  • 1. Data: 2009-02-01 00:52:40
    Temat: Naprawa plazmy.
    Od: Padre <P...@n...net>

    Jak sie komuś popsuje to warto pamiętać ta metodę:
    http://www.joemonster.org/filmy/13251/Jak_naprawic_p
    lazme

  • 2. Data: 2009-02-01 00:55:25
    Temat: Re: Naprawa plazmy.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Padre,

    Sunday, February 1, 2009, 1:52:40 AM, you wrote:

    > Jak sie komuś popsuje to warto pamiętać ta metodę:
    > http://www.joemonster.org/filmy/13251/Jak_naprawic_p
    lazme

    Serwisowa delta Diraca zawsze najskuteczniejsza.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-02-01 09:18:19
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    lazme

    > Serwisowa delta Diraca zawsze najskuteczniejsza.

    Mam stary monitorek LCD iiyama 17" i też ta metoda czasem pomaga.
    Brak dobrego styku pomiędzy ekranem a taśmą doprowadzającą.
    Jednak generalnie nie polecam tej metody...
    Rylen

  • 4. Data: 2009-02-01 11:32:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Rylen pisze:
    > Jednak generalnie nie polecam tej metody...

    Na LCD jest niebezpieczna, bo jak rozwalisz ekran, to wypłynie ze środka
    ciekły kryształ, który jest trujący dla człowieka.

    Natomiast z plazmy ucieknie neon i nic nie stanie w razie rozbicia.

  • 5. Data: 2009-02-01 11:49:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Na LCD jest niebezpieczna, bo jak rozwalisz ekran, to wypłynie ze środka
    > ciekły kryształ, który jest trujący dla człowieka.

    O, a jakies konkretniejsze informacje (albo namiary na zrodlo, moze byc po
    ang.)...? Nie zebym watpil - po prostu zainteresowalo mnie to.

    k,

  • 6. Data: 2009-02-01 13:06:18
    Od: Marek S <s...@o...pl>

    KILu pisze:

    > O, a jakies konkretniejsze informacje (albo namiary na zrodlo, moze byc po
    > ang.)...? Nie zebym watpil - po prostu zainteresowalo mnie to.
    >
    > k,

    Nie zauważyliście ? Najważniejsza jest czapeczka

  • 7. Data: 2009-02-01 21:23:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    KILu pisze:

    > O, a jakies konkretniejsze informacje (albo namiary na zrodlo, moze byc po
    > ang.)...? Nie zebym watpil - po prostu zainteresowalo mnie to.

    Szczegółów nie znam, od tego masz googla, natomiast wiem to stąd, że
    zwróciłem uwagę na następujące ostrzeżenia w instrukcjach do monitorów i
    telewizorów LCD:

    - unikać kontaktu z cieczą wypływającą z rozbitego ekranu
    - skontaktować się ze strażą pożarną w sprawie unieszkodliwienia
    rozbitej matrycy
    itp.

    Widziałem też kiedyś na Youtube taki idiotyczny filmik, jak facet
    wrzucił telefon komórkowy do miksera kuchennego. Na jego miejscu
    oddałbym do utylizacji mikser razem z resztkami tego telefonu, bo
    przyrządzenie jakiegokolwiek jedzenie w tymże mikserze, to jest
    samobójstwo. Nie tylko ze względu na ciekły kryształ, ale także inne
    trujące substancje zawarte w elektronice no i lit w baterii.

  • 8. Data: 2009-02-02 09:33:24
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    >
    > - unikać kontaktu z cieczą wypływającą z rozbitego ekranu
    > - skontaktować się ze strażą pożarną w sprawie unieszkodliwienia

    Teraz tak pisza na wszystkim, wymogi unii. Zeby bylo smieszniej -
    kupiony w firmie chemicznej chlorek sodu (sol kuchanna) - ostrzezenia z
    opakowania i karty MSDS - substancja nie w pelni zbadana, drazniaca dla
    skory i oczu. W razie kontaktu skontaktowac sie z lekarzem :)

> [...]
    > samobójstwo. Nie tylko ze względu na ciekły kryształ, ale także inne
    > trujące substancje zawarte w elektronice no i lit w baterii.

    Substancje zawarte w monitorach z pewnoscia sa toksyczne, ale bez
    przesady. Taki pierwszy z brzegu bicyclohexyl phenyl, w jego karcie MSDS
    nie ma nic szczegolnego, co by swiadczylo o jakiejs jego wyjatkowej
    toksycznosci. Po prostu, rozbijesz panel, umyj, staraj sie unikac
    kontaktu, nie jedz tego, nie pij i bedzie dobrze :)
    Co do litu - tak samo, nie jedz a bedzie ok. Sole litu uzywa sie w
    leczeniu niektorych psychoz, w postaci weglanu litu w dawce nawet
    2g/dobe. Wiec jak ten mikser umyjesz to przynajmniej ze strony litu nic
    ci nie grozi :)

  • 9. Data: 2009-02-03 21:08:58
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    T.M.F. wrote:

> [...]
    > opakowania i karty MSDS - substancja nie w pelni zbadana, drazniaca dla
    > skory i oczu. W razie kontaktu skontaktowac sie z lekarzem :)

    Widziales chociaz _jeden_ MSDS gdzie nie byloby napisane o lekarzu? Nie
    daj Boze wode kupowac w firmie chemicznej...

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2009-02-04 00:14:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jerry1111"
    >[...]Nie daj Boze wode kupowac w firmie chemicznej...

    No... tam woda będzie się nazywać monotlenek diwodoru ;-)

    Robert