  • 11. Data: 2023-01-20 20:04:10
    Temat: Re: Niemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.01.2023 o 17:19, J.F pisze:

    > A jaki bedzie koszt ... akcyza od paliw jest umiarkowana

    Tak ogólnie to zawsze koło 50% - nieważne jak nazwiesz.

    > Wiec jak ktos bedzie mial tani prąd, to i jazda bedzie tania.

    Wtedy to będzie przestępstwo karnoskarbowe:P

    > Nie bylbym az takim pesymistą.
    > Niemcy na pewno lobbuja, zeby ich bylo duzo :-)

    Mogą sobie lobbować jak nie będzie jak naładować.

    > Poza tym masz jeszcze demokratyczne wybory.
    > Jak ma byc malo, to trzeba juz mlodziez wychowywac, ze jezdzi sie
    > rowerem i pociagiem :-)

    O to właśnie idzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-01-20 20:24:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Jan 2023 20:04:10 +0100, Shrek wrote:

    > Tak ogólnie to zawsze koło 50% - nieważne jak nazwiesz.

    tylko ze akcyza na ON wynosi 1.160 zl.
    https://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/staw
    ki-oplat

    a byla nizsza w 2022.
    Oplata paliwowa 0.372

    vat od ~7.70 1.43

    razem 2.97 - 38% od 7.70 :-(

    > Wtedy to będzie przestępstwo karnoskarbowe:P

    nie wykluczam.

    > Mogą sobie lobbować jak nie będzie jak naładować.

    Niewazne. Niemcy z produkcji samochodow zyja :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-01-20 20:42:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.01.2023 o 20:24, J.F pisze:

    > Niewazne. Niemcy z produkcji samochodow zyja :-)

    Fizyki nie przeskoczą. A co do niemców to jak przyszło co do czego to se
    gospodarkę zamkeli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-01-20 21:04:23
    Od: K <...@w...pl>

    On 19/01/2023 09:04, T. wrote:
    > Zapowiedziane racjonowanie energii rozpocznie się od 1 stycznia 2024 roku.
    > Racjonowanie energii nie będzie jednak równoznaczne z całkowitym jej
    > odcięciem - Klaus Mueller powiedział bowiem, że chcą zagwarantować
    > minimalną podaż przez cały czas, aczkolwiek posiadacze elektryków muszą
    > przygotować się na ograniczenia. Jakie? Jest mowa o tym, że kierowcy na
    > prywatnych stacjach ładowania pojazdów elektrycznych będą mogli w ciągu
    > trzech godzin naładować akumulator do takiego poziomu, który pozwoli im
> [...]
    -kupowal-elektryka/?fbclid=IwAR0jzGOHL6F-zVs_jnnjhpb
    MhMgXbHnCK1FXSjg7_M2iQPB0YTL9nqfjHZg

    > Jak znam życie chodzić będzie o to, żeby ładować auta za ciężkie
    > pieniądze w publicznych ładowarkach, na których łapę położą gminy.
    > T.

    Sporo jezdzi Mirai po Hamburgu na taxi. Stacje tankowania wodoru tez
    maja w centrum miasta. Moze pojda w wodor.

  • 15. Data: 2023-01-22 14:10:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, January 20, 2023, 5:21:15 PM, you wrote:

    > I pewnie z nocy tez, bo moc OZE spada :-)
    > Ja bym sie tam przyzwyczail do widoku samochodu z panelem na dachu :-)

    I co Ci z tych max 500W? Do uzupełnienia zasilania klimy jedynie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2023-01-22 16:40:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    > I co Ci z tych max 500W? Do uzupełnienia zasilania klimy jedynie.

    To zależy jaki samochód? Powierzchnia dachu i maski, plus szyby(są już
    podobno ogniwa w szybach), to może być 2-3 i więcej metrów kwadratowych
    powierzchni, to może być już kilowat i więcej mocy. Przy 8-9 godzinach
    postoju, ale też i w czasie jazdy, to może być wystarczająca energia
    żeby się z domu do pracy i z powrotem dokulać. No ale to nadal wymaga
    słońca, czyli zimą i w dni pochmurne lipa.

  • 17. Data: 2023-01-22 23:15:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    Sunday, January 22, 2023, 4:40:21 PM, you wrote:

> [...]
    > żeby się z domu do pracy i z powrotem dokulać. No ale to nadal wymaga
    > słońca, czyli zimą i w dni pochmurne lipa.

    Gdzieś się doliczył kilowata? Ogniwa w szybach mają sprawność poniżej
    10%. Dobre ogniwa krzemowe - 20% przy założeniu prostopadłego padania
    promieni słonecznych, braku jakichkolwiek zabrudzeń i przy idealnej
    pogodzie oraz czystości powietrza. I wychodzi max 500W dla osobówki,
    lepiej dla busa - tu rzeczywiście może wyjści ponad 1 kW. I to
    wystarczy na klimę i nic poza tym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2023-01-23 12:52:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Jan 2023 14:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > I co Ci z tych max 500W? Do uzupełnienia zasilania klimy jedynie.

    Ale razy 10h.

    J.

  • 19. Data: 2023-01-23 14:43:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Ale razy 10h.

    500W w szczycie, czyli będzie 2.5 kWh. Czyli dla kogoś, kto jeździ 12
    km dziennie po mieście styknie. Na słoneczne dni.

    Krótko: koszt takiego rozwiązania przekroczy obliczalne zyski.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2023-01-23 16:07:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Jan 2023 14:43:53 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > 500W w szczycie, czyli będzie 2.5 kWh. Czyli dla kogoś, kto jeździ 12
    > km dziennie po mieście styknie. Na słoneczne dni.
    >
    > Krótko: koszt takiego rozwiązania przekroczy obliczalne zyski.

    skoro panele w domu sie oplacają, to i w samochodzie sie oplacają.

    No chyba, zeby tak zażądać podnosnika i obrotnicy - to bedzie drozej
    :-)

    J.