  • 41. Data: 2020-11-23 06:25:55
    Temat: Re: Moc nominalna a maksymalna w... blenderze
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 20:36, PeJot pisze:

    > Ale nie kupisz bo ich nie ma. Wg speców od marketingu taki produkt w tej
    > branży nie sprzeda się ( w sensownej ilości ),  to i nikt ich nie
    > produkuje. Ot, rynek taki. Masowy.
    >
    > Ale czasem jest wyjście. Ludzie składają pecety, rowery, samochody,
    > robią różne zaawansowane projekty DIY. Nie ma być taniej, za to może być
    > lepiej.
    >
    > Ale wątpię by komuś się chciało zaawansowany grzejnik olejowy robić,
    > żeby 2 x na rok dogrzać się na działce :)

    Jeszcze inaczej. Poszukałbym ( OLX, alledrogo, strychy ) używanego
    grzejnika olejowego z epoki PRLu. Jeśli olej nie wyciekł, a
    zabezpieczenia nie zadrutowane, to takie urządzenie ma szansę na drugie
    życie. Co ważne, 1 kW Made in PRL jest zdecydowanie lepszy niż 2 kW Made
    in PRC :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 42. Data: 2020-11-23 13:10:39
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > To jak to ocieplić, żeby miało sens?

    Ocieplenie (wełna mineralna, styropian etc) powinno być na zewnątrz płyt
    G-K.

    P.P.

  • 43. Data: 2020-11-23 15:11:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 13:10:42 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Ocieplenie (wełna mineralna, styropian etc) powinno być na zewnątrz płyt
    > G-K.
    >
    > P.P.
    Jak na zewnątrz płyt? Wełna będzie pylila do środka pomieszczenia i po co w takim
    układzie płyta kg.

  • 44. Data: 2020-11-23 16:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >BTW: Na rynku jest pełno tanich *mikroprocesorowych* ładowarek do
    >akumulatorów samochodowych, opisanych 4 A. Problem w tym że te 4 A to
    >te ustrojstwa dają przez pierwszą godzinę pracy, potem może połowę z
    >tego. ale jest podstawa aby opisać ładowarkę 4A. Jakiś tam % klientów
    >będzie reklamował taki produkt. Reszta będzie żyła w nieświadomości.

    Reklamacji im sie nie uzna, bo ladowarka laduje zgodnie z opisem - 4A
    ale do 14.4V.
    Potem tyle ile akumulator wezmie.

    Ale to i tak chyba lepiej, niz prostownik 15A po polsku

    https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ

    >Ale nie kupisz bo ich nie ma. Wg speców od marketingu taki produkt w
    >tej branży nie sprzeda się ( w sensownej ilości ), to i nikt ich nie
    >produkuje. Ot, rynek taki. Masowy.

    Co by nie mowic ... grzejnik olejowy za 100zl ... ze tez oni na tym
    zarabiaja ...

    J.

  • 45. Data: 2020-11-23 18:09:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Jak na zewnątrz płyt? Wełna będzie pylila do środka pomieszczenia i po co w takim
    układzie płyta kg.

    Płyta G-K jest od wewnętrznej strony pomieszczenia. Na zewnątrz od niej
    jest ocieplenie, jakieś tam folie i pokrycie zewnętrzne. Jak żyję nie
    widziałem wełny mineralnej od wewnątrz.

    P.P.

  • 46. Data: 2020-11-23 18:26:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 16:45, J.F. pisze:

    > Co by nie mowic ... grzejnik olejowy za 100zl ... ze tez oni na tym
    > zarabiaja ...

    Wystarczy że gwarancję przeżyje. A potem będzie znaczyć teren olejem :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 47. Data: 2020-11-23 20:58:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 18:09:22 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Płyta G-K jest od wewnętrznej strony pomieszczenia. Na zewnątrz od niej
    > jest ocieplenie, jakieś tam folie i pokrycie zewnętrzne. Jak żyję nie
    > widziałem wełny mineralnej od wewnątrz.
    >
    > P.P.
    Nie napisałeś gdzie w twojej układance jest ściana. Budynki mają ściany jak byś nie
    wiedział. Poza tym że jesli czegoś nie widziałeś nie znaczy że tego nie ma. Znaczy że
    nie widziałeś.

  • 48. Data: 2020-11-23 21:52:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :
    > Elo
    >
    > Też o kuchni :-)
    > Jest sobie np taki blender firmy Mesko.
    > Podają tam że ma moc nominalną 250W, a maksymalną 500:
    > https://allegro.pl/oferta/mesko-blender-ms4060-kieli
    chowy-500-w-1l-stojacy-9858057171
    > Czy to znaczy, że na luzie ma 250, a jak dorzucę coś twardszego do
    > miksowania to na wskutek obciążenia silnika, moc pobierana może być
    > do 500W?
    >
    > Jak to wygląda w innych tego typu urządzeniach?

    No to test...
    Stary blender o mocy (z tabliczki) 170W, moc na biegu jałowym 120W.
    Nowy "mocny" blender o mocy (z tabliczki) 900W, moc na biegu
    jałowym... 120W. Czyli spali się później niż ten stary? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 49. Data: 2020-11-23 21:54:52
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Nie napisałeś gdzie w twojej układance jest ściana. Budynki mają ściany jak byś nie
    wiedział. Poza tym że jesli czegoś nie widziałeś nie znaczy że tego nie ma. Znaczy że
    nie widziałeś.

    Ja nie napisałem. Twórca wątku napisał. Tak więc "jesli czegoś nie

  • 50. Data: 2020-12-04 14:52:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Ocieplenie (wełna mineralna, styropian etc) powinno być na zewnątrz płyt
    > G-K.

    No tak, a wyżej pisali, że ocieplenie pod płytami (czyli na zewnątrz, od
    strony dworu a nie wnętrza) to głupota.

    --
    Panie doktorze, każdej nocy śnią mi się nagie dziewczęta, jak wbiegają
    i wybiegają z pokoju.