  • 31. Data: 2020-11-22 13:54:29
    Temat: Re: Moc nominalna a maksymalna w... blenderze
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2020 o 13:03, PeJot pisze:
    [...]
    > To może być na przykład moc na zablokowanym wirniku.

    Ja bym napisał inaczej. To może być moc, która potrafi blender
    użyć/pociągnąć a to już inne spojrzenie.

    W omawianym przypadku, mamy do czynienia z użyciem podwójnej mocy
    urządzenia, które zostało wyposażone w przycisk zwiększający obroty i
    moc i podzielono to po połowie. Zatem moc maksymalna to załączenie
    napięcia na wszystkich uzwojeniach i przy maksymalnym obciążeniu, które
    nie doprowadza do uszkodzenia silnika.

    Podobnie ma się to do odkurzacza, wiatraka itp gdzie mamy do czynienia z
    regulacją obrotów i maksymalnym obciążeniem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 32. Data: 2020-11-22 18:43:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Co oznacza że konstrukcja jest *przewymiarowana* i należy ją potanić.

    To prawda -- potanić, ale nie tak, żeby przesadzić (jak tu). Równie dobrze
    mogliby zrobić na styk. Nie kłóciłbym się, jakbym zamiast deklarowanych
    1500 W miał 1275 W. Ale prawie 2x mniej to już oszustwo...

    > Przypominam mówimy o towarze dla masowego odbiorcy, a nie urządzeniu
    > high-tech do ogrzewania stacji kosmicznej.

    To prawda. Cena też jak dla masowego odbiorcy. Pewnie jakbym kupił taki za
    400 zł albo więcej (jeśli takie są), to miałby średnio tyle, ile jest
    napisane...

    --
    - Tatku... a czy jak Mikołaj będzie wchodził kominem, to się nie podpali?
    - Masz rację aniołku. Lepiej zgaśmy ten ogień.

  • 33. Data: 2020-11-22 18:49:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Jak nie masz zrobionej głupoty w stylu płyty gipsowe i ocieplenie pod
    > nimi to można spokojnie wyłączyć ogrzewanie na noc.

    Nie można :( Domek jest drewniany, raczej bez żadnego ocieplenia, do tego
    nieszczelne okna i ogromna szczelina między drzwiami. Momentalnie się
    nagrzewa (ma 15m2), ale równie szybko się wychładza.

    Generalnie grzanie tego prądem kosztowo jest bez sensu, myślałem nad kozą
    albo opcją droższą, czyli kaloryfery, pompa CO i piec na gaz z butli (na
    zewnątrz), ale z drugiej strony ja tam bywam tylko w weekendy, a dogrzewam
    się tylko, jak jest zimno, więc nie opłaci się to... a kozy nie chcę, bo
    to zawsze zwiększone ryzyko pożaru i ew. zaczadzenia (choć przez te
    nieszczelności raczej tylko pożaru).

    A czemu płyty K-G i ocieplenie pod nimi to głupota? Pytam, bo będę robił
    dobudówkę (łazienkę i osobną sypialnię) i chcę właśnie tak zrobić.

    > Farelka faktycznie wyje niemiłosiernie, ale wentylator (znacznie
    > cichszy) mam włączony cały czas w nocy po za okresem zimowym.
    > Szum nie utrudnia - wręcz ułatwia zasypianie.

    Mi nawet lodówka turystyczna (taka z peltierem i dwoma małymi
    wentylatorami) utrudnia, dlatego wynoszę na noc na dwór. Woda w akwarium
    też. Musi być cisza.

    > Są nawet na YT filmiki z szumem do spania - samolotowym, kolejowym,
    > morskim, Sci-Fi - do wyboru do koloru.

    Mam dwa takie nagrania (ocean i burzę) ściągnięte, jak chcę się odciąć od
    otoczenia, ale nie mógłbym przy nich spać.

    --
    Na egzaminie z informatyki profesor z widocznym niesmakiem slucha
    niedorzecznych odpowiedzi studenta. W pewnym momencie zwraca się do

  • 34. Data: 2020-11-22 20:25:39
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.11.2020 18:49, Arnold Ziffel wrote:

    > A czemu płyty K-G i ocieplenie pod nimi to głupota? Pytam, bo będę robił
    > dobudówkę (łazienkę i osobną sypialnię) i chcę właśnie tak zrobić.

    Wg mnie w naszym klimacie bez sensu - skutek już sam podałeś:
    momentalnie się nagrzewa i równie szybko wychładza.

    --
    Mirek.

  • 35. Data: 2020-11-22 20:36:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 18:43, Arnold Ziffel pisze:

    > To prawda -- potanić, ale nie tak, żeby przesadzić (jak tu). Równie dobrze
    > mogliby zrobić na styk. Nie kłóciłbym się, jakbym zamiast deklarowanych
    > 1500 W miał 1275 W. Ale prawie 2x mniej to już oszustwo...

    Ić do sondu :) Pewnie wygrasz, ale koszty sądowe są już wliczone w cenę
    produktu.

    BTW: Na rynku jest pełno tanich *mikroprocesorowych* ładowarek do
    akumulatorów samochodowych, opisanych 4 A. Problem w tym że te 4 A to te
    ustrojstwa dają przez pierwszą godzinę pracy, potem może połowę z tego.
    ale jest podstawa aby opisać ładowarkę 4A. Jakiś tam % klientów będzie
    reklamował taki produkt. Reszta będzie żyła w nieświadomości.

    > To prawda. Cena też jak dla masowego odbiorcy. Pewnie jakbym kupił taki za
    > 400 zł albo więcej (jeśli takie są), to miałby średnio tyle, ile jest
    > napisane...

    Ale nie kupisz bo ich nie ma. Wg speców od marketingu taki produkt w tej
    branży nie sprzeda się ( w sensownej ilości ), to i nikt ich nie
    produkuje. Ot, rynek taki. Masowy.

    Ale czasem jest wyjście. Ludzie składają pecety, rowery, samochody,
    robią różne zaawansowane projekty DIY. Nie ma być taniej, za to może być
    lepiej.

    Ale wątpię by komuś się chciało zaawansowany grzejnik olejowy robić,
    żeby 2 x na rok dogrzać się na działce :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 36. Data: 2020-11-22 21:04:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Wg mnie w naszym klimacie bez sensu - skutek już sam podałeś:
    > momentalnie się nagrzewa i równie szybko wychładza.

    To jak to ocieplić, żeby miało sens?

    --
    Obok drzewa stoi słoń. Na wysokiej gałęzi siedzą sobie dwie mrówki i
    nabijają się ze słonia:

  • 37. Data: 2020-11-22 21:16:02
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-11-22 18:49, Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    > nagrzewa (ma 15m2), ale równie szybko się wychładza.
    >
    > Generalnie grzanie tego prądem kosztowo jest bez sensu

    a może własnie z sensem? Myślałes o jakimś małym klimatyzatorze jako
    ogrzewaniu?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 38. Data: 2020-11-23 00:37:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Arnold Ziffel napisał(a) :

    > To jak to ocieplić, żeby miało sens?

    Wszelkie szpary załatać. Wszelkie. Już samo to, że będzie mniejsza
    wymiana powietrza z zewnętrzem, podniesie temperaturę. Ale też cudów
    nie osiągniesz, skoro szybko się nagrzewa i przez cienkie ściany to
    ciepło szybko ucieka.
    Nocą śpiwór, Ciepły sweterek w ciągu dnia i ewentualnie ciepłe
    kapcie. Aha, na podłogę dodatkową warstwę izolacyjną daj.
    Dlaczego śpiwór? Bo ograniczysz uciekanie nagrzanego powietrza spod
    kołdry. Oczywiście śpiwór zamknięty, żeby nie zrobić z niego
    kołderki, bo to bez sensu wtedy :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 39. Data: 2020-11-23 04:37:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 22 listopada 2020 o 20:25:42 UTC+1 Mirek napisał(a):

    > Wg mnie w naszym klimacie bez sensu - skutek już sam podałeś:
    > momentalnie się nagrzewa i równie szybko wychładza.
    >
    > --
    > Mirek.
    Jakie to szczęście że Twoje zdanie się nie liczy. Po ociepleniu płyta kg pod którą
    jest wełna mineralana straty spadną i bez żadnego problemu i wysokich kosztów prądu
    będzie można grzać prądem najtańszym marketowych grzejnikiem typu konwektor. A jak
    ktoś bojaźliwy i nie wierzy że wszystkie trzy zabezpieczenia w tanim grzejniku padna
    jednocześnie to za trzy stówki może nabyć drogą kupna używany w dobrym stanie piec
    akumulacyjny. A jak by tam była np podłoga do zrobienia to aż się prosi o elektryczna
    podłogowke, pod warunkiem że budynek zostanie ocieplony. Jak nieocieplony to dwie
    tony węgla i koza.

  • 40. Data: 2020-11-23 04:47:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 00:37:58 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > Dlaczego śpiwór? Bo ograniczysz uciekanie nagrzanego powietrza spod
    > kołdry. Oczywiście śpiwór zamknięty, żeby nie zrobić z niego
    Weź Zbynek koło i pierdolnij się w czoło. Jest XXI wiek a Ty proponujesz rozwiązanie
    jak dla syberyjskiego myśliwego z końca XIX wieku. To żeby wyeliminować szpary masz
    rację. To żeby ocieplić płyta gipsowa i wełna mineralna albo od zewnątrz wełna lub
    inną izolacja i jakimiś plastikowymi deskami jest niezbedne. Kiedyś na wsiach jak
    były duże mrozy to dzieci pakowali do worków w których była słoma, najlepiej w formie
    sieczki, zawiązywali worek pod szyją, na głowę czapka i żadne ogrzewanie nie było
    potrzebne. W nocy obniżam temperaturę do szesnastu stopni. Ale jak wstaje to jest
    minimum 19,5 stopnia. Nie śpię w śpiworze tylko pod kołdra i nic mi ciepła spod
    kołdry nie wywiewa.