  • 21. Data: 2023-06-03 18:45:46
    Temat: Re: Napięcie USB
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2023 o 12:34, Adam Górski pisze:

    > Niestety musisz przeszukać.
    > https://usb.org/documents

    > Jest tu na 100%.

    Poszukałem w swoich zbiorach:

    A 0 1 2 3
    - zasilacze po parę (najtańszy nieco ponad 1) pln
    nominalnie 5V na 2A
    V 5.22V 5.23-5.22 5.0-5.1 3.7
    V 5.13V 5.15-5.16 5.1-5.2 3.6
    V 5.13V 5.03-5.09 4.9-5.2 3.5

    - zasilacz Redmi Note 9 pro
    nominalnie 5V na 3A 9V na 3A 12V na 2.25A
    V 5.16-5.17 5.06-5.12 5.1-5.1 5.1

    - zasilacz golarki
    nominalnie 5V na 1A 9V na 3A 12V na 2.25A
    V 5.16 nie mam jak obciążyć

    - gniazdo USB2 w laptopie z Intelem
    nominalnie 5V na 1A 9V na 3A 12V na 2.25A
    V 5.16-5.17 boję się obciążania

    - gniazdo USB3 w laptopie z Intelem
    V 5.17 boję się obciążania

    - gniazdo USB3 w laptopie z Intelem
    V 5.17 boję się obciążania

    - zasilacz telefonu Nokii z koncentryczną wtyczką
    nominalnie 5V na .45A
    V 8.05 nie mam jak obciążyć

    - nieznany zasilacz z koncentryczną wtyczką (być może od słuchawek BT)
    nominalnie 5V na .8A
    V 5.37 nie mam jak obciążyć

    - zasilacz telefonu Qilive
    nominalnie 5V na .65A
    V 5.23 3.6

    - zasilacz w przedłużaczu z gniazdami USB
    nominalnie 5V na 1A
    V 4.85 4.6

    - zasilacz chyba od Overmaxa
    nominalnie 5V na 1A
    V 4.99 5.0

    -=-

    Najlepsza jest Nokia -- ponad 8v bez obciążenia.
    Wiadomo -- firma z tradycjami!

    -=-

    Wkrótce być może przeciążę samochodowe...

    -=-

    Z uwagi na tempriczer rezystorów i brak wiatraków -- nie
    mogę długotrwale obciążyć; obciążam na około 3 sekundy...
    Mogę dać obciążenia: 0, 1A, 2A i 3A -- z dużą tolerancją.

    Nie dysponuję laborato_ryjnym sprzętem pomiarowym...

    Przypadkowy przewód 2m ma pół ohma w dwie strony, co
    zdecydowanie przekracza możliwości mego miernika...

    -=-

    Net prawi, iż ładowarki Samsunga potrafią dać na luzie
    zdecydowanie więcej niż 5V. Mnie wystarczy niepalenie
    odbiorników (telefonu czy słuchawek) z jednoczesnym
    ładowaniem tychże odbiorników... 2A by wystarczyły
    z naddatkiem. Nie interesuje mnie szybkie ładowanie,
    wyższe napięcia nominalne, USBC itd., ale chyba by
    takie dodatki nie wadziły, o ile by były sprawne...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 22. Data: 2023-06-04 01:04:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 maj 2023 o 23:15, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Jakie może być maksymalne napięcie USB dla 5V nominalnego?

    Napięcie wiadomych zasilaczy chyba nie jest za wysokie, co
    wykazał (; lepszy ;) miernik. Niestety nie jest pokazywane
    natężenie prądu wyjścia podczas obciążenia tegoż wyjścia.

    Napięcie (5.000V) wpiętego (przelotowego) miernika niewiele tutaj
    znaczy -- miernik ów został skalibrowany pod te akurat zasilacze.
    Podobnież z natężeniem -- nie jest jakoś dokładne, ale ten miernik
    pokazuje w ogóle fakt obciążania: ~1A, ~2A, ~3A albo nieobciążania
    w danej chwili.

    Natężenie też można skalibrować (nie mam czym) ale niestety
    te kalibracje nie starczają ;) na długo. Ogólnie wpiętego
    miernika nie polecam. Na oko ładny -- naprawdę taki sobie.

    Pokazywany duży spadek napięcia podczas obciążania niewiele mówi
    o zasilaczach -- to spadek na przewodzie. (nie to teraz mierzyłem)

    Ważny jest brak wskazań prądu obciążanego gniazda USB.
    Obciążam rezystorami -- bo telefonem filmuję.

    Napisałem sprzedawcy:
    Tu:
    https://deskryptus.ct8.pl/03czerwca/
    masz więcej filmów.

    Pokazywane jest TYLKO napięcie (V) instalacji samochodowej;
    *nie jest* pokazywane natężenie prądu (A) zasilanego urządzenia.
    i chyba otworzę spór... Kupiłem cztery takie zasilacze.
    Trzy pokazują to samo napięcie instalacji samochodowej;
    jeden pokazuje 0.2V mniejsze niż pozostałe trzy. Rzecz
    jasna to mały problem.

    Nie wiem, jak pokazywane napięcie instalacji samochodowej ma się do
    rzeczywistego napięcie tejże instalacji. (może później sprawdzę)

    Problemem jest niepokazywanie prądu ładowanie telefonu podłączonego
    do gniazda USB. (żaden z czterech zasilaczy nie pokazuje -- taki typ)

    -=-=--=-

    Za wcześnie na opisanie wrażeń z obciążenia 2x3A -- ale *chyba* jest OK.
    Rezystory grzeją się, rąk brakuje, statywu nie mam itd...

    -=-

    Mnie 2A wystarczy aż nadto -- na razie...
    [później znów zgubię, połamię, jakoś inaczej stracę, umrę itd...]

    -=-

    Producenci samochodów mogliby od razu dawać takie cosie:
    - dające 5V w gnieździe USB
    - pokazujące napięcie instalacji samochodowej
    - pokazujące natężenie prądu płynącego gniazdem USB
    - pokazujące napięcie gniazda USB

    - dające 230V w typowym/domowym gnieździe

    Zapewne nowsze samochody takie cosie mają... Lub miewają...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 23. Data: 2023-06-22 01:12:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 cze 2023 o 01:04, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > i chyba otworzę spór... Kupiłem cztery takie zasilacze.

    Otworzyłem -- ale cztery spory nie jeden.
    Otrzymałem 4 wpłaty -- każda (od 3.8 do 12.5)
    inna, ale w sumie chyba tyle, ile wpłaciłem.

> [...]
    >  - pokazujące napięcie gniazda USB

    >  - dające 230V w typowym/domowym gnieździe

    > Zapewne nowsze samochody takie cosie mają... Lub miewają...

    Co (za rozsądne pieniądze) teraz kupić, aby naprawę
    pokazywało natężenie prądu płynącego gniazdem USB?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 24. Data: 2023-06-22 08:07:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004706106153.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2023-06-22 14:27:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 cze 2023 o 08:07, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004706106153.html

    Potrzebna mi samochodowa ładowarka zasilana z samochodowego
    gniazda zapalniczki.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 26. Data: 2023-06-22 14:47:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    napisał(a):
    > Potrzebna mi samochodowa ładowarka zasilana z samochodowego
    > gniazda zapalniczki.

    W takim razie nie pomogę. Są ładowarki samochodowe z woltomierzem, ale z
    amperomierzem nie widzę. Ostatecznie możesz wetknąć miernik z tamtego linku
    w ładowarkę.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 27. Data: 2023-06-22 22:56:56
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004706106153.html

    Mam takie coś i z POCO X3 nie chce działać poprawnie.
    Gdy wpinam bezpośrednio kabel w ładowarkę to ładuje
    w trybie Mi Turbo a gdy wpinam inną laptopową USB C
    to w trybie szybkim ładuje.
    Po podpięciu przez ten miernik oryginalna
    ładowarka przestaje ładować a inne tylko takie
    co maja D+ i D- zwarte działają...

    https://pl.aliexpress.com/item/32790707741.html
    ta podaje napięcie wejściowe, prąd wyjściowy na zmianę
    oraz gdy nie jest obciążona temperaturę ale
    dokładność pomiaru temperatury jest +-2stopnie.
    I niestety to nie jest Qcharge...
    --
    pzdr, j.r.