  • 21. Data: 2020-06-08 17:36:30
    Temat: Re: Monitor dla syna do grania
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 15:24, pueblo pisze:

    > Będzie identycznie? FHD na 12" to na pewno nie to samo co FHD na 24"

    Pewnie nie to samo ale musiałbyś jeszcze znać odległość od tych
    monitorów. Takie bicie piany ;-)

  • 22. Data: 2020-06-08 17:36:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozdzielczość ekranu lapka to jedno, a tryby graficzne wyjścia HDMI obsługiwane przez
    grafikę tego notka to drugie.
    Sprawdźcie w instrukcji lub w menu grafiki.
    Do tego jeszcze kwestia, czy obraz z gry przez HDMI wychodzi jako sygnał PC
    (przykładowo 1920x1080@60Hz) czy jako sygnał video,
    przykładowo "UHD 1080p" (pytanie do graczy - jak to jest?).
    Niektóre monitory nie umieją przedstawić wychodzącego z kompa obrazu jako 1:1 piksela
    (nie dadzą się ustawić w menu), tylko go na
    siłę rozciągają do całego ekranu (szczegóły to na różnych forach).
    Z tej przyczyny "bezpieczniejsza" może być opcja formatu ekranu 16:9.
    No i przy grach liczy się opóźnienie reakcji monitora (lag, zwykle podawany w
    milisekundach), różne matryce mają różny ten parametr.

    -----
    > Notebook ma rozdzielczość 1920x1080, więc jeśli kupimy 16:9 będzie identycznie, a
    16:10 - niewiele gorzej.

  • 23. Data: 2020-06-08 17:39:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 16:08, Adam pisze:

    > 16:10 to chyba nie gorzej, lecz lepiej: rozdziałka np. 1920x1200

    Pewnie że lepiej dla normalnego użytkownika.
    Ale co ja się nasłuchałem lamentów na programistów gier którzy nie
    przewidzieli że monitor może mieć inną rozdziałkę niż FHD. czyli 1068
    Gimbaza programuje dla gimbazy.

  • 24. Data: 2020-06-08 19:48:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ede4562$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    user z pisze tak:

    > Nie rozumiem ich przy 300 zł ;-)

    za 300zl też można kupić sobie porażkę.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 25. Data: 2020-06-08 20:45:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 19:48, PiteR pisze:
    > za 300zl też można kupić sobie porażkę.

    Dlatego napisałem żeby w tej cenie nie kupować polizingowego Neca bo
    przekłamuje szarość a Dell NIE.

    Akurat częściej szarość jest ważniejsza niż CZERŃ. Przynajmniej dla mnie.

    A już dla gracza...

  • 26. Data: 2020-06-09 07:56:34
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 08-06-2020 o 16:08, Adam pisze:

    > 16:10 to chyba nie gorzej, lecz lepiej: rozdziałka np. 1920x1200

    Miałem na myśli wydajność :) Wincyj pixelóff, wincyj obciążenia dla
    karty graficznej

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 27. Data: 2020-06-09 08:04:11
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 08-06-2020 o 20:45, z pisze:

    > Dlatego napisałem żeby w tej cenie nie kupować polizingowego Neca bo
    > przekłamuje szarość a Dell NIE.
    >
    > Akurat częściej szarość jest ważniejsza niż CZERŃ. Przynajmniej dla mnie.
    >
    > A już dla gracza...

    Po to właśnie założyłem wątek na grupie, żeby nie kupić porażki.

    Wyszedłem z założenia, że lepiej poleasignowy, porządny sprzęt z
    elektroniką na płytce o większej powierzchni niż naparstek, niż nowe,
    marketowe gunwo z wypalarką do oczu w gratisie.

    Odrzuciłem matryce TN, dla syna IPS się lepiej sprawdzi niż VA, w nocy
    nie gra (a przynajmniej taką mam nadzieję! :P urywam od internetu na
    noc, chyba w pasjansa nie tnie :) ).

    Najbardziej mi zależy na lepszej elektronice monitora, jasności nie
    opartej na PWM itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 28. Data: 2020-06-09 08:04:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O 1/16.
    Ale gdyby obraz miał być rozciągany (na cały ekran), lepiej ustawić we właściwościach
    grafiki kompa 1:1 (no scaling on GPU) i niech
    monitor sobie rozciąga.

    -----

  • 29. Data: 2020-06-09 08:19:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdź opóźnienia matrycy przy grach, IPS to świetne matryce o szerokich kątach, ale
    miewają duże opóźnienia i dla gracza mogą być
    porażką (no ale na 12'' notku to jeszcze nie gracz, poczekaj aż dorośnie ;)).
    Konkretnego IPS bym oglądał (w ciemnym pomieszczeniu) przez zakupem, bo mają clouding
    (narożniki lub krawędzie) zależny od
    egzemplarza.

    -----

  • 30. Data: 2020-06-12 12:54:28