  • 1. Data: 2021-02-16 14:35:36
    Temat: czy baterie Ni-Cd AA lub AAA są na cenzurowanym?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Witam,

    Próbuje kupić baterie AAA NiCd i okazuje się że nie można. Na portalach
    aukcyjnych jest pełno "zielonych" lub "pomarańczowych" z przeznaczeniem
    do solarnych lampek ogrodowych. Kupiłem kilka i wszystkie mają pojemność
    ok 100mAh. Zmierzyłem, bo wagowo jakoś mi nie leżały w ręku i się nie
    myliłem.
    Próbuje kupić coś markowego ale nic się nie znajduje albo ceny są
    kosmicznie albo są z wąsami do wlutowywania.

    Dla dopytujących - Nie. Ni-mh nie działają w tym przypadku bo ładowarka
    głupieje

    c.

  • 2. Data: 2021-02-16 15:12:12
    Temat: Re: czy baterie Ni-Cd AA lub AAA są na cenzurowanym?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 14:35, Cezar pisze:
    > Witam,
    >
    > Próbuje kupić baterie AAA NiCd i okazuje się że nie można. Na portalach
    > aukcyjnych jest pełno "zielonych" lub "pomarańczowych"  z przeznaczeniem
    > do solarnych lampek ogrodowych.

    Ja to nawet takich nie widzę. :)

> [...]
    > Próbuje kupić coś markowego ale nic się nie znajduje albo ceny są
    > kosmicznie albo są z wąsami do wlutowywania.

    Na amazonie są jakieś reklamowane jako 600 mAh. Czy prawdziwe - pojęcia
    nie mam.

    MJ

  • 3. Data: 2021-02-16 15:22:15
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/02/2021 14:12, Michal Jankowski wrote:

    > Ja to nawet takich nie widzę. :)

    > Na amazonie są jakieś reklamowane jako 600 mAh. Czy prawdziwe - pojęcia
    > nie mam.

    daj linka

  • 4. Data: 2021-02-16 15:24:01
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    > Ja to nawet takich nie widzę. :)

    https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=
    p2047675.m570.l1313&_nkw=AA+AAA+Rechargeable+Solar+L
    ight+Batteries&_sacat=0

  • 5. Data: 2021-02-16 15:31:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 15:22, Cezar pisze:

    > daj linka

    https://www.amazon.com/BAOBIAN-Rechargeable-Battery-
    Outdoor-Remotes/dp/B07PMHVZQ8

    MJ

  • 6. Data: 2021-02-16 15:33:46
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/02/2021 14:31, Michal Jankowski wrote:

    > https://www.amazon.com/BAOBIAN-Rechargeable-Battery-
    Outdoor-Remotes/dp/B07PMHVZQ8

    To prawdopodobnie to samo co kupiłem. Wolał bym coś markowego...

    c.

  • 7. Data: 2021-02-16 16:21:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezar,

    Tuesday, February 16, 2021, 2:35:36 PM, you wrote:

> [...]
    > kosmicznie albo są z wąsami do wlutowywania.
    > Dla dopytujących - Nie. Ni-mh nie działają w tym przypadku bo ładowarka

    Dziwne - wstawiałem NiMH zamiast NiCd gdzie się tylko dało i nic nie
    głupiało.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2021-02-16 16:58:35
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/02/2021 15:21, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dziwne - wstawiałem NiMH zamiast NiCd gdzie się tylko dało i nic nie
    > głupiało.

    ok. Szkoda się rozpisywać bo problem trywialny. Pacjent to jakis stary
    model PMR marki Cobra dla dzieciaciaków do zabawy w ogrodzie w
    policjantów i złodziei.
    W instrukcji wyraźnie napisane żeby nie uzywać innych baterii niż
    dostarczone (a oryginalne były NiCd). Przypuszczam że układ ładowania to
    opornik w szeregu w zasilaczem (transformator + mostek + kondensator)

    Oczywiscie zewnętrzna ładowarka BC-900 działa bardzo dobrze ale chce
    żeby dzieciaki ładowały za pomocą dostarczonej w komplecie (podłączana
    do gniazda zewnętrznego miktrofonu/słuchawek)

    Rozumiem że taka ładowarka zabije NiMH jak się bedzie je przeładowywać.
    Ogólnie mam złe doświadczenia używaniem NiMH w urządzeniach ciągle
    doładowywanych jak np słuchawki telefonów bezprzewodowych. Po pół roku
    takie akumulatory nadają się do przeformatowania (kilkukrotne
    rozładowania do zera i naładowanie)

    c.

  • 9. Data: 2021-02-16 18:22:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .
    >Próbuje kupić baterie AAA NiCd i okazuje się że nie można. Na
    >portalach

    Moga byc zakazane - kadm jest szkodliwy.

    Ale tak z ciekawosci ... sprawdzilbym jeszcze dostepnosc baterii do
    telefonow bezprzewodowych stacjonarnych - tam chyba NiCd byly

    Ale
    http://www.batimex.pl/towary.php?idzastosowanianad=3
    47
    https://elektroniksc.com.pl/akumulatory-nimh-i-nicd/

    Jeszcze sa.

> [...]
    >kosmicznie albo są z wąsami do wlutowywania.

    >Dla dopytujących - Nie. Ni-mh nie działają w tym przypadku bo

    Dziwne ... tam chyba jest cos prostego, wrecz prostackiego ...

    J.

  • 10. Data: 2021-02-16 18:40:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezar,

    Tuesday, February 16, 2021, 4:58:35 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > doładowywanych jak np słuchawki telefonów bezprzewodowych. Po pół roku
    > takie akumulatory nadają się do przeformatowania (kilkukrotne

    Jakbyś opowiadał historie o NiCd - to NiCd mają straszny efekt
    pamięciowy i nie znoszą przeładowania - pod tym względem NiMH są
    lepsze.

    Zakaz prawdopodobnie dotyczy zwykłych ogniw, ze względu na zbyt
    wysokie napięcie i niedostosowanie do ładowania.

    --
    Best regards,
    RoMan