  • 11. Data: 2009-01-14 12:10:27
    Temat: Re: [OT] Emulatory OS - może sprzętowe? Ale wspólne.
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół napisał/a:

    > Nie chodzi o "wbicie" na sztywno w karcie sieciowej, ino o
    > to, że samo urządzenie może mieć ustalony w konfiguracji
    > *jeden* tylko adres MAC urządzenia zarządzającego.

    Tak wiem. Jak sie ma drugi komputer to trzeba wklepać maca z tego
    pierwszego komputera (jeśli jest taka opcja).

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-01-14 12:49:05
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisała:

    > Tak wiem. Jak sie ma drugi komputer to trzeba wklepać maca
    > z tego pierwszego komputera

    Nie. Wtedy trzeba wklepać PIN w bankomacie i idzie się kupić router ;-)

    JoteR

  • 13. Data: 2009-01-14 13:00:27
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    JoteR napisał/a:

    > Nie. Wtedy trzeba wklepać PIN w bankomacie i idzie się kupić router ;-)

    Router mam. Tylko, że komputer mi się uruchamia w sieci i rozpoznaje
    automatycznie MAC. Jak w drugim komputerze nie można ręcznie zmienić to
    trzeba poprosić dostawcę internetu o zmianę numerku karty na serwerze.
    No, ale jakby co to na dzień dzisiejszy nie mam takich problemów, ale
    mogą być jutro.

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-01-14 13:26:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisała:

    > Router mam. Tylko, że komputer mi się uruchamia w sieci i rozpoznaje
    > automatycznie MAC. Jak w drugim komputerze nie można ręcznie zmienić
    > to trzeba poprosić dostawcę internetu o zmianę numerku karty na serwerze.

    To znaczy że nie masz routera. Co najwyżej switch.

    JoteR

  • 15. Data: 2009-01-14 14:51:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    JoteR napisał/a:

    > To znaczy że nie masz routera. Co najwyżej switch.

    Mam router EDIMAX. Komputer jeden- podłączony do sieci.
    Na dniach będę miała inny komputer z zintegrowaną kartą sieciową.

    --
    animka

  • 16. Data: 2009-01-14 15:02:47
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisała:

    > Mam router EDIMAX. Komputer jeden- podłączony do sieci.

    Przecież jedną z cech routera jest to, że posiada własny adres MAC i to jego
    (routera) adres jest "widziany" na zewnątrz - czyli również przez dostawcę
    internetu. Więc po co te maniany z przeadresowywaniem lokalnych kart
    sieciowych? Chyba, że ten internet masz podpięty od "dupy strony" routera
    (czyli nie do gniazdka WAN ino LAN) i ów router pracuje jako zwykły switch?
    ;-)

    JoteR

  • 17. Data: 2009-01-14 20:13:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    JoteR napisał/a:

    > Przecież jedną z cech routera jest to, że posiada własny adres MAC i to jego
    > (routera) adres jest "widziany" na zewnątrz - czyli również przez dostawcę
    > internetu.

    Może i posiada, ale musi widzieć moją kartę sieciową, sieć LAN.
    W ustawieniach routera (jak dobrze sieć skonfigurowana) pokazuje się
    numer mojej karty sieciowej, DNS-y ...

> [...]
    > (czyli nie do gniazdka WAN ino LAN) i ów router pracuje jako zwykły switch?

    Może i od dupy strony, ale jak pierwszy raz miałam cokolwiek
    skonfigurować, to mi włosy dęba na głowie stanęły, bo pierwszy raz
    miałam z czymś takim doczynienia. Potem już sobie zrobiłam zrzuty
    ekranu, żeby wiedziać co gdzie i jak to nie musiałam już prosić do
    siebie fachowca z kablówki. Teraz to już mi spowszedniało.
    Kupiłam sobie kiedyś bramkę PAP do VOIP-u i okazało się, że ze skąpstwa
    kupiłam taką (czyli tańszą) do której muszę dokupić jeszcze router....a
    potem jeszcze drugi kabel do internetu, bo muszą być dwa. Jeden kabel
    LAN "idzie" z komputera do routera a drugi z routera do gniazdka.

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-01-15 09:53:37
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Animka pisze:

> [...]
    > potem jeszcze drugi kabel do internetu, bo muszą być dwa. Jeden kabel
    > LAN "idzie" z komputera do routera a drugi z routera do gniazdka.

    A jaki to wszystko ma związek z wątkiem? Proszę rozpocząć nowy i tam
    prowadzić dyskusję.

  • 19. Data: 2009-01-15 19:37:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BQB wrote:

    > A jaki to wszystko ma związek z wątkiem? Proszę rozpocząć nowy i tam
    > prowadzić dyskusję.

    ona tak ma nie zuważyłęś jeszcze :)