  • 71. Data: 2021-01-12 15:24:19
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 15:19, cef pisze:

    > Po chwili zastanowienia i tak wychodzi dość dziwnie,
    > bo nawet jeśli teraz na prąd przy tym przebiegu wydasz jakiejś 4tys,
    > to na samym paliwie masz 9 tys oszczędności, to na co wydawałeś
    > wcześniej 8tys miesięcznie skoro różnica jest 17tys?

    Tfu - no rocznie oczywiście 8tys?

  • 72. Data: 2021-01-12 15:35:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 15:20, T. pisze:

    > 20 tys.
    > I tyle samo będzie jak będziesz sprzedawał.
    > Czyli efektywnie są w tej samej cenie.
    >
    > Przy czym na Zoe można jeszcze dostać 17 tys dopłaty, więc efektywnie mamy 17 tys
    mniej, już na starcie.

    > Przez kilka lat (powiedzmy 3) - kolejne 30 tys taniej, z tyt. różnicy w kosztach
    napędu (liczę tylko 25 tys rocznie)
    > Przeglądy - ze 2 tys taniej.
    >
    > Suma sumarum przez 3 lata wyda się na Zoe 49 tys mniej......

    > Ale auto kupujesz nie w autokatalogu, ale w salonie renault. Tam stoi w
    > cenniku 137 tys. za zoe - chyba że z jakichś powodów podają wyższą cenę
    > :-)

    Od 1,5 roku tak podają, od kiedy został ogłoszony limit (125 tys) na
    dopłaty do aut elektrycznych.
    Renault obniżył wtedy ceny, ale cennik Zoe się nie zmienił, dodali tylko
    stały rabat 24 tys.
    Inni zresztą tak samo - Leaf w cenniku jest nadal o 37 tys więcej niż
    faktyczna cena.

    Na tą chwilę nawet mają jeszcze większe promocje:

    https://promocje.renault.pl/sportowe/zoe

    Cyt:
    "Cena promocyjna 118.900 zł zawiera rabat 30 300 zł i dotyczy wersji ZEN
    z silnikiem R135 z rocznika 2020 w cenie katalogowej 142.900 zł z
    dodatkowymi opcjami (lakier metalizowany i ładowarkę prądem stałym) o
    wartości 6 300 zł. Oferta łączy się tylko z finansowaniem standardowym."

    >Ile można urwać od dealera?

    Podobne auto oferowali mi za 110 tys.

    > Mam Captura 130 KM w wersji bardzo mocno wypasionej - za 92 tys. zł.

    A z jakim silnikiem i czy na pewno ten model?

    No i jak widzisz - suma sumarum niewiele to zmienia.
    Tylko tyle, że zamiast 50 tys drożej, Captur będzie przez 3 lata droższy
    o 40 tys.

  • 73. Data: 2021-01-12 15:42:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 15:19, cef pisze:

    > Po chwili zastanowienia i tak wychodzi dość dziwnie,
    > bo nawet jeśli teraz na prąd przy tym przebiegu wydasz jakiejś 4tys,

    30 000 * 0,06 = 1800 zł, a nie 4 tys.

    Z kolei 30 000 * 0,45 = 12 000
    Wychodzi ponad 10 tys różnicy.

    Do tego dochodzi koszt napraw i przeglądów.

    > to na samym paliwie masz 9 tys oszczędności, to na co wydawałeś
    > wcześniej 8tys miesięcznie skoro różnica jest 17tys?

    Trochę przesadził zapewne.

  • 74. Data: 2021-01-12 15:59:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 15:42, Cavallino pisze:

    > Trochę przesadził zapewne.

    17 może tak, ale 15 to nie przesada. Przebieg ponad 300 tys,
    spora kolejka rzeczy już jest "do zrobienia". Na jakieś 4-5k rocznie
    szacuję, nie licząc że coś grubszego padnie. 11k mniej na paliwie i się
    nazbiera.

    L.

  • 75. Data: 2021-01-12 16:05:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 15:35, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > No i jak widzisz - suma sumarum niewiele to zmienia.
    > Tylko tyle, że zamiast 50 tys drożej, Captur będzie przez 3 lata droższy

    OK, niech Ci będzie :-)
    Szkoda tylko, że porównujesz cenę samochodu z wyprzedaży z katalogową -
    a tu można też trochę urwać.
    Ze względu na kilkukrotne wyjazdy autem dalej niż 300 km pozostanę przy
    swoim.
    Ps. Jak Ci te obliczenia wyszły, skoro ja wydaję na paliwo 5 tys. zł
    rocznie, koszt samochodu - niech Ci będzie - jest mniejszy o 20 tys. zł.
    Skąd te 40 tys. drożej? Bo nie bardzo rozumiem... W mojej wersji po 3
    latach będę jeszcze o 5 tys. do przodu.
    T.

  • 76. Data: 2021-01-12 16:36:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >tylko stały rabat 24 tys.
    >Inni zresztą tak samo - Leaf w cenniku jest nadal o 37 tys więcej niż

    Akurat jak pamietam, to jest w miare staly zwyczaj naszych dealerow -
    takze spalinowych.

> [...]
    >"Cena promocyjna 118.900 zł zawiera rabat 30 300 zł i dotyczy wersji
    >ZEN z silnikiem R135 z rocznika 2020 w cenie katalogowej 142.900 zł z

    Co to jest R135 ?

    >dodatkowymi opcjami (lakier metalizowany i ładowarkę prądem stałym) o
    >wartości 6 300 zł. Oferta łączy się tylko z finansowaniem
    >standardowym."

    Czyli co - jak kupie "za gotowke", za "standardowy kredyt" czy bez
    doplaty ?

    J.

  • 77. Data: 2021-01-12 16:38:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    > 30 000 * 0,06 = 1800 zł, a nie 4 tys.

    Pisał, że ładuje nocną taryfą,
    to raczej cena 1kWh bliżej 0,5-0,6zł
    No i musi się ekotoczyć, żeby mieć
    zużycie na poziomie 20kWh/100km
    Ale nie o to chodzi - ja akurat tam gdzie mógłbym ładować,
    to mam prąd po 0,93zł więc przyjąłem jakiś standard.
    Zastanawiała mnie ta reszta kosztów.

    Tak właśnie myślałem.

  • 78. Data: 2021-01-12 16:43:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 15:59, Lisciasty pisze:

> [...]
    > spora kolejka rzeczy już jest "do zrobienia". Na jakieś 4-5k rocznie
    > szacuję, nie licząc że coś grubszego padnie. 11k mniej na paliwie i się

    Musiałeś mieć jakiś skrajny przypadek.
    Ja na paliwo wydaję znacznie mniej przy tych 25tys/rocznie przebiegu
    ale na eksploatację jak bym w górę nie zaokrąglał tego co zrobiłem
    i doliczył to co pewnie czeka, to i tak nie wyjdzie mi więcej jak 30tys
    czyli jakieś 3 tys rocznie. Ale 8 tys?

  • 79. Data: 2021-01-12 17:12:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 16:43, cef pisze:
> [...]
    > ale na eksploatację jak bym w górę nie zaokrąglał tego co zrobiłem
    > i doliczył to co pewnie czeka, to i tak nie wyjdzie mi więcej jak 30tys

    Spalanie 9,5 na 100 x 30k rocznie przy cenie 4,7 zeta za litr 13395
    zeta. Eksploatacja (czyli serwis, części itp. duperele, bez opon) to
    jakieś 3 tys. rocznie. Ładowanie w taniej taryfie po 30 groszy za kWh to
    jakieś 2 tys. Więc różnica wychodzi około 14 koła. Dodam rzeczy które
    niedługo trzeba zrobić w dieslu (rozrząd, turbina, egr) to mogę założyć
    dodatkowe 2-3 tysiaki na rok. Więc pi razy oko wyjdzie 15-17 tysi,
    pewnie jak przyoszczędzić i nagiąć to wyjdzie nie 15-17 a 14-15. Jeden
    ciul, to nie apteka tylko szacunkowe założenia.

    L.

  • 80. Data: 2021-01-12 17:52:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 17:12, Lisciasty pisze:

> [...]
    > pewnie jak przyoszczędzić i nagiąć to wyjdzie nie 15-17 a 14-15. Jeden
    > ciul, to nie apteka tylko szacunkowe założenia.

    No właśnie nawet jak przyjmę, że na samym paliwie
    jest róznica 10 tys, to można przyjąć eksploatację
    na poziomie 3-4tys rocznie ale nie 7 tys. bo to nawet pi razy oko
    nie wyjdzie. Nie będę się sprzeczał o te kilka brakujących tysięcy,
    bo widzę, że na paliwie u Ciebie jest znacznie większa róznica
    niż ja wstępnie założyłem i to też kwestia indywidualna auta i kierowcy:
    jak ktoś klocki zmienia co 30tys i skrzynię zajeżdża,
    to pewnie ma innych kosztów więcej.
    Przesadziłeś porządnie :-)

    PS
    Ja przez 10 lat przejechałem 250tys km i zmieniałem olej
    średnio raz w roku to można przyjąć całkowity koszt 5000zł
    Zrobiłem ze trzy takie przeglądy gdzie za wymiany jakichś wahaczy, drążków
    (a zawieszenie tak samo się bedzie zużywać, więc mozna by nie liczyć)
    klocków (przód i tył) zapłaciłem w sumie 6000zł. Do tego trzy razy
    wymiana oleju w DSG - 3x800zł robiłem rozrząd 2000zł, raz jakaś
    przepustnica, egr i ostatnio sonda razem 2500zł jeden akumulator- to
    jest raptem razem max 20tys/10lat w zaokrągleniu
    pewnie dpf jakieś sprzęgła, wtryski może bym musiał niebawem zrobić to
    nawet jak 15tys dodam, to potem przejedzie klika lat, wiec gdzie
    brakujące tysiące na rok?
    Opon nie liczę bo to też tak samo będzie (choć elektryk cięższy, to
    pewnie więcej gumy zabierze)