  • 1. Data: 2023-01-13 20:37:46
    Temat: Tesla zaorała konkurencję
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Tesla obniżyła ceny na swoje najlepsze (najbardziej popularne, czyli
    najtańsze) modele o kilkanaście %.
    Czyli spadek cen o 30-40 tys zł minimum.

    Jej auta przeszły na półkę cenową o klasę i dwie niższą - co oznacza że
    tylko desperat kupi cokolwiek innego, przynajmniej zanim Tesla nie
    wyczyści magazynów i nie przywróci wysokich cen.

    W ten sposób anulowała też pewnie większość zamówień na inne elektryki z
    lat 2021-2022, które nie zostały zrealizowane.
    Przez to że producenci nie zapewnili gwarancji ceny, ani terminu
    dostawy, klienci mogą teraz masowo uderzać do salonów z rezygnacjami.

    Przy okazji - to samo dotyczy ice marek premium, bo teraz są droższe od
    Tesli.....

    https://elektrowoz.pl/auta/niska-cena-tesli-model-y-
    i-tesli-model-3-waszym-zdaniem-utrzyma-sie-spadnie-c
    zy-zaraz-zniknie-bo-projekt-highland/

  • 2. Data: 2023-01-13 21:25:09
    Temat: Re: Tesla zaorała konkurencję
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2023 o 20:37, Cavallino pisze:
    > Tesla obniżyła ceny na swoje najlepsze (najbardziej popularne, czyli
    > najtańsze) modele o kilkanaście %.
    > Czyli spadek cen o 30-40 tys zł minimum.

    E. Spoko - tylko 220 tys...

    > Jej auta przeszły na półkę cenową o klasę i dwie niższą - co oznacza że
    > tylko desperat kupi cokolwiek innego, przynajmniej zanim Tesla nie
    > wyczyści magazynów i nie przywróci wysokich cen.

    Tak, tylko desperat kupi używkę spalinki w 1/10 ceny.

    > Przy okazji - to samo dotyczy ice marek premium, bo teraz są droższe od
    > Tesli.....

    Z tym że Tesla nie jest marką premią (nie poprawiać):P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-01-13 23:22:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-13 o 21:25, Shrek pisze:

    > E. Spoko - tylko 220 tys...

    Jakoś trzeba ratować dramatyczne spadki giełdowe rzędu 25-30%.
    Tesla zmierza raczej do bankructwa, więc trzeba wyprzedać to co jest
    naprodukowane, zeby zamknąć interes.

  • 4. Data: 2023-01-13 23:43:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Jan 2023 20:37:46 +0100, Cavallino wrote:
    > Tesla obniżyła ceny na swoje najlepsze (najbardziej popularne, czyli
    > najtańsze) modele o kilkanaście %.

    w $ czy w PLN ?

> [...]

    > W ten sposób anulowała też pewnie większość zamówień na inne elektryki z
    > lat 2021-2022, które nie zostały zrealizowane.

    A sama dostarczy samochody, czy za rok ?

> [...]
    > Tesli.....
    >
    > https://elektrowoz.pl/auta/niska-cena-tesli-model-y-
    i-tesli-model-3-waszym-zdaniem-utrzyma-sie-spadnie-c

    No i swietnie ... tylko czy jakosc sie troche poprawila i dostepnosc
    czesci ?

    J.

  • 5. Data: 2023-01-14 06:35:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2023 o 23:43, J.F pisze:

    > w $ czy w PLN ?

    W PLN.

    > A sama dostarczy samochody, czy za rok ?

    Ponoć właśnie przyczyną są pełne magazyny.
    Dostawa za miesiąc dwa.
    Jakby były za rok to sam bym zamówił.

    i-tesli-model-3-waszym-zdaniem-utrzyma-sie-spadnie-c
    zy-zaraz-zniknie-bo-projekt-highland/

    > No i swietnie ... tylko czy jakosc sie troche poprawila i dostepnosc
    > czesci ?

    Jakość dużo zależy od fabryki z której auto wyjechało.
    Te z USA nadal takie same kiepskie.

  • 6. Data: 2023-01-14 10:29:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Bo ja wiem czy zaorała, po prostu wrócili do cen sprzed ostatniej
    podwyżki, gdzie np. model 3 LR poleciał z 240 na 285 tys. zł, czyniąc
    zakup kompletnie bezsensownym przynajmniej na naszym rynku. Do tego u
    Niemca i gdzieś na Skandynawii skończyły się dopłaty czy tam ulgi
    podatkowe dla elektryków, więc można się było spodziewać że urealnią
    trochę ceny. Do zaorania konkurencji jeszcze bardzo daleko, bo na
    elektryki innych firm nadal czeka się po kilka miesięcy.

    L.

  • 7. Data: 2023-01-14 14:39:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-01-2023 o 10:29, Lisciasty pisze:
    > Bo ja wiem czy zaorała, po prostu wrócili do cen sprzed ostatniej
    > podwyżki,

    Nie do końca.
    Y za 230 to jeszcze nigdy nie było.

  • 8. Data: 2023-01-14 17:14:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-01-14 o 14:39, Cavallino pisze:
    > Nie do końca.
    > Y za 230 to jeszcze nigdy nie było.

    Bo robią u Szkopa a nie Chinola więc transport tańszy.

    L.

  • 9. Data: 2023-01-14 17:20:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.01.2023 o 17:14, Lisciasty pisze:

    > Bo robią u Szkopa a nie Chinola więc transport tańszy.

    Ale pracownikom płacą po "nimieckiemu", a nie "chińskiemu", mimo że
    głownie Polacy składają te Tesle.

  • 10. Data: 2023-01-15 08:11:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Bo robią u Szkopa