  • 1. Data: 2019-10-21 08:55:58
    Temat: Narzędzia Schmith. Co sądzicie?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Teraz jest promocja na narzędzia Schmith i komplet SQN 108 można kupić
    za niecałe 300 zł. Nie znam w ogóle tej marki, a w internecie opinii w
    zasadzie nie ma. Jedna na ceneo:
    https://www.ceneo.pl/40307055
    Ktoś z Kolegów używa Schmitha? Potrzebuję narzędzi do prac w serwisie i
    taki komplet by mi pasował, a nie chcę kupować w ciemno.
    Jacek

  • 2. Data: 2019-10-21 09:12:16
    Temat: Re: Narzędzia Schmith. Co sądzicie?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    oo kolejny ze schizofrenią :)

  • 3. Data: 2019-10-21 10:14:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.10.2019 o 09:12, sirapacz pisze:
    > oo kolejny ze schizofrenią :)
    oo skąd taka ciekawa diagnoza?
    Jacek

  • 4. Data: 2019-10-21 13:23:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-10-21 08:55, Jacek wrote:
> [...]
    > Ktoś z Kolegów używa Schmitha? Potrzebuję narzędzi do prac w serwisie i
    > taki komplet by mi pasował, a nie chcę kupować w ciemno.

    Odpowiem niedokładnie na temat, ale mój znajomy mechanik samochodowy z
    tanich narzędzi chwali Yato. I faktycznie, mam sporo ich narzędzi i nie
    mam do ich jakości zastrzeżeń. Mimo że producentem jest Toya, która pod
    innymi nazwami produkuje sporo nieużywalnego chłamu.

  • 5. Data: 2019-10-21 13:47:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 13:23, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > nie mam do ich jakości zastrzeżeń. Mimo że producentem jest Toya,
    > która pod innymi nazwami produkuje sporo nieużywalnego chłamu.

    Ale Toya nie jest producentem tych narzędzi tylko importerem z Chin. Pod
    marką Toya sprzedają tanie narzędzia dla amatorów. Pod marką Yato
    sprzedają narzędzia lepszej jakości.

    Podobnie też jest z Topexem, który pod marką Topex sprzedaje narzędzia
    dla amatorów, a pod marką Neo Tools narzędzia dla profesjonalistów i
    trzeba przyznać, że jakość Neo Tools jest naprawdę wysoka. Sam używam
    intensywnie narzędzi tej marki i nie mogę powiedzieć ani jednego złego
    słowa. Do tego na wiele narzędzi Neo Tools udzielane jest 25 lat
    gwarancji. O dziwo to też są chińskie narzędzia :)

  • 6. Data: 2019-10-21 14:19:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > mam do ich jakości zastrzeżeń. Mimo że producentem jest Toya, która pod
    > innymi nazwami produkuje sporo nieużywalnego chłamu.

    mam porównanie yato, stanley i ordynarnych chinoli.
    Ordynarny chinol przydaje się jedynie jako zapas, gdy pogubię lepsze
    nasadki a potrzebuję "już". Do rozbierania silnika tylko Yato lub wyżej.
    Nawet pokrętło możesz pogonić rurą i się nie skrzywi (podczas gdy w
    chinolach pękały nasadki, pokrętła potrafiłem wygiąć w łuk....

    Generalnie dobrze wspominam yato z 216 elementami oprócz zbędnych śmieci
    to reszta jest przydatna (komplety nasadek na 1/4 3/8 i na 1/2 cala - i
    o dziwo wszystkie się przydawały choć intuicja podpowiada tylko ćwiarę i
    połówkę)

  • 7. Data: 2019-10-21 14:21:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > słowa. Do tego na wiele narzędzi Neo Tools udzielane jest 25 lat
    > gwarancji. O dziwo to też są chińskie narzędzia :)

    Ogólnie można kupić dobrego chinola ale bezpieczniej wziąć yato lub neo
    jak je chwalisz. Wytrzumują odkręcanie zapieczonych śrub z dźwignią?

  • 8. Data: 2019-10-21 14:26:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 10:14, Jacek pisze:
    > oo skąd taka ciekawa diagnoza?
    > Jacek

    Schiza bo inna nazwa niz wskazuje email, a ogólnie czepiłem się bom
    myślał ze bawisz się w tanią i niezwykle słabą reklamę.

  • 9. Data: 2019-10-21 15:40:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >wyżej. Nawet pokrętło możesz pogonić rurą i się nie skrzywi (podczas
    >gdy w chinolach pękały nasadki, pokrętła potrafiłem wygiąć w łuk....

    A Yato to nie chinol ?
    Ale widac lepszy...

    J,

  • 10. Data: 2019-10-21 15:59:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A Yato to nie chinol ?
    > Ale widac lepszy...

    chinol ale różnica jest naprawdę bardzo widoczna. Precyzyjniejsze
    nasadki, twardsze (nie niszczą śrub podczas odkręcania zapieczonych i
    nadszarpniętych zębem czasu). Generalnie ponieważ mój zestaw się mocno
    zdekompletował (ale zwrócił sie kilka razy), będę nabywał ponownie i
    właśnie ten yato 216el (na 90% ten konkretny).

    Generalnie chinczycy potrafią robić świetne rzeczy - pod warunkiem, że
    nie dziaduje się $5 na jakości...

    Teraz ciekawostka:
    Te same ordynarne chinole w tych samych walizkach potrafią mieć różne
    stopy uzyte do produkcji narzędzi i tak jedna walizka była rozsądnej
    jakości (rewelacyjny stosunek jakości do ceny - za 90-110pln naprawde
    dobrze wyposażona waliza) a druga niezwykle podobna zupełnie inna.
    Nasadki jakby chromowane, miękkie badziewie - serio nie nadające się do
    czegokolwiek.