  • 11. Data: 2019-10-21 18:47:41
    Temat: Re: Narzędzia Schmith. Co sądzicie?
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 15:59, sirapacz pisze:

    > Generalnie chinczycy potrafią robić świetne rzeczy - pod warunkiem, że
    > nie dziaduje się $5 na jakości...

    To nawet nie chodzi o dziadowanie, tylko o umowę. Możesz u chińskiego
    producenta zamówić tego samego rodzaju rzecz, ale w jakości $1, lub $10.
    I to pierwsze będzie z losowego stopu, bez kalibracji itp., a to drugie
    z określonego materiału, Chińczycy mają specyficzne podejście do klienta
    - podpisaną umowę trzeba wykonać, nie wolno stracić twarzy. Znam taki
    przypadek, kiedy firma z branży reklamowej zamówiła partię długopisów
    pod nadruki. No i wynegocjowali jakąś cenę, umowa podpisana, aż tu nagle
    zamawiający pyta, czy nie dałoby co taniej (jakieś -30%). Na to Chiński,
    że oczywiście i że wysyłają. I przysłali - ale bez wkładów...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2019-10-21 20:35:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.10.2019 o 13:23, Uncle Pete pisze:
    > Odpowiem niedokładnie na temat, ale mój znajomy mechanik samochodowy z
    > tanich narzędzi chwali Yato.
    Ja mam komplet Yato 1/4" od minimum 12 lat. Podobno starsze Yato były
    faktycznie dobre, co mogę potwierdzić, a (też podobno) nowsze Yato to
    typowa jakość "marketowa".
    Te komplety Schmith wyglądają na oko ładnie, nawet walizka ma solidne
    zamknięcia, co u mnie jest ważne, bo noszę narzędzia z sobą i rozsypanie
    się kompletu z powodu "oszczędnego" zamknięcia gdzieś na wyjeździe nie
    jest fajne.
    Jacek

  • 13. Data: 2019-10-21 22:10:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ja mam komplet Yato 1/4" od minimum 12 lat. Podobno starsze Yato były
    > faktycznie dobre, co mogę potwierdzić, a (też podobno) nowsze Yato to
    > typowa jakość "marketowa".

    Niedawno dokupiłem niewielki zestaw Yato z kluczami nasadowymi, torxami
    itp. i nie zauważyłem organoleptycznie różnicy w jakości, aczkolwiek za
    bardzo te narzędzia nie obciążałem.

  • 14. Data: 2019-10-21 22:17:10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Podobnie też jest z Topexem, który pod marką Topex sprzedaje narzędzia
    > dla amatorów, a pod marką Neo Tools narzędzia dla profesjonalistów i
    > trzeba przyznać, że jakość Neo Tools jest naprawdę wysoka. Sam używam
    > intensywnie narzędzi tej marki i nie mogę powiedzieć ani jednego złego
    > słowa. Do tego na wiele narzędzi Neo Tools udzielane jest 25 lat
    > gwarancji. O dziwo to też są chińskie narzędzia :)

    Potwierdzam, też mam dobre zdanie o Neo Tools. Topex jako Topex jednak
    jest chyba nieco lepszy od tego odpustu, który potrafi sprzedawać Toya
    (pod marką Vorel).

  • 15. Data: 2019-10-22 11:01:19
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-10-21 22:17, Uncle Pete wrote:
    [...]
    > Potwierdzam, też mam dobre zdanie o Neo Tools. Topex jako Topex jednak
    > jest chyba nieco lepszy od tego odpustu, który potrafi sprzedawać Toya
    > (pod marką Vorel).
    Tydzień temu kupiłem kątówkę na tarcze 125 mm marki Graphite (AFAIK to
    Toya), po tym, gdy po 13 latach rozsypała mi się kątówka renomowanej
    marki Bavaria. :-D Pierwsze wrażenia, jeszcze przed uruchomieniem -
    cięższa i dłuższa od tej starej. Ale popracowałem jakieś 30 min przy
    szlifowaniu betonu i zaczęła mi się podobać. Póki co jestem zadowolony.

    Co do chińskich kluczy, to mam taki zestaw za 100 zł. O ile grzechotki
    są w zasadzie OK, to nasadki i bity to jednak straszne gówno. Plastelina
    po prostu. Ale mimo tej całej badziewności, za taką cenę dla amatora są
    raczej OK. Chociaż trzeba uważać, bo zdarzyło mi się, ze nasadka Torx z
    tego zestawu się rozwaliła i nie mogłem rozrządu skręcić bo było to w
    sobotę po południu, więc ani kupić, ani pożyczyć bo sąsiedzi na
    wypoczynek się rozjechali. :-)

  • 16. Data: 2019-10-22 12:18:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > zamawiający pyta, czy nie dałoby co taniej (jakieś -30%). Na to Chiński,
    > że oczywiście i że wysyłają. I przysłali - ale bez wkładów...

    Taka lekcja życia;)

  • 17. Data: 2019-10-22 22:21:18
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-10-22 11:01, JDX wrote:
> [...]
    > cięższa i dłuższa od tej starej. Ale popracowałem jakieś 30 min przy
    > szlifowaniu betonu i zaczęła mi się podobać. Póki co jestem zadowolony.

    Graphite to akurat znana marka. Podobno jest popularna na budowach,
    ponieważ ten sprzęt jest dość wytrzymały i przy tym tani. Po prostu
    opłaca się w porównaniu z drogim sprzętem profesjonalnym.

    U mnie natomiast okazała się nie do zdarcia tania młotowiertarka Dexter
    (marka Leroy Merlina). I jest porządnie wykonana, bardzo ciężka i ma
    amortyzowany uchwyt. Nawet dołączone nasadki do kucia są dobrej jakości.

  • 18. Data: 2019-10-23 20:31:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.10.2019 o 08:55, Jacek pisze:
    > Teraz jest promocja na narzędzia Schmith
    Dzięki wszystkim za porady. Dałem sobie spokój ze Schmithem i
    ostatecznie kupiłem komplet Neo, nawet nieco tańszy. Mam już 2 klucze
    nastawne Neo i jestem z nich zadowolony, więc może i ten komplet też
    bedzie ok.
    Jacek

  • 19. Data: 2019-10-24 09:29:19
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-10-22 o 22:21, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > (marka Leroy Merlina). I jest porządnie wykonana, bardzo ciężka i ma
    > amortyzowany uchwyt. Nawet dołączone nasadki do kucia są dobrej jakości.

    Marka Graphite należy do firmy TOPEX, która posiada w swojej ofercie
    również takie mark jak : Neo, Verto , Frame, DeFort, Bastion. Firma
    TOPEX nie jest producentem żadnych narzędzi, tj firma importująca z Chin
    narzędzia pod swoją marką.
    T.

  • 20. Data: 2019-10-24 11:15:06
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > również takie mark jak : Neo, Verto , Frame, DeFort, Bastion. Firma
    > TOPEX nie jest producentem żadnych narzędzi, tj firma importująca z Chin

    Pod tym względem Apple też nie jest producentem smartfonów :)
    Najważniejsze dla konsumenta jest nie kto jest producentem, a na ile
    dokładnie sprzęt jest zaklasyfikowany do odpowiednich kategorii: szmelc
    za grosze, tanie i raczej dobre, dość tanie i dość dobre, dobre ale nie
    markowe itp.