  • Data: 2021-05-15 15:12:32
    Temat: Re: [NTG] Seryjne drukowanie z arkusza kalkulacyjnego - jak?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Myślę, że to załatwi najszybciej. Przynajmniej w sytuacji, gdy to
    > zadanie ma realizować typowy bywalec p.m.e, a nie sekretarka biegła
    > w korespondencji seryjnej. Bierze się gotowy podkład, macha myszką
    > po ekranie jak pan Mateusz przykazał, a tam gdzie ma wystąpić zmienny
    > tekst, wpisuje się na przykład "DUPA4". Inkscape tworzy czytelny
    > plik tekstowy w języku SVG, w którym te charakterystyczne napisy
    > łatwo potem zamienić skryptem w ulubionym języku na kolejne wartości
    > aktualne.

    Był mi pan łaskaw przypomnieć, że to jest format tekstowy :)
    Całkiem mi się zapomniało.
    Ciekawe jak on taki png zawierający formularz wpisuje tekstowo.
    No tak, csv to pewnie też format tekstowy.
    Czyli operacja sprowdza się do prostych manewrów z tekstami.

    Tylko, że ja nie znam żadnego języka skryptowego, a przydało by się
    kiedyś poznać. Zawsze ale to zawsze jest coś co trzeba robić i na to, co
    by się chciało zrobić czasu nie zostaje.
    Jak coś takiego bym potrzebował to zapiszę sobie w C++.

    W inkscape to bym się pewnie poruszał jak słoń w składzie z porcelaną.
    Jak z tabelkami w Wordzie będę miał problemy to zobaczę jak mi pójdzie w
    inkscape.

    Teraz to mi przyszło do głowy, że grafikę to chyba się nawet w KiCadzie
    daje podłożyć i tam też można ze wszystkim precyzyjnie manewrować,
    tylko, że z czcionkami się chyba nie poszaleje.
    Ale to jest tylko takie sobie skojarzenie.
    P.G.