    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [NTG] Seryjne drukowanie z arkusza kalkulacyjnego - jak?
    Date: Sat, 15 May 2021 12:55:23 +0200

    Pytam tu, bo:
    - tu się czuję prawie 'u siebie',
    - wiem, że są tu ludzie którzy wiedzą znacznie więcej niż temat grupy,
    - dlaczego nie podzielić się absurdami abyśmy się razem pośmiali (przez
    łzy).

    Mam mało czasu (US dał 7 dni i odgraża się karą), a jest już dzień
    trzeci (nie dokładnie tak ale mniej więcej) dlatego postanowiłem
    najpierw zapytać a potem szukać samemu - może ktoś kto wie po prostu da
    znać.

    Pytanie jest takie: Czy z arkusza kalkulacyjnego (OpenOffice,
    LibreOffice) da się robić seryjne drukowanie?

    Chodzi o coś takiego jak na pewno jest w bazie danych, ale żeby robić z
    arkusza.

    Dlaczego nie chcę bazy danych?
    Bo:
    - nigdy nie używałem,
    - dla jednej głupoty nie chce mi się uczyć (nawet jak proste),
    - najważniejsze - przypuszczam (jeśli się mylę to proszę o info), że
    raport z bazy danych to coś jak w edytorze tekstowym a precyzyjne
    umieszczenie wydruków w edytorze na pewno sprawiło by mi znacznie więcej
    problemów niż w arkuszu.

    Co właściwie potrzebuję?
    Kilka miesięcy temu ktoś mi napisał (chyba na p.b.b), że jak pomagał
    córce spłacać kredyt to rzecz się sprowadziła do składania przez nią
    SD-Z2 mniej więcej raz na rok i że było to potwierdzone w dwu źródłach w
    tym w US - czyli tak można.
    Więcej nie wypytywałem. Z tego mi wynika taki obraz - przez pół roku
    zbierał się limit, potem było pół roku na zgłoszenie. Zgłoszenie nie
    tylko tego, co ponad limit, ale wszystkiego zapewne pozwala liczyć od zera.

    Miesiąc temu syn złożył (znaczy ja wypełniłem a on podpisał) SD-Z2
    którego zawartość najlepiej opisują uwagi, które wpisałem na ostatniej
    stronie:
    Zgłoszenie obejmuje 132 przelewy w okresie .... na łączną kwotę .. (coś
    koło 20tyś).
    Kwota 9763 (czy ile tam to jest) została przekroczona 15 grudnia.

    Teraz US przysłał pismo, że:
    - trzeba złożyć korektę w której będzie tylko ten jeden przelew z 15
    grudnia,
    - dla każdego kolejnego przelewu trzeba złożyć osobne SD-Z2.

    Z tym chyba się nie podyskutuje, bo pytałem też Krajową Informację
    Skarbową i napisali mi to samo (tylko, że odpowiedź dostałem jak już syn
    pojechał więc złożyłem tak jak miałem wypełnione).

    No i temat jest taki - jak to zrobić, aby się nie narobić.
    Z konta bankowego syna mam .csv z zestawem Data, kwota.

    Nie szukałem programu do wypełniania SD-Z2 (jak ktoś zna to chętnie się
    dowiem), bo nie podejrzewam, aby był tam automat pozwalający za jednym
    zamachem wygenerować setkę tych zgłoszeń.
    Taki program byłby o tyle użyteczny, że mógłbym wszystkie stałe teksty
    wpisać i to drukować w pierwszym rzucie, a potem dokładać tylko kilka liczb.
    Nigdy nie zakładałem żadnego konta na e-PUAP, ale nie podejrzewam, aby
    tam był taki automat, no i to musiałby robić syn (on jest z innego,
    artystycznego świata), a drukować mogę ja.
    Mniej czasu chyba mi zajmie wydruk, podpisywanie i zaniesienie no i jest
    znacznie mniejsze ryzyko pomyłki bo nic nie przepisuję ręcznie.

    Na próbę druknąłem sobie 30 druków SD-Z2 i teraz kombinuję jak w drugim
    drukowaniu zapełnić je automatycznie.

    Czy ktoś może wie jakiej instytucji należy zgłaszać absurdy, czy takiej
    nie ma a i tak szkoda czasu?
    Jak już się uporam z problemem to chętnie bym gdzieś o tym napisał - w
    ramach 'naprawiania świata'.

    W Polsce nie idzie się nudzić.
    P.G.

    P.S.
    Czy tylko mi się wydaje, że mam szansę wpisać się do księgi Guinessa?