  • 11. Data: 2022-01-22 16:35:32
    Temat: Re: No dobra, to gdzie kupić 6500XT?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 19.01.2022 o 18:02, RadoslawF pisze:
    > Ceny są takie że żadnej nie warto, chyba że do celów "górniczych".
    > I sporo ludzi się do tego stosuje, kupują nowe kompy i przekładają
    > tam karty graficzne ze starych. Licząc że za kilka miesięcy rynek się
    > unormuje i wtedy dokupią grafiki po normalnych cenach.

    Niestety rynek się 'normuje' od ponad roku. A nawet jak się unormuje to na pewno nie
    okolicach w których był poprzednio. I zrobi to najwcześniej z pół roku po premierze
    serii
    4000.

  • 12. Data: 2022-01-22 16:39:21
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 19.01.2022 o 18:35, heby pisze:

    > To kto (i dlaczego) zarobił 800zł marży? Morele "kupiły" tą kartę za
    > 800zł i dodały drugie tyle?

    skoro i tak się sprzeda to mogą zarobić 800 i mieć kartę w ofercie godzinami
    albo zarobić 200 i mieć kartę kilka sekund - z ich perspektywy nie ma się co
    zastanawiać

    > Ciekaw jestem komu ten żałosny hardware
    > nabija kieszeń.

    Producentowi chipa graficznego, producentowi karty, dystrybutorowi, sklepom
    detalicznym.

    A jak w zbyt dobrej cenie się pojawi u tych ostatnich to i 'spekulantom'.

  • 13. Data: 2022-01-22 17:30:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/01/2022 16:39, m4rkiz wrote:
    > A jak w zbyt dobrej cenie się pojawi u tych ostatnich to i 'spekulantom'.

    Spekulanci chyba nie zarobili - na allegro te kary pojawiły się w cenach
    wiekszych o jakies grosze, względem sklepowych.

  • 14. Data: 2022-01-22 18:46:06
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2022 17:30:49 +0100
    doszła do mnie wiadomość <sshbg7$m2h$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Spekulanci chyba nie zarobili - na allegro te kary pojawiły się w cenach
    >wiekszych o jakies grosze, względem sklepowych.

    Na wish.com będzie wysyp w dobrych cenach ;)

    --
    Szwambuł Trantiputl.

  • 15. Data: 2022-01-22 22:25:29
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 20/01/2022 07:09, RadoslawF wrote:
    > A niektórzy twierdzą że jeśli nikt nie zakaże kopania lub
    > nie powstaną do tego specjalizowane koparki to nigdy.

    Nikt nigdy nie zakaze kopania. Na moim PC moge sobie uruchamiac co mi
    sie podoba i moga mi skoczyc. Na co wydaje prad, moja sprawa. Place to
    wymagam. I tak razy 37 mln razy w Polsce.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 16. Data: 2022-01-23 01:11:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-22, pioruns <w...@w...com> wrote:

    > Nikt nigdy nie zakaze kopania. Na moim PC moge sobie uruchamiac co mi
    > sie podoba i moga mi skoczyc. Na co wydaje prad, moja sprawa. Place to

    Na przykład oprogramowanie bez wymaganej licencji lub serwer z
    dziecięcą pornografią, prawda? Nie musisz nawet udostępniać.

    Czasy nadchodzą takie, że patrzy się coraz uważniej na wydatkowaną
    energię. Z tym, że póki jest jej nadprodukcja a udział w jej konsumpcji
    przez kopaczy niewielki, to nie będzie problemu. Problem się zacznie jak
    będą niedobory a jej produkcja będzie szła z zasobów nieodnawialnych.
    Wtedy otworzysz obudowę, a tam Greta.

    Nb. ile z tego kopania idzie w ciepło? Chyba znakomita większość?
    Mogliby skonstruować na tym panele ogrzewające/chłodzące i wszyscy by
    byli zadowoleni.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2022-01-23 16:08:54
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > przez kopaczy niewielki, to nie będzie problemu. Problem się zacznie jak
    > będą niedobory a jej produkcja będzie szła z zasobów nieodnawialnych.

    Są już zakazy kopania w pierwszych krajach.
    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/kosowo-zakazuje
    -kopania-kryptowalut-gornikow-bedzie-scigac.html

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2022-01-23 20:47:49
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 23/01/2022 15:08, RadoslawF wrote:

> [...]

    Tego nie zrozumialem.

    Tylko dlatego, ze ta energia sie staje coraz bardziej droga.

    > Z tym, że póki jest jej nadprodukcja a udział w jej konsumpcji

    Niemcy maja 64 GW zainstalowanych wiatrakow, 58 GW solarow, i co? Maja
    najdrozszy prad w calej Unii Europejskiej. Super ta energia odnawialna,
    dopoki rachunek nie przyjdzie :D
    Oczywiscie nieodnawialna nie jest lepsza. Ale Niemcy byli idiotami
    zamykajac swoje wszystkie elektrownie atomowe po wybuchu W Fukushima.
    Wystraszyli sie tsunami.. (W Niemczech.. hahaha). Elektrownie atomowe
    zasilala ich kraj 24/7/365. A teraz, po ich zamknieciu, co zasila kraj w
    bezwietrzna noc? WUNGIEL! Albo gaz.. Albo import z Francji...

    Mi to nie grozi, nie ogladam telewizji ani nie czytam tabloidow. W d...
    mam ich oszczedzanie pradu, wody, gazu, zasobow, a moze najlepiej sie od
    razu zabic aby nie zuzywac zasobow planety? Sorry nie ze mna takie
    numery hehe :)

    > Są już zakazy kopania w pierwszych krajach.
    > https://www.benchmark.pl/aktualnosci/kosowo-zakazuje
    -kopania-kryptowalut-gornikow-bedzie-scigac.html

    W artykule mowia:
    "Na tym nie koniec. Na początku roku Kosowo podjęło jeszcze bardziej
    drastyczne kroki - próbując ograniczyć zużycie energii elektrycznej,
    tamtejszy rząd wprowadził prawo zakazujące kopania kryptowalut.
    Górnicy, którzy nie podporządkują się decyzji, będą musieli liczyć się z
    zamknięciem biznesu."

    To tylko dla firm. Ludzie w domach nie sa prywatnym biznesem. A wiec tak
    jak mowilem, nas, ludzi, to nie dotyczy. W domu uzywam co mi sie podoba
    i nikt mi do domu nie wejdzie aby sprawdzic czy mam koparki. Moga mi
    skoczyc. I kazdemu, kto ma leb na karku.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 19. Data: 2022-01-23 22:40:06
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-23 o 20:47, pioruns pisze:

> [...]
    > i nikt mi do domu nie wejdzie aby sprawdzic czy mam koparki. Moga mi
    > skoczyc. I kazdemu, kto ma leb na karku.

    Chiny przeoczyłeś.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2022-01-24 01:09:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-23, pioruns <w...@w...com> wrote:

    > Tego nie zrozumialem.

    No stwierdziłeś, że wara innym od Twojego komputera i co masz tam
    zainstalowane, a już obecnie widać, że nie ma dowolności.

    > Tylko dlatego, ze ta energia sie staje coraz bardziej droga.

    To byłby czynnik ekonomiczny. Przy pewnej cenie energii nie opaci się
    zapewne kopać, ale można sobie też wyobrazić czynnik techniczny, gdzie
    infrastruktura ma margines rzędu np. 10% mocy, koparki stanowią udział
    30% konsumpcji i zaczynają się wyłączenia prądu. Nie ma na oswietlenie
    domów, zasilanie szpitali i takich tam.

> [...]
    > zasilala ich kraj 24/7/365. A teraz, po ich zamknieciu, co zasila kraj w
    > bezwietrzna noc? WUNGIEL! Albo gaz.. Albo import z Francji...

    Nawet przy wyższych cenach nieuchronnie to w tym kierunku zmierza.
    Powrót do źródeł kopalnych w zakresie w jakim były wcześniej uzywane
    jest trudny do wyobrażenia. I tak w wielu dziedzinach. To się już
    realnie dzieje od dłuższego czasu i nawet kraje, o których mamy opinie
    jako nieliczących się ze środowiskiem za tym trendem idą. Byłbyś
    zaskoczony wiedząc jakie pro-środowskiowe zmiany legislacyjne nastapiły
    w takich Chinach w ciągu ostatnich paru lat.

    --
    Marcin