    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Montaż elementów w obudowach MLF
    Date: Wed, 22 Jan 2014 20:59:03 +0100

    Muszę przyznać, że długo nie mogłem się przekonać do zakupu stacji
    lutowniczej i przejścia na montaż z użyciem elementów SMD. Szybko jednak
    okazało się, że lutowanie elementów 0603 albo scalaków w obudowach TQFP
    nie sprawia mi większego problemu.
    Potem (po długich i frustrujących eksperymentach z żelazkiem) zyskałem
    dostęp do laminatora i nagle okazało się, że płytki robione
    termotransferem mogą wychodzić już przy pierwszym podejściu, nawet przy
    parametrze isolate równym 16 milsów i takiej samej grubości niektórych
    ścieżek.

    Teraz zastanawiam się nad zrobieniem kilku kolejnych kroków, jeśli
    chodzi o miniaturyzację moich projektów. Przede wszystkim:
    1) Zastanawiam się jak nisko mogę zejść z grubością ścieżek i "isolate"
    w przypadku płytek termotransferowych. Dziesięć milsów nie będzie przesadą?
    2) Chciałbym wreszcie wykorzystać posiadanego hot aira do czegoś innego,
    niż tylko demontaż elementów SMD. Czy metodą termotransferu idzie
    przygotować płytkę pod elementy w obudowach MLF? Gdzie można kupić
    metalowe szablony do nanoszenia pasty lutowniczej na pady? Dlaczego tak
    trudno kupić same elementy? ATmegi 328 w tej obudowie nie widzę nawet w
    ofercie dużych sklepów...