  • 1. Data: 2022-03-15 12:26:38
    Temat: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://twitter.com/CAT_UXO/status/15029367916654919
    70/photo/1

  • 2. Data: 2022-03-15 13:25:54
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2022 12:26, ąćęłńóśźż wrote:
    > https://twitter.com/CAT_UXO/status/15029367916654919
    70/photo/1

    Większośc ludzi mających pojęcie co to 2N3055 w TO-3 chyba już nie żyje.
    Może dlatego jest *nieznana*.

  • 3. Data: 2022-03-15 13:47:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2022 13:25:54 +0100, heby wrote:
    70/photo/1

    > Większośc ludzi mających pojęcie co to 2N3055 w TO-3 chyba już nie żyje.
    > Może dlatego jest *nieznana*.

    Sporo jeszcze zyje.

    tez podejrzewam ten typ, ale oznaczenia niewyrazne.

    Rosjanie/RWPG robili cos w bardzo podobnych obudowach, czy pochodzenie
    wyraznie "zachodnie" ?

    Swoja droga - zasilacz, czy jakies radiowe? Bo moze nie 2N3055.

    J.

  • 4. Data: 2022-03-15 13:47:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    M.in. nomen omen to miałem na myśli ;-).

    BTW tzw. Zachód to również stan umysłu: nazwą poligon gromadzący antysowieckich
    najemników i natowską broń/amunicję "Centrum Pokoju"
    i myślą, że Rosjanie uwierzą; szkoda tych 35 dusz ludzkich.

    -----

  • 5. Data: 2022-03-15 14:01:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Rosjanie/RWPG robili cos w bardzo podobnych obudowach, czy pochodzenie
    > wyraznie "zachodnie" ?

    No przecież u nas germanowe TG-70 robili już za Gomułki. Ruskie też były.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2022-03-15 14:11:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2022 14:01:33 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > No przecież u nas germanowe TG-70 robili już za Gomułki.

    Ale wygladaly IMO troche inaczej.

    A moze sie myle?
    http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/jasiu/oldtr/TG70.
    html

    z tym, ze czesc to ADP670 - one faktycznie jakies nowsze obudowy
    mialy.

    >Ruskie też były.

    Rosjanie mieli wiele nietypowych obudow ... ale typowe TO-3 ... chyba
    tez mieli.

    J.

  • 7. Data: 2022-03-15 14:18:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    html

    > z tym, ze czesc to ADP670 - one faktycznie jakies nowsze obudowy mialy.

    Na przestrzeni dziejów opakowania się zmieniały (w środku ustrój wciąż
    ten sam).

    > Rosjanie mieli wiele nietypowych obudow ... ale typowe TO-3 ... chyba
    > tez mieli.

    Zrobili nawet samoj bolszoj tranzystor:

    https://youtu.be/QBaBdGlcnug?t=161

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2022-03-15 14:22:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2022 13:47, J.F wrote:
    > Sporo jeszcze zyje.

    Wiec inaczej: zawartość wygląda jak wydłubana w latach 80 i wielu
    dziennikarzy może nie kojarzyć lub wręcz kojarzyć z kosmiczną
    technologią. Dzisiaj przekaz medialny jest formowany głównie przez
    tumanistycznych imbecyli dla których każda śrubka to high-tech.

    > tez podejrzewam ten typ, ale oznaczenia niewyrazne.

    Typ bez znaczenia. Fakt, że widać tam śrubki "z płaskim łbem" może
    oznaczać, że wyjęto to wprost z magazynu ostatnio otwieranego w latach
    80. Trudno się spodziewać, że coś produkowanego w 90 i później, dalej by
    takich śrubek używało. Ogladałem sprzęt rosyjski z lat 90 i śrub z
    płaskim nie znalazłem. Fakt - nie wojskowy, ale "lotniczy".

    > Swoja droga - zasilacz, czy jakies radiowe? Bo moze nie 2N3055.

    To bez znaczenia - to wabik, być może również dezorientuje działanie
    radarów aktywnie. Budowa oznacza, że ruska armia jest z tektury. Król
    jest nagi, choć ciągle kąsa.

    Już kiedyś pisałem, że u ruskich tylko wódka i rakiety. Nie ma tam nic
    więcej. Teraz jeszcze się okazuje, że te rakiety na tranzystorach z lat 80.

    Tak swoją drogą: wydawało mi się, że kamera CMOS, jakiś układ AI
    potrafiący odróżnić samolot/pocisk od wabika, to w zasięgu amatora z
    pythonem i RaspberyPi jest (taki żart, ale mam wrażenie, że prawdziwy).
    A tymczasem większość pocisków autonomicznych, nowoczesnych, którymi
    wszycy się dzisiaj podniecają, wygląda jak by się naprowadzała na plamkę
    podczerwieni na 4 fotorezystorach i daje się oszukać wyrzucaniem
    gorących wabików. Łomatko.

    Serio, jest aż tak źle w tej całej technologii wojskowej?

  • 9. Data: 2022-03-15 14:27:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    70/photo/1
    > Większośc ludzi mających pojęcie co to 2N3055 w TO-3 chyba już nie żyje.
    > Może dlatego jest *nieznana*.

    Bez przesady.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-03-15 14:28:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A zachodni wywiad z bibułki, skoro przez ostatnie 25 lat nie widział takiego wabika
    na oczy.

    -----