  • 41. Data: 2023-05-16 05:41:06
    Temat: Re: Niemcy likwidują strefy czystego transportu. Koniec zakazów dla starych aut
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-05-2023 o 15:33, J.F pisze:

    > Ale nie całkowicie niestety.

    Nie ma rzeczy idealnych, rezerwa gdzieś być musi.
    Ale może jednak w jakichś magazynach i sporym nadmiarze, a niekoniecznie
    w kolejnym niewyłączalnym źródle.....

  • 42. Data: 2023-05-16 05:42:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-05-2023 o 15:51, Janusz pisze:

    > W nocy?

    Powyżej sam pisałeś o dniach, a a nie nocach.
    Na 24h to już można myśleć o magazynowaniu.
    Z 6 miesiącami gorzej.

  • 43. Data: 2023-05-16 15:35:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 05:42, Cavallino pisze:

    > Powyżej sam pisałeś o dniach, a a nie nocach.Oki, powinienem napisać o dobach, za
    duży skrót myślowy.

    A chodziło o to że owszem wiatraki potrafią uzupełnić panele ale nie
    zawsze tak jest
    ergo musi być rezerwa w innym źródle energii.

    > Na 24h to już można myśleć o magazynowaniu.
    No i tak robią wszystkie elektrownie szczytowo-pompowe, tylko że to
    mało, bardzo mało u nas.

    > Z 6 miesiącami gorzej.
    Wiem, najbardziej mnie śmieszą te wszystkie programy dotacji do
    magazynów dla ludzi gdzie liczą (rząd) że rozwiążą długie magazynowanie
    i wciskają ciemnotę ludziom.

    --
    Janusz

  • 44. Data: 2023-05-16 18:17:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-05-2023 o 15:35, Janusz pisze:

    > A chodziło o to że owszem wiatraki potrafią uzupełnić panele ale nie
    > zawsze tak jest
    > ergo musi być rezerwa w innym źródle energii.

    Albo magazynie, czy nośniku.

    > No i tak robią wszystkie elektrownie szczytowo-pompowe, tylko że to
    > mało, bardzo mało u nas.

    I wiele więcej nie będzie, za dużo nizin.

    Ale już nowoczesnych magazynów nic nie stoi na przeszkodzie stawiać.
    Świat eksperymentuje też z olejami, solami, pewnie też jakimiś
    chemicznymi bateriami, na upartego może być też wodór.
    Kosztowo budowania od zera atomu to nie przebije, a efekt może być zbliżony.

    > Wiem, najbardziej mnie śmieszą te wszystkie programy dotacji do
    > magazynów dla ludzi gdzie liczą (rząd) że rozwiążą długie magazynowanie
    > i wciskają ciemnotę ludziom.

    Ano.

  • 45. Data: 2023-05-19 15:53:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 18:17, Cavallino pisze:

    > Albo magazynie, czy nośniku.
    Czytałem że chińczycy opracowali akumulator taki przemysłowy do
    magazynów energii z wymiennym elektrolitem, czyli energia jest
    magazynowana w elektrolicie to ma być coś 6MWh IMHO w prototypie. Zaletą
    jego jest że jest bezpieczny i tani bo nie oparty na licie czy jego
    podobnych.
    Szukam ale nie mogę znaleść :( w tel czytałem, wyskakuje mi śmietnik.

    > I wiele więcej nie będzie, za dużo nizin.
    To prawda na dodatek jeszcze ekolodzy nie pozwolą.

> [...]
    > chemicznymi bateriami, na upartego może być też wodór.
    > Kosztowo budowania od zera atomu to nie przebije, a efekt może być
    Wiem, czytam na bieżąco, coś muszą wymyślić zanim się gaz i ropa skończy.
    Atom jak na razie to też drogi półśrodek bo wszystkich problemów nie
    rozwiązuje a dokłada własne.

    --
    Janusz