  • 1. Data: 2011-01-25 18:42:08
    Temat: Nowe opłaty za drogi publiczne? WTF?
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    http://tiny.pl/hcpfl - Onet

    Od stycznia 2012 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
    uruchamia elektroniczny system obsługi płatności za przejazd *drogami
    publicznymi dla aut osobowych* - informuje "Puls Biznesu".

    Jak podaje Puls Biznesu wstępnie za każdy przejechany kilometr zapłacimy
    20-23 gr. Ilość przejechanych kilometrów mają kontrolować specjalne
    urządzenia - małe pudełeczko przyklejane za wstecznym lusterkiem.

    Dziennikarzyna o czymś zapomniał czy znowu jest przejeb***? Na prawdę
    chodzi o wszystkie drogi publiczne?

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2011-01-25 18:51:50
    Temat: Re: Nowe opłaty za drogi publiczne? WTF?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 18:42:08 +0100, kamil d wrote:
> [...]
    >urządzenia - małe pudełeczko przyklejane za wstecznym lusterkiem.
    >
    >Dziennikarzyna o czymś zapomniał czy znowu jest przejeb***? Na prawdę

    Jeszcze sie nie nauczyles ? Dziennikarska rzetelnosc czyli zabawa w
    gluchy telefon

    http://logistyka.pb.pl/2357749,43917,za-rok-ruszy-e-
    myto-dla-aut-osobowych

    A teraz trzeba szukac u zrodla o co chodzi.

    Zakladam ze "Portal jest adresowany do przewoźników ciężarowych,
    którzy od lipca zamiast kupować winiety, będą płacić e-myto. Kierowcy
    aut osobowych też zaczną płacić na państwowych autostradach, ale na
    bramkach. Za rok i oni będą mogli skorzystać z systemu
    elektronicznego"

    Choc w dalszej perspektywie kto wie. Kiedys ktos dojdzie ze najlepiej
    byloby opodatkowac kazdy przejechany kilometr i przekazac
    sprawiedliwie: na ZUS, na KRUS i na gornikow :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-01-25 19:22:09
    Temat: Re: Nowe op?aty za drogi publiczne? WTF?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > http://logistyka.pb.pl/2357749,43917,za-rok-ruszy-e-
    myto-dla-aut-osobowych

    > A teraz trzeba szukac u zrodla o co chodzi.

    Czyli tutaj:
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_autostrady_i_drogi_krajow
    e/wykaz_drog_na_ktorych_pobiera_sie_oplate_i_wysokos
    c_stawek/px_rozporzadzenie_ws__drog_krajowych_i_wyso
    kosci_stawek__26_11_.pdf

    > Choc w dalszej perspektywie kto wie. Kiedys ktos dojdzie ze najlepiej
    > byloby opodatkowac kazdy przejechany kilometr i przekazac
    > sprawiedliwie: na ZUS, na KRUS i na gornikow :-)

    Skrót z wykazu dróg objętych systemem:
    A1, A2, A4, A6, A8, A18, S1, S3, S5, S6, S7, S8, S10, S11, S22, S69
    oraz: DK4, DK6, DK7, DK77, DK81, DK92 i DK94. Jak już zbudują drogi i
    system poboru opłat to nie pozwolą mu się marnować na obsługę jedynie
    TIRów... A docelowo pewnie będzie na wszystkich autostradach,
    ekspresówkach, drogach krajowych i będzie dotyczyć wszystkich pojazdów.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2011-01-25 19:33:05
    Temat: Re: Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >A docelowo pewnie będzie na wszystkich autostradach,
    > ekspresówkach, drogach krajowych i będzie dotyczyć wszystkich pojazdów.

    Jak dla mnie spoko - niech naliczaja podatek akcyzowy i drogowy od
    faktycznie przejechanych km a nie litra benzyny.

    Dysiek

  • 5. Data: 2011-01-25 19:44:03
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-01-25 19:33, Dysiek pisze:

    > Jak dla mnie spoko - niech naliczaja podatek akcyzowy i drogowy od
    > faktycznie przejechanych km a nie litra benzyny.

    Jakby jeszcze przeznaczyć ten podatek "drogowy" na drogi....
    Ech, rozmarzyłem się...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 6. Data: 2011-01-25 19:52:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-25, Dysiek <b...@b...pl> wrote:

    > Jak dla mnie spoko - niech naliczaja podatek akcyzowy i drogowy od
    > faktycznie przejechanych km a nie litra benzyny.

    Od litra jest lepszy: po pierwsze nie pozwala gromadzić informacji kto
    gdzie jeździ, po drugie premiuje oszczędniejsze samochody, po trzecie
    wprowadzenie nowej opłaty wcale nie jest tożsame z likwidacją starszych.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2011-01-25 20:01:00
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Od litra jest lepszy: po pierwsze nie pozwala gromadzić informacji kto
    > gdzie jeździ,

    I tak zyjemy w erze wielkiego brata, wiec rybka mi to czy beda wiedziec czy
    pojechalem do pracy czy moze dalem w palnik :-)

    >po drugie premiuje oszczędniejsze samochody,

    A jaki interes ma rzad w oszczedniejszych autach? Emisji CO2 nie licze przy
    95% energii pochodzacej z elektrowni weglowych.

    > po trzecie
    > wprowadzenie nowej opłaty wcale nie jest tożsame z likwidacją starszych.

    I tylko tego sie obawiam.

    Dysiek

  • 8. Data: 2011-01-25 20:13:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-25, Dysiek <b...@b...pl> wrote:

    > I tak zyjemy w erze wielkiego brata, wiec rybka mi to czy beda wiedziec czy
    > pojechalem do pracy czy moze dalem w palnik :-)

    A mi nie, zwłaszcza że system będą obsługiwać konkretni ludzie.
    Chciałbyś, żeby można było kupić informację w stylu "ten facet co
    tydzień wyjeżdża na cały weekend i dom stoi pusty"?

    > A jaki interes ma rzad w oszczedniejszych autach? Emisji CO2 nie licze przy
    > 95% energii pochodzacej z elektrowni weglowych.

    My mamy. Samochody jednak trują, a zasobów ropy nie przybywa.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2011-01-25 20:19:46
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dla mnie spoko - niech naliczaja podatek akcyzowy i drogowy od
    > faktycznie przejechanych km a nie litra benzyny.

    no - spoko - tylko niech najpierw zdejma 2 pln PODATKOW z kazdego litra
    paliwa...

  • 10. Data: 2011-01-25 20:30:51
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A mi nie, zwłaszcza że system będą obsługiwać konkretni ludzie.
    > Chciałbyś, żeby można było kupić informację w stylu "ten facet co
    > tydzień wyjeżdża na cały weekend i dom stoi pusty"?

    Ok, argument nie jest zly.

    > My mamy. Samochody jednak trują, a zasobów ropy nie przybywa.

    Ja nie mam. Umre za plus minus 40-50, dzieci miec nie chce a do tego czasu
    ropa sie nie skonczy :-)

    Dysiek