  • 1. Data: 2011-01-04 18:19:56
    Temat: Neostrada RTT/avg 600ms.
    Od: ein <e...@n...spam>

    Witam!

    Od Świąt w godzinach wieczornych (między 15-20) obserwujemy znaczący
    wzrost czasu odpowiedzi średnio około 600 ms (milisekund) od
    najbliższego routera TP, który jest naszą bramą (tj. 213.25.2.212),
    pomimo tego, że nasze łącze jest nieobciążone. A przepustowość (upload)
    w porywach 10 kB/s.

    Parametry:
    Router: Draytek Vigor 120
    Modulacja: ADSL2+/PPoA
    UP Speed: 639'000 bps
    Down Speed: 7'456'000 bps
    SNR Margin: 26
    Loop Att: 17

    Okolice Reska: http://tinyurl.com/22uf6nh [google maps]

    Mogę za coś takiego pomęczyć operatora (TP)?
    Jakich argumentów użyć (prócz w/w)?

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2011-01-04 18:34:51
    Temat: Re: Neostrada RTT/avg 600ms.
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-04 19:19, ein pisze:
> [...]
    > Loop Att: 17
    >
    > Okolice Reska: http://tinyurl.com/22uf6nh [google maps]
    >
    > Mogę za coś takiego pomęczyć operatora (TP)?

    Znajdź jakiś serwer ftp w sieci tp i wykaż, że upload (BTW: jak
    zachowuje się download?) wynosi tyle,ile wynosi. Oczywiście nie męczymy
    operatora na party line, a pisemnie. Najlepiej wziąć do testow komputer
    z linuksem.

  • 3. Data: 2011-01-04 20:48:21
    Od: ein <e...@n...spam>

    On 01/04/2011 07:34 PM, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > (BTW: jak zachowuje się download?)

    Skacze między 2-4 mbps. Mam serwer plików na sambie (slackware), FTPa
    jakiego wykorzystałem - ftp.tpnet.pl - 4 równoczesne transmisje zeń.

  • 4. Data: 2011-01-04 21:05:08
    Od: ein <e...@n...spam>

    On 01/04/2011 09:48 PM, ein wrote:

    > Skacze między 2-4 mbps. Mam serwer plików na sambie (slackware), FTPa
    > jakiego wykorzystałem - ftp.tpnet.pl - 4 równoczesne transmisje zeń.

    Już się trochę poprawiło także nie jest miarodajnie to co napisałem
    wyżej. W sumie nie wiem co z uploadem, ponieważ wcześniej nie upewniłem
    się czy łącze jest w pełni wysycone. Protestuję więcej jutro.

    --- 213.25.2.212 ping statistics ---
    1724 packets transmitted, 1214 received, 29% packet loss, time 24197ms
    rtt min/avg/max/mdev = 19.560/187.246/445.719/96.877 ms, pipe 34,
    ipg/ewma 14.043/48.246 ms

    PS. Jeżeli mam powiedzmy DSL TP w Szczecinie, niesymetryczne 4/1 mbps to
    czy mogę założyć, że wysycę upload łącza w Resku na maksa? Mam tam
    dostęp do routera i mogę sprawdzić czy łącze jest używane tylko i
    wyłącznie przeze mnie. A może kombinuję jak koń pod górę...

    PPS. Pod koniec pisania postu:
    --- 213.25.2.212 ping statistics ---
    1304 packets transmitted, 1103 received, 15% packet loss, time 18971ms
    rtt min/avg/max/mdev = 18.833/26.544/184.451/13.148 ms, pipe 15,
    ipg/ewma 14.559/31.040 ms

    Parametry w normie... Wysycam upload i download, opóźnienie zjadliwe.

  • 5. Data: 2011-01-04 21:12:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-04 22:05, ein pisze:

> [...]
    > ipg/ewma 14.559/31.040 ms
    >
    > Parametry w normie... Wysycam upload i download, opóźnienie zjadliwe.

    Uporządkuj to wszystko :-) Odpal jeden komputer bez żadnych usług, z
    czystym systemem (chociażby boot z live CD) i porządnie przetestuj
    równolegle upload i downdoad do/z sieci tp. Pewnie sam dojdziesz do
    wniosków, co się naprawdę dzieje.
    A Jak rzeczywiście występują takie problemy, to reklamuj, z datą,
    godziną i aktualnymi parametrami.

  • 6. Data: 2011-01-04 21:20:45
    Od: ein <e...@n...spam>

    On 01/04/2011 07:34 PM, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    [...]
    > Znajdź jakiś serwer ftp w sieci tp i wykaż, że upload (BTW: jak
    > zachowuje się download?) wynosi tyle,ile wynosi. Oczywiście nie męczymy

    To znaczy suche dane, że ściągałem stąd i stąd i osiągałem tyle? W
    jakiej formie to mogę ująć?

    > operatora na party line, a pisemnie. Najlepiej wziąć do testow komputer
    > z linuksem.

    Tzn. takiego papierowego listu? Wybacz rocznik 85.

    Pozdrawiam ;)

  • 7. Data: 2011-01-04 21:42:35
    Od: ein <e...@n...spam>

    On 01/04/2011 10:12 PM, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
> [...]
    > czystym systemem (chociażby boot z live CD) i porządnie przetestuj
    > równolegle upload i downdoad do/z sieci tp. Pewnie sam dojdziesz do

    Nie da się obiektywnie ocenić, czy ma się już tego skill-a, aby
    poprawiać operatora. ;)

    > A Jak rzeczywiście występują takie problemy, to reklamuj, z datą,
    > godziną i aktualnymi parametrami.

    Wszystko wskazuje jednak na TP, a zw. odległość i okresowość
    występowania problemu...

    BTW. Doszły mnie słuchy, że inni użytkownicy Neostrady z Reska mają
    podobne problemy. Więc może ktoś wie co się dzieje z węzłem
    'szcz-ru1.neo.tpnet.pl'? Gdyby nie to nie pisałbym na polip...

  • 8. Data: 2011-01-05 08:36:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-04 22:20, ein pisze:

    > Tzn. takiego papierowego listu? Wybacz rocznik 85.

    Roczniki 85 są uczulone na papier?

  • 9. Data: 2011-01-06 14:36:37
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 19:34:51 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):
    /.../
    > Znajdź jakiś serwer ftp w sieci tp i wykaż, że upload (BTW: jak
    > zachowuje się download?) wynosi tyle,ile wynosi. Oczywiście nie męczymy
    > operatora na party line, a pisemnie.

    A pisemnie dostanie odpowiedź, żeby zadzwonił na party. NIech zadzwoni,
    dowie się, że są przeciążenia i już będzie wiedział. Albo port mu
    zrestartują i może się poprawi

    Najlepiej wziąć do testow komputer
    > z linuksem.

    No.

  • 10. Data: 2011-01-06 15:54:04
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-06 15:36, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    >
    > A pisemnie dostanie odpowiedź, żeby zadzwonił na party. NIech zadzwoni,
    > dowie się, że są przeciążenia i już będzie wiedział. Albo port mu

    Jeżeli jest to okresowe przeciążenie, to restart portu mu pomoże...
    Chodzi o to, żeby dostał potwierdzenie o przeciążeniu backhoula.
    Pisemna REKLAMACJA (proponuję poczytać sobie, czym jest i co powinna
    zawierać reklamacja) nie wyklucza party lajn.

    M.