  • 1. Data: 2009-01-15 20:16:51
    Temat: Nowa płyta i procek- problem
    Od: s...@g...com

    Witam
    Zainstalowałem sobie nowa płytę główną (gigabyte ga-g31m-es2l) i
    procka (dual 2,2) no i oczywiście nie mogło być inaczej- jest
    problem :P. Komp startuje, test pamięci ok, napędy wykryte poprawnie.
    Przy wejsciu do windowsa (XP) na ułamek sekundy pokazuje się logo win
    i pasek postępu ładowania i następuje restart kompa. Jakieś pomysły?
    Ja mam takie:
    1.Za duża zmiana dla win i trzeba przeinstalować :P...choć sam nie
    wiem...zanim zmieniłem odinstalowałem sterowniki do grafiki.
    2.W instrukcji jest napisane, że "aby sprostać zapotrzebowaniom
    możliwych rozszerzeń do stabilnej pracy płyty jest potrzebny zasilacz
    przynajmniej 500W". Z jednej strony ja mam 350W, ale z drugiej
    obciążenie tam żadne, grafiki zewnętrznej na razie nie ma, wszystkie
    napędy oprócz hdd odłączyłem i dalej tak samo (na tym zasilaczy bez
    problemu śmigał P4 2,6 tez a płycie gigabyte.

    Ktoś się skłania do któregoś z powyższych pomysłów, albo ma inny?
    Szkoda mi czasu na niepotrzebną reinstalkę win i kasy na zasilacz,
    więc jak już coś z tego będę robił to chce mieć prawie pewność :P że
    pomoże.

    --
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-01-15 20:23:06
    Temat: Re: Nowa płyta i procek- problem
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    s...@g...com pisze:
> [...]
    > Przy wejsciu do windowsa (XP) na ułamek sekundy pokazuje się logo win
    > i pasek postępu ładowania i następuje restart kompa. Jakieś pomysły?

    Windowsa i tak trzeba przeinstalować po zmianie płyty więc szkoda się
    wgłębiać w temat.

    Obstawiam jednak, że wywala sie na kontrolerze dysków, jak przestawisz w
    BIOSie na tryb kompatybilności z IDE to może pomóc. Ale tak jak wyżej
    napisałem, reinstalacja i tak obowiązkowa.

    mp.

  • 3. Data: 2009-01-15 20:25:17
    Od: sn61 <s...@w...pl>

    s...@g...com napisał(a):
> [...]
    > Szkoda mi czasu na niepotrzebną reinstalkę win i kasy na zasilacz,
    > więc jak już coś z tego będę robił to chce mieć prawie pewność :P że

    Jeżeli przełożyłes dysk ze starego komptera to musisz przeinstalowac
    system. Windows niestety nie lubi zmian chipsetów.

  • 4. Data: 2009-01-15 22:16:09
    Od: "zho" <b...@p...com>

    > Jeżeli przełożyłes dysk ze starego komptera to musisz przeinstalowac
    > system. Windows niestety nie lubi zmian chipsetów.

    Czasem jednak udaje sie przebrnac przez to wszystko bez reinstalacji :)
    Mozesz sprobowac czegos takiego
    1. odpalic winzgroze w trybie awaryjnym
    2. Usunac w tym trybie wszystkie zainstalowane sterowniki do plyty glownej
    (Tej starej)
    3) restarcik
    4) Instalacja sterownikow do nowej plyty.
    Rozwiazanie przynosi czasem porzadany skutek tzn, chodzacy windows bez
    reinstalacji.
    Oczywiscie trxzeba pamietac ze taki system moze byc wolniejszy i mniej
    stabilny od postawionego na nowo ale wcale nie musi.
    W kazdym razie backup danych i tak jest obowiazkoby przed cala operacja.

    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl

  • 5. Data: 2009-01-16 06:37:52
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Wystarczy R.

  • 6. Data: 2009-01-16 12:26:11
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 15 styczeń (czwartek) gdy o godz. 21:16 *s...@g...com* napisał(a):

    > Zainstalowałem sobie nowa płytę główną (gigabyte ga-g31m-es2l) i procka
    > (dual 2,2) no i oczywiście nie mogło być inaczej- jest problem :P.

    Zmieniasz plyte glowna, chipset i nie robisz reinstalacji systemu? Lenistwo
    jest tu problemem.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 7. Data: 2009-01-16 12:43:58
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Chichotek" napisał:

    > Zmieniasz plyte glowna, chipset i nie robisz reinstalacji systemu?
    > Lenistwo jest tu problemem.

    Wiele wynalazków powstało właśnie z lenistwa - patrz historia z furtką
    Edisona ;-)

    JoteR

  • 8. Data: 2009-01-16 12:51:37
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "zho" napisał:

    > Czasem jednak udaje sie przebrnac przez to wszystko bez reinstalacji :)

    Zgadza się, tylko jaki to ma sens? Reinstalacja, która daje pewność
    potrwa godzinę, a zabawa innym sposobem 3 godziny i żadnej pewności, że
    wszystko jest dobrze.

    Remek

  • 9. Data: 2009-01-16 13:15:29
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 16 Jan 2009 13:51:37 +0100, Remek napisał(a):

    > Zgadza się, tylko jaki to ma sens? Reinstalacja, która daje pewność
    > potrwa godzinę, a zabawa innym sposobem 3 godziny i żadnej pewności, że
    > wszystko jest dobrze.

    Może taki że konfiguracja systemu i reszty softu może być znacząco dłuższa?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2009-01-16 19:02:47
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 16 styczeń (piątek) gdy o godz. 13:43 *JoteR* napisał(a):

    > Wiele wynalazków powstało właśnie z lenistwa - patrz historia z furtką
    > Edisona ;-)

    Tak samo pewnie jak gradobicie i koklusz :P