  • 11. Data: 2012-11-19 15:31:29
    Temat: Re: Obrona pracy inżynierskiej
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No to ja się przyłączę do załamywania rąk.
    Miałem wielokrotnie do czynienia z kolegami inżynierami elektronikami z PŁ.

    W 90% koledzy patrząc na moje (no powiedzmy sobie szczerze - nie na
    miarę inżynierów z ChRL) dokonania) reagowali w stylu "Wow, ale czad !
    Ty to jesteś jednak !"

    Na moje pytanie, czego ich tam uczyli w takim razie, koledzy machali
    ręką i robili inne gesty wyrażające rozpacz. Drugie pytanie zadawałem -
    skoro sami z siebie nie mieli potrzeby się uczyć - to po cholerę w ogóle
    szli na te studia ? Odpowiedź przewidywalna i tragiczna - "żeby mieć
    inżyniera" i dostać lepszą robotę. Co oczywiście w zderzeniu z
    rzeczywistością (pracowaliśmy w jednej firmie, ja dyplomu nie mam :) -
    okazuje się fikcją chyba.

    Oczywiście , nie znaczy to, że wszyscy tam tacy są. Ale wielu. Zbyt wielu.

  • 12. Data: 2012-11-19 16:34:44
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2012-11-19 12:44, Stachu Chebel pisze:

    > BINGO !!

    Połączmy dwa fakty:
    - podejście większości studentów - studiuję tylko po to aby mieć papierek,
    - miesięczna wypłata prowadzącego zajęcia na uczelni państwowej z tytułem doktora
    około 2.5k na rękę.

    Wnioski nasuwają się same. Prawda jest taka, że rynek i tak zweryfikuje takich
    "pseudoinżynierów".

  • 13. Data: 2012-11-19 16:40:16
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Odpowiedź przewidywalna i tragiczna - "żeby mieć inżyniera" i dostać
    > lepszą robotę. Co oczywiście w zderzeniu z rzeczywistością (pracowaliśmy
    > w jednej firmie, ja dyplomu nie mam :) - okazuje się fikcją chyba.

    Z pewnoscia Ci to humoru nie poprawi, ale niestety "inz" sie liczy, a
    wiedza, czy doswiadczenie niekoniecznie. W firmie, w ktorej pracowalem i
    pracowalo mi sie w miare dobrze przez ladnych pare lat, szefowa
    postanowila wprowadzic ISO 9000costam. Pracowalem jako serwisant, ale
    tak naprawde bylem od wszystkiego technicznego. No i jak nastalo ISO, to
    zatrudnili mgr inz. elektronika, a mi wkrotce podziekowali. Zanim to
    nastapilo, to mialem czas, zeby z bardzo sympatycznym zreszta gosciem
    pogadac. Nie wiem gdzie go uczyli, ale o uK to co najwyzej wiedzial, ze
    sa takie wynalazki, o silnikach krokowych dowiedzial sie ode mnie,
    jakich przewodow do transmisji po 485 uzyc - podobnie. No ale on jest
    'wa fachowiec z dyplomem, a ja jestem geolog tez dyplomem (i co z tego).
    No i sie zastanawiam jak to jest. Na elektronice PW gdzie chadzalem
    sobie czasem na rozne wyklady poziom byl OK. Na Festiwal Nauki
    przygotowali (takze studenci) bardzo ciekawe rzeczy. Na taka
    uczelnie/wydzial ida ludzie z calkiem otwarta glowa, skoro zaliczaja
    kolejne lata matematyki, ktora np. mnie wystraszyla.
    Wyglada na to, ze jest to jedna z nielicznych uczelni ksztalcaca
    niezlych fachowcow, albo robia sama teorie, a realne projekty/problemy
    to juz jak kto uwaza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2012-11-19 17:07:46
    Od: "TTL" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > doktora około 2.5k na rękę.
    >
    > Wnioski nasuwają się same. Prawda jest taka, że rynek i tak zweryfikuje

    Ale za to znają pismo techniczne wykładane na PWr na elektronice w XXI wieku
    (był taki wątek)
    ;-)

  • 15. Data: 2012-11-19 19:59:23
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Bool wrote:

> [...]
    > doktora około 2.5k na rękę.
    >
    > Wnioski nasuwają się same. Prawda jest taka, że rynek i tak zweryfikuje

    kazdy drukowany, czy elektroniczny papier podlega inflacji :-)

  • 16. Data: 2012-11-19 23:18:06
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Wyglada na to, ze jest to jedna z nielicznych uczelni ksztalcaca
    > niezlych fachowcow, albo robia sama teorie, a realne projekty/problemy
    > to juz jak kto uwaza.

    No widzisz, a ja pamiętam, że jak belfer chciał mieć spokój, to wołał do
    tablicy i dawał temat do omówienia długi na całą lekcję. Dopiero po
    latach to zrozumiałem.
    Elektrotechnika teoretyczna? Jasne, tylko na każde pytanie dostawało się
    odpowiedź "muszę się przygotować, proszę się przypomnieć przy okazji".
    Po kilku takich odpowiedziach przestaliśmy pytać... doktora... o cokolwiek.
    Na dyplomie było zresztą podobnie, praktycznie monolog, bo bali się
    pytania zadać.

    Ciekawe jak jest teraz... to znaczy po 20-tu latach.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2012-11-20 01:06:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracowalo mi sie w miare dobrze przez ladnych pare lat, szefowa
    > postanowila wprowadzic ISO 9000costam. Pracowalem jako serwisant, ale

    Cóż, zapewne generalne opinie trudno wyciągać.
    Dzisiaj sam już sobie szefuję, i jeśli mam rozmawiać z jakimś kandydatem
    do pracy, to oczywiście zawartość CV ma znaczenie, ale
    zdecydowanie ważniejsze, przynajmniej dla mnie, jest czy osobnik coś
    umie i co. A to się daje zweryfikować bardzo prosto "proszę zaproponować
    rozwiązanie tego lub owego, przy takich a takich założeniach".

    Od razu widać, czy ktoś wie o co chodzi, czy nie. Krótka piłka, jak to
    się mówi.

    Żaden dyplom nie pomoże, jak delikwent jest głąbem. Ale być może
    ma to większe znaczenie w jakimś koncernie, choć i tam zapewne sam
    papier nie wystarcza. No, chyba że się zatrudnia pana inżyniera
    do podłączania żarówki do prądu, wtedy wiadomo, że każdy pacan (prawie)
    się nada...

  • 18. Data: 2012-11-20 03:36:10
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    z.googlegroups.com...
    wrote:

    > Myślę, że obronił.

    BINGO !!

    ===

    Kurde, no, chciałem tak samo jak Roman odpowiedzieć... :))
    Czy mam zacząć się bać takich "jęrzynieruff"? :P

  • 19. Data: 2012-11-20 03:53:51
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    > Na egzaminie dyplomowym z budownictwa koleś miał narysowany filar będący w
    > przekroju trapezem. Nie rozwiązał zadania, bo nie umiał policzyć
    > powierzchni, potem jeszcze skargi do rektora słał, że celowo go uwalili,
    > bo dali podchwytliwe zadanie.

    Zaraz... piszesz, że gościu nie umiał policzyć czegoś, co mają na matmie
    uczniowie podstawówki??

    > A potem się dziwić, że w XXI wieku budowlańcom most potrafi się zawalić.

    Ja się nie dziwię, ja się boję...
    Widziałem, jak koło mojego osiedla budowano drugie, ze szczegółami, bo mam
    bezpośredni widok z okna, a jak to się działo, to miałem akurat bardzo dużo
    czasu. Przypadkowo zgadałem się z jakimś starszej daty, więc domniemywam, że
    znającym dobrze swój fach, inżynierem architektem, który nawet w miarę to
    chwalił, ale jak mu powiedziałem, co widziałem z okna (on mieszkał na
    parterze mojego osiedla), to przez kilka sekund go zamurowało, a potem
    powiedział z dozą strachu "...tak to się domki parterowe buduje..." A poszło
    o fundamenty, które na chodzących piaskach mają ok. 3 metrów...
    uszczelnienie dylatacji już w kilku miejscach puściło...

    > Dobrze, że w czasie budowy, nie w czasie eksploatacji. Chociaż

    Byla afera, że właśnie gdzieś jakiś most, świeżo zbudowany, to do dupy się
    nadaje. Też jak widzę niektóre nowe budynki, to obchodzę je z daleka.

    > pamiętamy, co było z blaszaną halą w Katowicach.

    Paru gości tanim kosztem finansowym i olbrzymim ludzkim, zaoszczędziło na
    wykonaniu swoich zadań w sposób właściwy. I tylko te bidne gołębie, które
    nie wiedziały, co się dzieje...

  • 20. Data: 2012-11-20 08:48:35
    Od: "Rafał" <elkacper(USUNTO)@interia.eu>

> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Niestety tak jest. Co prawda skończyłem co chciałem, ale zaczynałem na
    Politechnice we Wrocławiu na elektronice
    gdzie np. na starcie więcej punktów w klasyfikacji dostawał kolo z liceum
    (zielony w technice)
    a mniej po technikum elektronicznym (ludzie na prawde z głową i talentem).
    Po szkole wychodzili biegli teoretycy, którzy nie bardzo wiedzieli jak się
    trzyma lutownice.
    A powinno być tak żeby ktoś mógł robić to co robi dobrze i co lubi a reszta
    ma mu w tym pomóc.
    Ostatnio mieliśmy zjazd absolwentów w technikum i sami nauczyciele mówią że
    teraz to
    do szkoły pół-główki przychodzą. Smutne

    Rafał