  • 1. Data: 2009-10-18 21:29:57
    Temat: [OT?] Aparaty dla leworęcznych.
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Nie ma testu, by oceniający nie zwrócili uwagi na grip aparatu a jego
    ukształtowanie wyraźnie przekłada się na ocenę ergonomii. I stąd moje
    pytanie, czy wśród testujących nie ma mańkutów? Ba, czy leworęczność
    eliminuje z zawodu fotografa? Może są na forum osoby leworęczne i wypowiedzą
    się, jak im używa się aparatów konstruuowanych pod dyktat praworęcznej
    większości? Skoro np. Logitech produkuje myszki dla leworęcznych, to co
    byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i przyciskami? Oddaję za
    friko pomysł na biznes ;-)
    --------------
    Niezależny Portal Żar: http://zary.info/
    Największe żarskie forum dyskusyjne:
    ZlikwidujMY lubuskie!: http://lubuskie.blogspot.com/
    Liceum Ogólnokształcące im. S. Banacha: http://www.lozagan.pl/

  • 2. Data: 2009-10-18 21:46:28
    Temat: Re: Aparaty dla leworęcznych.
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 18 Paź, 23:29, "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pytanie, Skoro np. Logitech produkuje myszki dla leworęcznych, to co
    > byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i przyciskami? Oddaję za

    Cos takiego?
    StaM
    http://www.lightstalkers.org/left_handed_cameras
    Pozdrawiam StaM

  • 3. Data: 2009-10-18 21:46:37
    Temat: Re: [OT?] Aparaty dla leworęcznych.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rabbit McCroolick" hbg1ci$ssb$...@n...dialog.net.pl

    > co byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i przyciskami? Oddaję za friko
    pomysł na biznes ;-)

    Dla mnie bomba -- pstrykałbym takim prawą ręką. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-10-18 21:54:21
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    > byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i przyciskami? Oddaję za

    Niestety się nie opłaci. Myszka to inaczej sformowany plastik, w
    przypadku aparatu musisz o wiele więcej zmienić.

    wer

  • 5. Data: 2009-10-19 01:20:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@n...pl> hbg2lt$73k$...@n...supermedia.pl

    > Niestety się nie opłaci. Myszka to inaczej sformowany plastik,

    Raczej soft. :)

    > w przypadku aparatu musisz o wiele więcej zmienić.

    Mnie obojętne, którą ręką pstrykam. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-10-19 04:30:21
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 18 of Oct 2009 23:54, b...@n...pl wrote:

    > Niestety się nie opłaci. Myszka to inaczej sformowany plastik, w
    > przypadku aparatu musisz o wiele więcej zmienić.

    Japończycy robią samochody dla siebie i Brytyjczyków dostosowane
    do ruchu lewostronnego, oprócz tych do prawostronnego.
    Jaki problem?

    --
    nb

  • 7. Data: 2009-10-19 04:51:33
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 18 of Oct 2009 23:29, Rabbit McCroolick wrote:

> [...]
    > leworęcznych, to co byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem
    > i przyciskami? Oddaję za friko pomysł na biznes ;-)

    Właśnie miałem założyć taki wątek, ale nieco bardziej skomplikowany.
    Zaczyna się od założenia, że lewa ręka to pewny i silny chwyt,
    a prawa to precyzja. Oczywiście w większości wypadków, bo w praktyce
    są cztery kombinacje (a jak się uprzeć to więcej).

    Mi najbardziej odpowiadałby grip z lewej strony, ale pokrętła i spust
    bez zmian. Oprócz lewo i praworęczności dochodzi l/p/oczność i na to
    słyszałem więcej narzekań niż na l/p/ręczność. Tutaj wolałbym wizjer
    po lewej stronie albo na dole. Serio! Mocowanie statywu byłoby u góry.
    Teraz wizjer umieszczany jest chyba w najgorszym z możliwych miejsc.

    Chyba nie chodzi oto, że nikt nie wpadł na aparaty dla leworęcznych,
    bo takich pewnie miliony, ale o coś innego. O co?

    Podobnie z mikrofalówkami, gdzie wszędzie pasowałaby mi drzwiczki
    otwierane prawą ręką.

    PS A czemu nie grip z obu stron?

    --
    nb

  • 8. Data: 2009-10-19 08:36:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "nb" <n...@n...net> napisał:

    > [...]
    > PS A czemu nie grip z obu stron?
    > [...]

    Zauważ, ze korpusy współczesnych lustrzanek cyfrowych po lewej stronie
    niewiele wystają poza bagnet. Tam po prostu nie ma już miejsca na dołożenie
    gripu. Oczywiście można po lewej stronie korpus powiększyć, ale wzrosną
    gabaryty korpusu i pogorszy się wyważenie. Mam obawy, że w efekcie taki
    korpus z dwoma gripami nie byłby wygodny ani dla prawo- ani dla
    leworęcznych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-10-19 08:40:34
    Od: KuFeL <k...@s...o2.spam.pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    > byście powiedzieli na aparaty z odwróconym gripem i przyciskami? Oddaję za
    a mi ostatnio ktos zwrocil uwage ze niecodziennym jest byc praworecznym
    a wizjer przystawiac do lewego oka. Ponoc to sie nawet jakos tam nazywa.

    Duzo z Was tak ma?

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 10. Data: 2009-10-19 08:44:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > ale wzrosną gabaryty korpusu i pogorszy się wyważenie. Mam obawy, że w
    > efekcie taki korpus z dwoma gripami nie byłby wygodny ani dla prawo- ani

    Ech, od dawna czekam, aż ktoś w końcu zrobi aparat w formie puszki
    0,33L. Taki standard u4/3 spokojnie do tej koncepcji pasuje.
    Aparat z dowolnym obiektywem różniłby się jedynie długością.
    Kupiłbym sobie ze 40cm aparatu, w tym eq 35/2, eq 24-100 i eq 70-200 i
    wsadził do tubki po rentgenie :-)

    --
    Mirek