  • 71. Data: 2010-03-17 08:25:14
    Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Jasio pisze:

    > Ale rozrząd na kołach zębatych w V4 to ja oglądałem za dziecka - moje
    > jedyne plakaty z motocyklami to były vfr 750 i cbr 1100f.
    > Nie wiedziałem o zastosowaniu wałka wzdłuż suwu tłoka.
    >
    > W trakcie późnyych Polaków rozmów rozmawiałem na temat rozrządów ostatnio.
    > I nie doszliśmy do porozumienia jakie są _zalety_ popychaczy w silnikach
    > V2, poza problematyczną długością łańcuszka czy paska.
    > Może ktoś mógłby coś na ten temat powiedzieć rzeczowo na preclu?

    Pojecie "zaleta" badz "wada" jest to nadanie wartosci pewnej cesze
    jakiegos rozwiazania. I w zaleznosci od sytuacji dana cecha moze byc
    wada ale zaraz potem moze stac sie zaleta :)
    Wiec moze lepiej tak na to spojrzec?
    OHV daje niska glowice. (No, przewaznie nizsza niz glowica OHC.) Czasem
    to moze byc decydujaca cecha. (Tak chyba bylo w przypadku WildStara?)
    BTW ten uklad DOHV to juz w Junaku wystepowal. :) Gdzie, z kolei,
    glowica wcale nie byla nizsza niz gdyby zrobil ja od razu z rozrzadem OHC.

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 72. Data: 2010-03-17 09:54:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-17 09:25, zbigi pisze:

    > OHV daje niska glowice. (No, przewaznie nizsza niz glowica OHC.) Czasem
    > to moze byc decydujaca cecha. (Tak chyba bylo w przypadku WildStara?)

    Nie, w przypadku Wildstara przyczyna bylo kopiowanie z oryginalu :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 73. Data: 2010-03-18 00:06:58
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

    > Nie, w przypadku Wildstara przyczyna bylo kopiowanie z oryginalu :)

    A w przypadku MT-01 to kopiowanie z Wild Stara?
    Czy w takim razie nie chodzi o stosunek średnicy tłoka do skoku? Żeby
    celowo obniżyć obroty dodając momentu w dole. Tak kombinuję.
    Ale czy to aż taka różnica w wysokości całego silnika jest?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 74. Data: 2010-03-18 06:26:58
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-18 01:06, Jasio pisze:

    > A w przypadku MT-01 to kopiowanie z Wild Stara?

    Nie, to silnik wyjety zywcem z Wildstara i lekko zmodyfikowany.

    > Czy w takim razie nie chodzi o stosunek średnicy tłoka do skoku? Żeby
    > celowo obniżyć obroty dodając momentu w dole. Tak kombinuję.
    > Ale czy to aż taka różnica w wysokości całego silnika jest?

    Mowimy o rozrzadzie u gory i u dolu.