elektrony dla sąsiada trafią do akumulatora?

    Nie wiem, to nie ja napisałem:
    "Bo jeszcze duża część właścicieli posiada własną fotowoltaikę i
    intensywnie jej używa do ładowania samochodów."

    > Jeśli ktoś tego nie ogarnia, nie powinien się wypowiadać na tematy które
    > go przerastają....

    No właśnie ktoś nie ogarnia, że w Polsce prąd bierze się w sporej
    większości z węglą, a samochody ładowane w nocy, nie są ładowane z
    fotowoltaiki.

  • 14. Data: 2021-02-11 20:24:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Kiedy w szkole uczyli o średniej arytmetycznej to się wagarowało?

    Bynajmniej, musiałem mieć jakiegoś COVID-a. Natomiast, też w szkole,
    uczyli, że nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Wagarowałeś czy
    chorowałeś.

  • 15. Data: 2021-02-12 06:19:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-02-2021 o 20:18, nadir pisze:

    > No właśnie ktoś nie ogarnia, że w Polsce prąd bierze się w sporej
    > większości z węglą, a samochody ładowane w nocy, nie są ładowane z
    > fotowoltaiki.

    Zapętliłeś się?
    To odpowiem pięknym za nadobne:

  • 16. Data: 2021-02-12 06:45:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 06:19, Cavallino pisze:

    > Zapętliłeś się?
    > To odpowiem pięknym za nadobne:
    > A co za różnica, czy on weźmie fizycznie elektrony z fotowoltaiki, czy
    > jego sąsiad, a w zamian elektrony dla sąsiada trafią do akumulatora?

    Różnica jest taka, że samochody ładowane po nocach z definicji nie są na
    fotowoltaikę. Nie rób kurwy z logiki.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-02-12 09:24:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Feb 2021 19:45:31 +0100, nadir

    > Te ładowane zimową porą albo w nocy, z tańszej taryfy, też tylko w 70%?

    Weź w końcu przyswój, bo pisane to było już tyle razy aż palce bolą, że czy
    się z tego prądu w nocy skorzysta czy nie, to węgiel idzie z dymem -- bo
    elektrownie nie są w stanie w cyklu dobowym wygasić bloków! Dlatego
    ogrzewanie domów w 2T jest KORZYSTNE, tak samo jak ładowanie samochodów,
    więc rzekłbym że jest więcej niż w 70% pożyteczne.

    Dlatego moja pompa ciepła, grzejąca 180m2 domu, zużyła w tym sezonie
    1850kWh (z wygrzewaniem posadzek w październiku i listopadzie gdzie w domu
    było >35sC i musiałem ciepło oknami upuszczać), grzejąc 100% w 2 taryfie
    G12 i kosztowało mnie to niecałe 700 zł do dzisiaj. Wykorzystałem, jałowo
    spalony wungiel tylko dlatego żebyś mi.in. ty rano mógł się zwlec z łóżka i
    sobie światełko zapalić, czy kawkę zrobić, to co by się zmarnowało. Nie bez
    przyczyny ten prąd w nocy jest tak TANI.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2021-02-12 11:12:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >samochodów,
    >więc rzekłbym że jest więcej niż w 70% pożyteczne.

    a) ale nie mowmy, ze one na czysta energie jezdza,

    b) jak przybedzie OZE, to moze mniej trzeba bedzie elektrowni
    calodobowych, i pradu w nocy bedzie mniej,

    c) a tak w ogole, to u nas zaczyna dominowac szczyt wieczorny. A wtedy
    sloneczko juz zachodzi, wiatr cichnie ... a suweren chce pradu ...

> [...]
    >sobie światełko zapalić, czy kawkę zrobić, to co by się zmarnowało.
    >Nie bez
    >przyczyny ten prąd w nocy jest tak TANI.

    Jak przybedzie EV, to przestanie byc tani :-)
    Moze nawet zrobi sie drogi :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-02-12 11:17:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 11.02.2021 o 20:24, nadir napisał:

    > Bynajmniej, musiałem mieć jakiegoś COVID-a. Natomiast, też w szkole,
    > uczyli, że nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Wagarowałeś czy
    > chorowałeś.

    Odpowiada, tyle że nie u wszystkich. Mnie mama w dzieciństwie
    przykazywała, gdym tak odpowiadał: nie odpowiadaj po żydowsku.
    Poza tym u mnie zdania pytające kończą się pytajnikiem, jak
    Pan Bóg przykazał.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni
    (Agnieszka Osiecka)

  • 20. Data: 2021-02-12 11:45:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Różnica jest taka, że samochody ładowane po nocach z definicji nie są
    >na fotowoltaikę. Nie rób kurwy z logiki.

    Aczkowiek ... jesli dzieki fotowoltaice mozna w dzien nie wlaczyc
    jednej elektrowni weglowej, i w nocy tez jej nie wlaczac ...
    oszczednosc jest.

    Poki EV malo, bo jak sie bedzie chcialo 10 mln w nocy ladowac :-)

    J.