  • 1. Data: 2023-01-17 12:45:22
    Temat: Tesla ora dalej, teraz naiwnych
    Od: K <...@l...com>

    Nizsza cena wynika z jeszcze gorszego wykonania:
    https://antyweb.pl/tansza-tesla-z-gorszymi-hamulcami

  • 2. Data: 2023-01-17 14:46:46
    Temat: Re: Tesla ora dalej, teraz naiwnych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 11:45:22 +0000, K wrote:
    > Nizsza cena wynika z jeszcze gorszego wykonania:
    > https://antyweb.pl/tansza-tesla-z-gorszymi-hamulcami

    No ale po prawdzie - EV ma hamulców nie używac, tylko regeneracyjnego
    hamowania silnikiem.
    Hamulce tylko awaryjnie/w koncówce. To moze nie trzeba "lepszych".

    Artykułu nie bardzo rozumiem - to w koncu sa identyczne
    jak w starszym modelu, czy maja tak wyglądac?

    A Mando ... moze robi rownie dobre hamulce jak Brembo ..

    Choc ta nakladka
    https://zevcentric.com/blogs/zevcentric-news/model-y
    -performance-brakes-are-now-the-same-as-the-long-ran
    ge-y-teardown

    nie wyglada dobrze ... w kwestii uczciwosci :-)

    J.

  • 3. Data: 2023-01-17 17:21:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2023 o 14:46, J.F pisze:

> [...]
    -performance-brakes-are-now-the-same-as-the-long-ran
    ge-y-teardown

    > nie wyglada dobrze ... w kwestii uczciwosci :-)

    NIe no skąd:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-01-17 20:26:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-17 o 12:45, K pisze:
    > Nizsza cena

    W jakim to dialekcie tak się odmienia ten czasownik orać?
    Tesla ora?

  • 5. Data: 2023-01-17 20:55:30
    Od: TomN <t...@i...dyndns.invalid>

    cef w

    > W jakim to dialekcie tak się odmienia ten czasownik orać?

    Kto ci powiedział, że to ten czasownik?

    > Tesla ora?

    Yo!

    Tesla zaorała i robi to dalej...

    <https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/haslo/zao
    rac;6952291.html>

    Oranie ma wiele znaczeń, ale zawsze się możesz podeprzeć definicjami z pwn,
    albo tam zapytać...

    PS

    możesz oznaczać w temacie np. [ORT]?

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2023-01-17 21:41:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-17 o 20:55, TomN pisze:
    > cef w

    > Kto ci powiedział, że to ten czasownik?

    Tak tylko podejrzewam.
    Być może w jakimś slangu tak się odmienia.

> [...]
    rac;6952291.html>

    > Oranie ma wiele znaczeń, ale zawsze się możesz podeprzeć definicjami z pwn,

    Akurat to znaczenie nie bardzo ma zastosowanie.
    Raczej wydaje się, że autor bardziej widzi, że Tesla tych naiwnych
    zwyczajnie wykorzystuje, można nawet zaryzykować, że rucha.

    > PS
    >
    > możesz oznaczać w temacie np. [ORT]?

    Mógłbym, ale nie zawsze mam pewność
    czy to błąd czy coś innego.

  • 7. Data: 2023-01-18 00:56:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.01.2023 o 21:41, cef pisze:

    > Mógłbym, ale nie zawsze mam pewność
    > czy to błąd czy coś innego.

    *Ora* et labora? ;)
    Niestety, prymitywów coraz więcej, za punkt honoru(?) mają nieznajomość
    polszczyzny. A do tego znajdują podobnych sobie tępaków, które nie dość,
    że ich bronią i usprawiedliwiają, to najeżdżają na ludzi dociekliwych,
    którzy chcieliby zrozumieć wypowiedź.

    --
    -
    Akarm

  • 8. Data: 2023-01-18 12:14:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-01-17 o 12:45, K pisze:
    > Nizsza cena wynika z jeszcze gorszego wykonania:
    > https://antyweb.pl/tansza-tesla-z-gorszymi-hamulcami

    Ore to kawałek duńskiej waluty. Czy chodziło, że "orze"? :-)
    T.

  • 9. Data: 2023-01-18 12:18:26
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-01-17 o 12:45, K pisze:
    > Nizsza cena wynika z jeszcze gorszego wykonania:
    > https://antyweb.pl/tansza-tesla-z-gorszymi-hamulcami

    Czytałem, że Tesla - ponieważ jest bardzo nowoczesną firmą, więc
    wprowadza zmiany konstrukcyjne niemal z dnia na dzień i tych zmian jest
    sporo. Dlatego gość, który miał poważniejszą stłuczkę, czekał rok na
    wymianę kawałka karoserii, bo coś tam w międzyczasie zmienili w jej
    konstrokcji. No i czekali, aż się zbierze więcej nieszczęśników, bo dla
    jednego nie opłaciło im się znów wprowadzać zmian dla wyprodukowania
    krótkiej serii.

    A tu jeszcze inny przykład, choć nie Tesli:
    https://www.instalki.pl/aktualnosci/technika/57748-k
    upila-samochod-elektryczny-na-wolna-od-usterki-bater
    ie-musi-czekac-4-lata.html?fbclid=IwAR3_W0gm0uW70MVR
    LiD3EUAHjM3Y4-6AVL80WgIIC6CZVuDA0Yri00d2_Zs

    T.

  • 10. Data: 2023-01-18 17:52:06
    Od: K <...@l...com>

    On 17/01/2023 19:26, cef wrote:

    > W jakim to dialekcie tak się odmienia ten czasownik orać?
    > Tesla ora?

    Tak tesla orze, nie ora. Pozniej sie zorientowalem.