  • 21. Data: 2010-02-28 19:36:54
    Temat: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Trochę to trwało - ale oto co wiem:

    > całość pasuje do krzywego koła, ew. krzywej opony (tudzież buły) a nie
    > złego wyważnie.

    Sprawdziłem jeszcze raz przy tych 120-130 - troche tłukło.
    Pojechałem wyważyć koła na samochodzie - po kilkanaście gram z prawej
    strony - nic wielkiego - nie powinno specjalnie tłuc i faktycznie: po
    tym doważeniu przy tych 120-130 jest cacy.

    Niestety 40-50 i robi "uauaua" i ciut trzęsie.

    Półoś prosta (sprawdzone na samochodzie), kołka wyglądają ok, opony też ok.
    Co dalej? Makabrycznie wykrzywione tarcze? I tylko w tym przedziale
    40-50, a szybciej nie? Ciut dziwne...

    Co może powodować niestabilność tylko przy tak niskiej prędkości?

    --
    AK

  • 22. Data: 2010-02-28 19:37:49
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Sam sobie odpowiedziałeś, a nie doczytałem, żebyś sprawdził felgi.
    > Nie każdy gumiarz zwróci na to uwagę.

    Ale przy doważeniu nie było problemów.

    Jak sprawdzić samą felgę?

    --