  • 1. Data: 2009-02-24 16:12:58
    Temat: AT91SAM7 - potrzebuje paru s?ów wsparcia...
    Od: pokrec <p...@p...wywalto.onet.pl>

    Wiem, wiem, pewnie wielu z was to zbulwersuje, ze pytam o elementarz,
    ale o uile z AVR-em sie juz poznalem dosc dobrze i daje sobie rade z
    Atmegami spod Linuxa (AVR-GCC i te sprawy), lacznie z samodzielnym
    budowaniem plytek "developerskich" i urzadzen na tych mikrokontrolerach,
    to w ARM-ach jestem dziewica. Mam przed soba kosteczke i chcialbym
    zaczac, ale nawet nie wiem, jak.
    Rozumiem, ze plytka minimalna plytka developerska to zasilanie zgodne z
    datasheetem, kwarc 3-20 MHz odpowiednio podlaczony (jak w datasheecie),
    piny test, reset, takie tam odpowiednio popodciagane / pouziemiane. Tak
    to zadziala?
    Jak zrobic programator do tego ukladu (jakis JTAG, czy inne cudo - pod
    AVR mam po prostu programator STK-200 na porcie rownoleglym i chodzi
    bezproblemowo).
    Nastepne pytanie: gdzie znalezc porzadny tutorial linuxowy - taki jak
    pod AVR-GCC, czym co kompilowac, jakie makefile'y robic, etc, etc.
    Portal SAM (www.at91.com) milczy jak zaklety a na stronie Atmela
    dominuje Windows (GRRRRRR! Nie lubie winzgrozy przy programowaniu sprzetu).
    Owszem patrze po sieci, patrze na przyklady, sam kod, ale ani slowa, jak
    to sprzetowo wcisnac do procesora. Tylko "kup programator, kup plytke
    ewaluacyjna, wetknij to sobie i koduj". A ja chce zrobic to sam od zera
    i byc niezalezny od wszelkiej masci dostawcow...
    Moze ktos mi slowko szepnac?
    Pzdr,
    POKREC.

  • 2. Data: 2009-02-24 17:18:54
    Temat: Re: AT91SAM7 - potrzebuje paru s?ów wsparcia...
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    pokrec wrote:
    > Portal SAM (www.at91.com) milczy jak zaklety a na stronie Atmela
    > dominuje Windows

    Gotowe dystrybucje arm-elf znajdziesz oczywiśćie pod linuxem. Możesz
    albo skompilować ręcznie albo pobrać binaria na x86. Sam używam pod
    Ubuntu do rzeźby na SAM7S z gotowymi binariami. Do pobrania z
    http://www.gnuarm.com/ [1].

> [...]
    > ewaluacyjna, wetknij to sobie i koduj". A ja chce zrobic to sam od zera
    > i byc niezalezny od wszelkiej masci dostawcow...

    Miałem podobnie, nie cierpie gotowych, wypolerowanych, ślicznych i
    niedziałających kombajnów.

    Do programowania openwrt. Do zassania w kazdej dystrybucji wprost.
    programatow wystarczy wiggler.

    Daj znac na priv, dam Ci mikroskopijny przyklad do wystartowania ktory
    ma ta zalete ze dziala i pokazuje wszystko krok po kroku.

    [1] Uwaga: zawartość tej strony zalezy od systemu operacyjnego z którego
    ją dowiedzamy (!).

  • 3. Data: 2009-02-24 21:37:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    pokrec pisze:

> [...]
    > datasheetem, kwarc 3-20 MHz odpowiednio podlaczony (jak w datasheecie),
    > piny test, reset, takie tam odpowiednio popodciagane / pouziemiane. Tak

    Obejrzyj schemat pierwszej z brzegu płytki z tym prockiem, wszystko się
    wyjaśni. Na przykład:
    http://www.propox.com/products/t_137.html

    To jest tylko minimoduł, doczepia się do niego większe lotnisko:
    http://www.propox.com/products/t_134.html

    > Jak zrobic programator do tego ukladu (jakis JTAG, czy inne cudo - pod
    > AVR mam po prostu programator STK-200 na porcie rownoleglym i chodzi
    > bezproblemowo).

    Szukaj "JTAG Wiggler", schemat prawie identyczny jak STK-200 (też bufor
    na LPT) tylko inny pinout. Do programowania i debugowania przez
    interfejs JTAG używa się openocd.

    > Nastepne pytanie: gdzie znalezc porzadny tutorial linuxowy - taki jak
    > pod AVR-GCC, czym co kompilowac, jakie makefile'y robic, etc, etc.

    Najpierw zainstaluj kompilator, np. pakiet gnuarm (jest gotowa instalka
    pod Linuxa i dla Windows/Cygwin). Potem aby nie narobić się
    niepotrzebnie przy podstawowych rzeczach (sterownik portu szeregowego
    itd), sięgnij po gotowy system operacyjny. Polecam na przykład Nut/OS
    (www.ethernut.de). Zawiera gotowe pliki konfiguracyjne dla AT91SAM7S256.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/