  • 41. Data: 2012-01-16 16:42:42
    Temat: Re: Kabel HDMI - co polecacie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jf0pbn$mi5$1@mx1.internetia.pl...
    > Dnia 2012-01-14 17:59, *roxy* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Ustawiłem sobie czytnik na domyślny UTF-8 - roxy nie miał kodowania
    > ustawionego, a mial zakodowany jest w ISO. Mój Thunderbird poprawnie
    > wyświetlił jego maila a tą odpowiedź wysłał zapewne też w ISO, co zaraz w
    > nagłówku można sprawdzić :)

    A ustawiłeś domyślny dla wysyłania czy domyślny dla odczytu?
    Bo przynajmniej w WinMailu znaczenie w tym przypadku ma wyłącznie ten drugi.

  • 42. Data: 2012-01-16 16:43:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie każdy czytnik.

    Skoro tak mówisz to pewnie tak jest.
    Niemniej na pewno Gienka czytnik nie był na tyle inteligentny, więc tym
    bardziej warto mu było pomóc.

  • 43. Data: 2012-01-16 20:27:30
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    W dniu 2012-01-15 20:20, Mirek Ptak pisze:

    Niekoniecznie. Bardzo zależy to od konfiguracji czytnika. Ja na ten
    przykład odpowiadam teraz na Twój post wysłany w UTF-8 i mój czytnik
    automatycznie takie cytowanie ustawił w tej odpowiedzi. Z odczytaniem
    prawidłowo postu roxy nie miałem problemu tak samo jak z cytowaniem przy
    próbie odpowiedzi.

    To masz źle ustawiony czytnik. Wystarczy, że ktoś zakoduje swoją
    wiadomość w innym formacie niż UTF-8 lub ISO-8859-2 które to są
    dopuszczone na polskich grupach dyskusyjnych (na przykład Windows-1250
    tak jak... :D ) aby twój czytnik powielił złe kodowanie.

    http://www.outlook.pl/outlook-express-poprawna-konfi
    guracja/253/ co
    prawda jest to poradnik do Outlook Express ale zasada tyczy się też
    thunderbird.

[...]

    Miałem do wyboru ustawienie UTF-8 lub ISO-8859-2. Wybrałem bardziej
    uniwersalny format który jest dopuszczony nie tylko na polskich grupach
    dyskusyjnych.

  • 44. Data: 2012-01-16 20:47:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-16 21:27, *Gienek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Miałem do wyboru ustawienie UTF-8 lub ISO-8859-2. Wybrałem bardziej
    > uniwersalny format który jest dopuszczony nie tylko na polskich grupach
    > dyskusyjnych.

    Tak - pewnie teraz odpowiadam w Win, ale to już nie mój problem.
    Problemem jest za to zupełny brak znaków cytowania w Twoim poście -
    zapewne z powodu alpejskich kombinacji, żeby go wysłać w tym kodowaniu.

    Pozdrawiam - Mirek
    A, co mi tam - ręcznie wybrałem ISO :)
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 45. Data: 2012-01-16 20:58:47
    Temat: [OT] w końcu - was: Re: Kabel HDMI - co polecacie
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-16 17:43, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > wiadomości news:

    > Skoro tak mówisz to pewnie tak jest.
    > Niemniej na pewno Gienka czytnik nie był na tyle inteligentny, więc tym

    Jest inteligentny, tylko ustawienia nie bardzo :)
    Przy okazji eksperymentów chyba znalazłem lokalizację nieszczęsnej opcji:
    http://img546.imageshack.us/img546/96/tbcharset.png

    Do Gienka - wystarczy odznaczyć ten check box i wszystko wróci do normy
    - ustawienia są indywidualne dla każdej z grup osobno i choć nie wiem po
    co możesz je sobie do tych gdzie to jest potrzebne zmienić.
    Nowe posty nadal będziesz mógł pisać w UTF-8

    Pozdrawiam - Mirek

  • 46. Data: 2012-01-16 20:59:31
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    cytowanie ustawił w tej odpowiedzi.

    To masz źle ustawiony czytnik. Wystarczy, że ktoś zakoduje swoją
    wiadomość inaczej niż ISO 8859-2 lub UTF-8 (na przykład CP-1250) aby
    twój czytnik powielił złe kodowanie.

    Wszystkie poradniki konfiguracji grup dyskusyjnych zalecają wyłączenie
    opcji powielania kodowania

    http://www.outlook.pl/outlook-express-poprawna-konfi
    guracja/253/

    Co prawda jest to poradnik do outlook express ale ta zasada obowiązuje
    również i inne czytniki grup dyskusyjnych

  • 47. Data: 2012-01-16 21:00:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-16 21:59, *Gienek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > To masz źle ustawiony czytnik. Wystarczy, że ktoś zakoduje swoją
    > wiadomość inaczej niż ISO 8859-2 lub UTF-8 (na przykład CP-1250) aby
    > twój czytnik powielił złe kodowanie.

    Lepsze to niż wysyłanie krzaków :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 48. Data: 2012-01-16 21:52:22
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    W dniu 2012-01-16 22:00, Mirek Ptak pisze:

    > Lepsze to niż wysyłanie krzaków :)

    To tylko zalezy od tego na jaka wiadomosc odpowiadasz

  • 49. Data: 2012-01-17 07:31:29
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-16 22:52, *Gienek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > To tylko zalezy od tego na jaka wiadomosc odpowiadasz

    100% racji :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 50. Data: 2012-01-22 11:48:59
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ja kupiłem ostatnio kable Pentahrama po chyba 15zł (HDMI 1.4) i spisują
    > się tak samo jak te co miałem wcześniej po 40zł i to to jest made in china
    > tylko ładniej zapakowane :)

    Ja mam kabelki HDMI:
    - z Tesco 1m za 12,99zł
    - z Tesco 1,5m za 9,99zł (bardzo dobre wykonanie)
    - z Tesco 2m (pozłacane wtyki ;-) ) - 2m za 14,99zł
    - z Kauflanda 1,5m za 9,99zł
    i wszytskie działają w 1080p.

    PS. w Cerfurze jest 1,5m z pozłacanymi wtykami za 7,99zł, ale nie
    sprawdzałem jeszcze. :-)