  • 1. Data: 2009-03-12 22:14:15
    Temat: Moduł kamery z komórki
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Hej!

    Macie jakieś doświadczenia, pinouty itd. do kamer używanych w telefonach
    komórkowych? Na Allegro jest tego masa za grosze, zastanawiam się nad
    zrobieniem sobie takiej malutkiej "ukrytej kamery" przy użyciu takiej
    kamerki i jakiejś elektroniki. Domyślam się że w tych bez autofocusa
    to jest po prostu matryca - ale jaki to ma pinout? Model dowolny, jeszcze
    nie kupiłem.

    Pozdrawiam.

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 2. Data: 2009-03-12 22:26:28
    Temat: Re: Moduł kamery z komórki
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Wysocki wrote:
    > Macie jakieś doświadczenia, pinouty itd. do kamer używanych w telefonach
    > komórkowych?

    Jeden z opisow w egzotycznym języku znajdziesz tu:

    http://avr.auctionant.de/avr-ip-webcam/mca-25-kamera
    .html

    nie znam tego dziwnego języka, więc zakładam, ze jest na temat ;)

  • 3. Data: 2009-03-12 23:37:01
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Domyślam się że w tych bez autofocusa
    > to jest po prostu matryca - ale jaki to ma pinout?

    No jakiś obiektyw zawsze musi być!! Może to być pojedyncza soczewka, ale
    zawsze coś jest ;)... Więc niestety, nigdy to płaskie nie będzie...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-03-13 08:53:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Konop schrieb:

    > No jakiś obiektyw zawsze musi być!! Może to być pojedyncza soczewka, ale
    > zawsze coś jest ;)... Więc niestety, nigdy to płaskie nie będzie...

    A o soczewkach Fresnela waść słyszałeś? Dość płaskie toto (ale też do
    dupy, jak większość "komórkowców ;-))

    Waldek

  • 5. Data: 2009-03-13 10:08:47
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Jeden z opisow w egzotycznym języku znajdziesz tu:
    >
    > http://avr.auctionant.de/avr-ip-webcam/mca-25-kamera
    .html

    > nie znam tego dziwnego języka, więc zakładam, ze jest na temat ;)

    To kamerka z sony-ericcson, latwo wygooglac do niej info a nawet gotowy
    soft we wspolnej mowie. Tyle, ze to stare badziewie jest, po wolnym
    RSie, a jakosc obrazow jest podla. W dodatku tylko mozna pjedyncze
    klatki sciagac, bo za wolne to jest.
    Gdyby ktos natrafil na opis czegos nowoczesniejszego to byloby milo.
    Chociaz trudno sie spodziewac, ze prosty AVRek obrobi strumien danych z
    matrycy 1-3MPx wspolczesnej komorki.

  • 6. Data: 2009-03-13 16:38:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:71ul2uFmj91cU1@mid.uni-berlin.de...

    > A o soczewkach Fresnela waść słyszałeś? Dość płaskie toto (ale
    > też do dupy, jak większość "komórkowców ;-))

    Samo plaskie, ale odleglosc od matrycy tez musi zachowac.

    J.

  • 7. Data: 2009-03-13 16:51:14
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Konop <k...@g...pl> wrote:

    > No jakiś obiektyw zawsze musi być!! Może to być pojedyncza soczewka, ale
    > zawsze coś jest ;)... Więc niestety, nigdy to płaskie nie będzie...

    Wiem :) Chodzi mi od strony elektronicznej.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 8. Data: 2009-04-25 21:33:23
    Od: "bigrom" <b...@p...onet.pl>

    Lepiej kupić kamerki na usb droszkę droższe ale łatwiej o informacje
    Co do kamerek z telefonów to sterowanie po I2C a odbiór symetryczne wejscie
    tylko problem jest zwykle ze złączami.
    Co do opisu wejść to wystarczy scemat sobie zobaczyć.
    Ja miałem kilka to podobny roskład wyprowadzeń.

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.pme.1236896055@news.chmurka.net...