  • Data: 2021-05-15 16:02:21
    Temat: Re: [NTG] Seryjne drukowanie z arkusza kalkulacyjnego - jak?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Był mi pan łaskaw przypomnieć, że to jest format tekstowy :)
    > Całkiem mi się zapomniało.

    No to idźmy dalej: wszystkie współczesne formaty pakietów Office
    (MS, Libre, Open) są formatami tekstowymi. Tyle że potem pliki
    opisujące treść i formatowanie połączone są w jedno archiwum ZIP.
    Wystarczy rozzipować, zmienić co trzeba edytorem wsadowym i ponownie
    zzipować.

    Tekstowy jest też PostScript -- można drukować do pliku, a potem
    w ten sam sposób zamieniać wzorce.

    > Tylko, że ja nie znam żadnego języka skryptowego, a przydało by
    > się kiedyś poznać. Zawsze ale to zawsze jest coś co trzeba robić
    > i na to, co by się chciało zrobić czasu nie zostaje.
    > Jak coś takiego bym potrzebował to zapiszę sobie w C++.

    Do tego wystarczy elementarne użycie edytora struminiowego sed
    oraz rozumienie przetwarzania potokowego:

    cat wzorzec.svg | sed 's/DUPA/rzyć/g' > plik1.svg
    cat wzorzec.svg | sed 's/DUPA/sempiterna/g' > plik2.svg

    > Teraz to mi przyszło do głowy, że grafikę to chyba się nawet
    > w KiCadzie daje podłożyć i tam też można ze wszystkim precyzyjnie
    > manewrować, tylko, że z czcionkami się chyba nie poszaleje.
    > Ale to jest tylko takie sobie skojarzenie.

    Były jakieś takie przypadki, że pracownik w KiCadzie (lub czymś
    podobnym) pisał wniosek o urlop -- bo tylko ten program miał i w
    nim poruszał się swobodnie. W zasadzie nic w tym złego nie ma.

    --
    Jarek