  • 81. Data: 2021-01-12 18:05:16
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 17:52, cef pisze:
    > No właśnie nawet jak przyjmę, że na samym paliwie
    > jest róznica 10 tys, to można przyjąć eksploatację
    > na poziomie 3-4tys rocznie ale nie 7 tys. bo to nawet pi razy oko
    > nie wyjdzie. Nie będę się sprzeczał o te kilka brakujących tysięcy,

    No ale właśnie ciągle się sprzeczasz :>
    Nie 10 a 11 różnicy. Eksploatacja 3, więc 14 tysięcy.
    Napisałem 15-17, pewnie lekko na wyrost, ale nie tak strasznie.

    > jak ktoś klocki zmienia co 30tys i skrzynię zajeżdża,
    > to pewnie ma innych kosztów więcej.
    > Przesadziłeś porządnie :-)

    Przesadziłem może o 2 tysiaki na rok. Ale wystarczy że klęknie turbina
    czy coś w silniku się posypie i ta przesada zniknie z nawiązką.

    > pewnie dpf jakieś sprzęgła, wtryski może bym musiał niebawem zrobić to
    > nawet jak 15tys dodam, to potem przejedzie klika lat, wiec gdzie
    > brakujące tysiące na rok?

    Ja za sam jeden gruby remont (dwumasa, sprzęgło, jakieś inne duperele)
    dałem 8 tys.

    L.

  • 82. Data: 2021-01-12 18:22:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 16:38, cef pisze:

    > Pisał, że ładuje nocną taryfą,
    > to raczej cena 1kWh bliżej 0,5-0,6zł

    Nie - 0,3 zł.
    Pomnożyłem * 20 (zużycie na 100 km), więc wyszło 0,6 na km.

    > No i musi się ekotoczyć, żeby mieć
    > zużycie na poziomie 20kWh/100km

    Jak się będzie ekotoczył, to zrobi 10-12.
    20 kWh to średnie zużycie ZIMĄ.
    Latem raczej 15.

    > Ale nie o to chodzi - ja akurat tam gdzie mógłbym ładować,
    > to mam prąd po 0,93zł

    Ale to już nie nasz problem.
    My mamy w przedziale 0 - 0,3 zł.

  • 83. Data: 2021-01-12 18:30:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 18:05, Lisciasty pisze:

    > No ale właśnie ciągle się sprzeczasz :>
    > Nie 10 a 11 różnicy. Eksploatacja 3, więc 14 tysięcy.
    > Napisałem 15-17, pewnie lekko na wyrost, ale nie tak strasznie.

    Początkowo przyjąłem o wiele mniejszą różnicę
    na paliwie i dlatego wychodziło mi tej eksploatacji na tyle więcej,
    że budziła zdumienie. Dlatego zareagowałem.

    > Przesadziłem może o 2 tysiaki na rok. Ale wystarczy że klęknie turbina
    > czy coś w silniku się posypie i ta przesada zniknie z nawiązką.

    No jak się zrobi kapitalkę za 20tys, to pojedzie kolejne kilka lat
    i średnia wydatków spadnie

    > Ja za sam jeden gruby remont (dwumasa, sprzęgło, jakieś inne duperele)
    > dałem 8 tys.

    Ja liczę na to dwa razy więcej czyli 15tys a i tak wtedy będzie wydatków
    ze 40tys zł ale przybędzie kilka lat - pewnie 5 - to da wynik rzedu
    2,5-3tys rocznie.

    Akurat na te oszczędności eksploatacyjne można liczyć tylko w
    początkowym okresie
    elektryka, bo jak ich udział rynkowy wzrośnie, to nie sposób
    utrzymać się z samej sprzedaży i coś będą musieli robić tak, żeby
    elektryki też się psuły. Ale to dopiero za kolejne 20-30 lat :-)

  • 84. Data: 2021-01-12 18:31:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 16:05, T. pisze:

    > OK, niech Ci będzie :-)
    > Szkoda tylko, że porównujesz cenę samochodu z wyprzedaży z katalogową

    Nieprawda, w obu przypadkach cena jest taka sama, z rabatami.
    A cena 120 tys za Zoe jest od 1,5 roku i to się nie zmieni, bo
    konkurencja nie pozwala.
    Za 140 tys nie sprzedaliby ani jednej sztuki.
    Jak sobie ustalali ten cennik 5 lat temu, to były takie realia, teraz są
    inne, a dlaczego nie chcą modyfikować cennika - nie wiem.
    Może są w nim ceny w Eur, takie jak na Zachodzie.

    > Ze względu na kilkukrotne wyjazdy autem dalej niż 300 km pozostanę przy
    > swoim.

    Zależy ile dalej - jak to jest po kraju, to nadal nie ma problemu.

    > Ps. Jak Ci te obliczenia wyszły, skoro ja wydaję na paliwo 5 tys. zł

    A ja 10 (przed pandemią), autor wątku też.

    > rocznie, koszt samochodu - niech Ci będzie - jest mniejszy o 20 tys. zł.
    > Skąd te 40 tys. drożej?

    Przecież liczyłem.
    1. Różnica kupno-sprzedaż (po 3 latach) = 0
    (a nie 20, 20 to tylko to co musisz na dzień dobry więcej wyłożyć, ale
    dostaniesz to z powrotem przy sprzedaży, wtedy też Zoe będzie więcej
    warte o podobną kwotę).

    2. Na elektryka zwrot 17 tys dotacji

    3. wydasz 30 tys mniej na paliwo przez 3 lata.

    4. wydasz 2 tys mniej na przeglądy przez 3 lata.

    Wychodzi: -20+20+17+30+2=49 tys różnicy na korzyść Zoe.

    > Bo nie bardzo rozumiem... W mojej wersji po 3
    > latach będę jeszcze o 5 tys. do przodu.

    Nie będziesz, początkowy wydatek to NIE JEST koszt.
    Koszt = suma wydatków - suma przychodów

  • 85. Data: 2021-01-12 18:34:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 16:36, J.F. pisze:

    > Akurat jak pamietam, to jest w miare staly zwyczaj naszych dealerow -
    > takze spalinowych.

    > Co to jest R135 ?

    R to typ silnika, 135 to moc w KM.
    To jest silnik w mocniejszej wersji.

    > Czyli co - jak kupie "za gotowke", za "standardowy kredyt" czy bez
    > doplaty ?

    Dopłatę możesz dostać dodatkowo od Państwa, więc realna cena zakupu Zoe
    wyjdzie Ci 102 tys.

    Ale promocyjnego kredytu od Renault już nie.
    Ale na spaliniaki też to tak działa zazwyczaj, albo upust, albo
    promocyjny kredyt.

  • 86. Data: 2021-01-12 19:30:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 18:22, Cavallino pisze:

    > Nie - 0,3 zł.
    > Pomnożyłem * 20 (zużycie na 100 km), więc wyszło 0,6 na km.

    A to jest goła kWh czy już z tymi wszystkimi dystrybucyjnymi
    opłatami? Bo ja mam w domu gołą kWh też po trzydzieści parę, ale
    z dystrybucją jest rzędu 0,5-0,6zł

    > Jak się będzie ekotoczył, to zrobi 10-12.
    > 20 kWh to średnie zużycie ZIMĄ.
    > Latem raczej 15.

    Może i tak jest, ale pewnie bez ładunku.

    > Ale to już nie nasz problem.
    > My mamy w przedziale 0 - 0,3 zł.

    Dlatego specjalnie nie koncentrowałem się na
    oszczędnościach paliwowych.
    Zaintrygowały mnie te koszty eksploatacji wysokie u Liściastego.
    Ale już wiem gdzie przesadził.

  • 87. Data: 2021-01-12 20:05:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 18:31, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Wychodzi: -20+20+17+30+2=49 tys różnicy na korzyść Zoe.

    > Nie będziesz, początkowy wydatek to NIE JEST koszt.

    Masz rację, ale ja nie zakładam, że sprzedam po 3 latach.
    Więc liczę jeszcze raz - nowe Zoe - 137 - 17 dotacji = 120. Na prąd
    wyjdzie może z 1 tys. zł - sprawa pomijalna.
    Moje auto - 92 tys. zł. Pali 7,5 w mieście *4,5 = 4000 rocznie za paliwo.
    120 - 92 = 28 tys./ 4 tys. = 7 lat. Rzeczywiście w tym czasie będą mnie
    kosztowały przeglądy, ale chyba w elektryku też są. Wymiana oleju w moim
    aucie to 450 zł (właśnie zmieniałem pierwszy raz). Nie wiem, jakie
    czynności poza tym wchodzą w zakres przeglądu, zresztą wykupiłem za 590
    zł serwis na 5 lat gratis. Dochodzą części - np. filtr kosztuje 25 zł, a
    olej - ok. 130 zł. Reszta to chyba podobny koszt (filtr kabinowy,
    przegląd innych systemów).
    Więc jednak według mnie to nieco dłużej by potrwało.
    Według mnie dla mnie najlepsza opcja to hybryda - na trasy w mieście i
    tak bym jeździł na akumulatorze, a w trasę nie strach wyjechać.
    Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?
    T.

  • 88. Data: 2021-01-12 20:07:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 16:36, J.F. pisze:

> [...]
    > takze spalinowych.

    > Co to jest R135 ?

    > Czyli co - jak kupie "za gotowke", za "standardowy kredyt" czy bez

    No to z dupy taka promocja - wielu ludzi odstraszy cena, którą zobaczą,
    a nie będą się dopytywać w salonie, bo nie chodzi o tysiąc czy dwa ale
    znacznie więcej... Dlaczego nie podają prawdziwej ceny zatem?
    Swego czasu tak funkcjonował Citroen - mieli ceny z kosmosu, ale można
    było sporo utargować. Tyle tylko, że przeciętny klient oglądał w necie
    ceny i omijał szerokim łukiem, bo skąd miał wiedzieć że można kupić
    citroena w cenie skody, tylko trzeba dopytać?
    T.

  • 89. Data: 2021-01-12 20:41:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W dodatku paliwo w baku mało się starzeje, a akumulatory mogą nawet od stania przez
    te 16 lat.

    -----

  • 90. Data: 2021-01-12 20:51:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 18:30, cef pisze:
> [...]
    > utrzymać się z samej sprzedaży i coś będą musieli robić tak, żeby
    > elektryki też się psuły. Ale to dopiero za kolejne 20-30 lat :-)

    To jest póki co eksperyment, nie mam bladego pojęcia co będzie za kilka
    lat, zwłaszcza że zwiększenie ilości elektryków musi wymusić rozbudowę
    sieci energetycznych i magazynów energii...

    L.