  • 61. Data: 2022-01-13 17:03:13
    Temat: Re: O bateriach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2022 16:03:57 +0100, RadoslawF wrote:

    > Czyli nie za długo.

    Jak sie zaczyna o 9 to jednak 7h na mrozie ...

    Cos dziwnego widziales.

    https://www.youtube.com/watch?v=Bs1XzKZ990E
    https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4

    J.

  • 62. Data: 2022-01-13 19:54:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-13 o 17:03, J.F pisze:

    > Jak sie zaczyna o 9 to jednak 7h na mrozie ...

    Czyli nie osiem i jeździsz do kiedy sam chcesz a nie do kiedy musisz.

    > Cos dziwnego widziales.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Bs1XzKZ990E
    > https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4

    Ja o drogach za miastem a ty o centrum miasta.

    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2022-01-14 09:44:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2022 19:54:58 +0100, RadoslawF wrote:

    > Czyli nie osiem

    Ale wstac trzeba wczesniej i 2h jazdy, i ubranie butow, i dojscie do
    wyciagu :-)

    >i jeździsz do kiedy sam chcesz a nie do kiedy musisz.

    Musze do 16+ :-)

    A w pracy jest przerwa :-)

    > Ja o drogach za miastem a ty o centrum miasta.

    A my tu o transporcie w miescie, czy chcesz rowerem miedzy miastami ?

    J.

  • 64. Data: 2022-01-14 10:57:23
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-14 o 09:44, J.F pisze:

    > Ale wstac trzeba wczesniej i 2h jazdy, i ubranie butow, i dojscie do
    > wyciagu :-)

    Te dwie godziny jazdy zaliczasz do ciężkiej pracy? Rowerem na ten wyciąg
    jedziesz?

    > Musze do 16+ :-)

    Nie musisz, sam dokonujesz takiego wyboru że chcesz.

    > A w pracy jest przerwa :-)

    Na nartach też.

    > A my tu o transporcie w miescie, czy chcesz rowerem miedzy miastami ?

    Wyjedź kiedyś rano poza swoje miasto i zobacz czym i skąd ludzie
    do pracy pomykają.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2022-01-17 18:05:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Jan 2022 16:04:40 +0100, J.F

    > Czyli kiepsko, a nawet bardzo kiepsko.

    Co kiepsko, skoro sobie radziły lepiej niż spaliniaki?

    > Ile fortun zrobiono na samochodach elektrycznych?

    Póki co, jedną. Kiedyś nie zrobiono, bo zostały wyparte przez spaliniaki,
    czego rezultatem było kosmiczne zanieczyszczenie wód, gleby i powietrza, w
    tym bezpośrednie trucie ludzi.

    > Nie, olow przyszedl pozniej.
    > Ale ale ... a te elektryczne samochody to na jakich bateriach
    > jezdzily?

    Nie ma to większego znaczenia na jakich.

    > No coz, miliony samochodow, jesli nie miliardy, zatruwaly nas olowiem
    > przez dziesiatki lat ... i co - zatruly?

    Oczywiście, i nadal trują. Problem jest taki, że niektórzy ignorancie,
    krótkowzroczni, tego nie dostrzegają, bo zatrucie jest długookresowe.
    Przecież wszelkie udary, raki itp. to jest wynik syfiastego powietrza
    zanieczyszczonego NOx, benzo(a)pirenami, itp.

    > Moze jednak naprawde ten ołów z rury malo szkodliwy jest ...

    Nie no, ręce opadają. Weź poczytaj o skutkach ołowiu w benzynie, w tym jak
    wmawiano ludziom że to nie szkodzi, bo o ile na poczatku w rafineriach
    umierali ludzie, to potem przestali, znaczy że ołów przestał szkodzić. A że
    kalekami byli i przemiał był jak w fabryce ryb to już nikt nie mówił.

    > No ale dzis olowiu nie ma.

    Ale był jeszcze do 2000 (sic!) roku u nas. To wcale nie tak dawno było, ja
    wtedy raptem szkołę średnią kończyłem.

    > Chyba ze ... sprawdzic ile wylatuje przez komin elektrowni.

    "Argument" na równi pochyłej niczym "abopeło".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2022-01-17 19:19:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 18:05:03 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 10 Jan 2022 16:04:40 +0100, J.F
    > Co kiepsko, skoro sobie radziły lepiej niż spaliniaki?

    Tak sobie radzily, ze znikly na 100 lat.

> [...]
    > tym bezpośrednie trucie ludzi.

    > Nie ma to większego znaczenia na jakich.

    Zalezy jaki masz recykling.
    Bo jak 500kg starych akumulatorow trafi do lasu czy rzeki ..

    > Oczywiście, i nadal trują.

    Olowiem to juz nie.

    > Problem jest taki, że niektórzy ignorancie,
    > krótkowzroczni, tego nie dostrzegają, bo zatrucie jest długookresowe.

    No to opisz jak zostales zatruty.
    Albo jak zatruci sa mieszkancy USA.

    > Przecież wszelkie udary, raki itp. to jest wynik syfiastego powietrza
    > zanieczyszczonego NOx, benzo(a)pirenami, itp.

    A srednia dlugosc zycia rosnie ...

    > Nie no, ręce opadają. Weź poczytaj o skutkach ołowiu w benzynie, w tym jak
    > wmawiano ludziom że to nie szkodzi, bo o ile na poczatku w rafineriach
    > umierali ludzie, to potem przestali, znaczy że ołów przestał szkodzić.

    Widze, ze sie nie rozumiemy.
    Umarles? Chyba nie.

    Wlosy ci wypadly?

    > Ale był jeszcze do 2000 (sic!) roku u nas. To wcale nie tak dawno było, ja
    > wtedy raptem szkołę średnią kończyłem.

    No i jak sie zatrucie olowiem odbilo na twoim zdrowiu?

    Ja nie mowie, ze ołów zdrowy jest, wiadomo - trucizna,
    ale jakos kilkadziesiat lat plucia przez rury nas nie zatrulo ...
    az dziwne.

    > "Argument" na równi pochyłej niczym "abopeło".

    Czasem bardzo istotny.
    Np u nas ponoc jest troche rteci w weglu, i przez komin wylatuje jej
    wiecej, niz zawieraja swietlowki zastepujace zarowki.

    https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/raport-w
    krotce-wiecej-rteci-i-olowiu-z-elektrowni-belchatow-
    6456.html
    "Węgiel w złożu ,,Szczerców" ma aż o 30 proc. więcej rtęci i ołowiu,"

    J.