  • 11. Data: 2020-02-12 20:59:53
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Jeśli z chwilowej anomalii chcesz wyciągać faszystowskie ekologiczne
    > wnioski nie poparte dowodami naukowymi to NIE ROZUMIEM ;-)

    Dokładnie, wnioski wyciagaj ze sredniej która rosnie.
    Chwilowe rekordy to ciekawostka dla tabloidów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 12. Data: 2020-02-12 21:20:33
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2020 11:16:05 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Owszem, można spotkać całą paletę pomyleńców. Owszem, należy każdemu dać
    > szansę. I niestety, z doświadczenia wiem że nikt z niej nie korzysta.
    > Naprawdę wierzysz że jest możliwy cywilizowany dialog z gościem który
    > przyrównuje ekologię do faszyzmu?

    Zalezy czy ma racje czy nie. Bo niestety dzis slowem ekologia przykrywa sie mase
    spraw zwiazanych z srodowiskiem przy czym sporo tych spraw nie poprawia stanu tegoz
    srodowiska. Mozna wspomniec skrobiowe torebki odpowiedzialne za skazenie
    mikroplastikiem, masowe sianie rzepaku zeby bylo dosc bioetanolu, palenie w
    elektrowniach drewnam zeby pokazac ze to jest odnawialne zrodlo i tak dalej.

    Kazda z tych rzeczy pomaga na jedno a szkodzi na drugie.

    Kiedys owijanie w gazete bylo fe bo papier byl nieekologiczny. Bo sie drzewa
    wycinalo. Tak wbijano nam w glowe za mojej mlodosci. Dzis jest odwrotnie.

    I dla mnie to faszyzm ze ktos uzurpuje sobie bycie postrzeganym jako nieomylny i
    narzucanie masom rozwiazan pod grozba kary.
    A ta nieomylnosc manifestuje sie nie tylko w tym ze cos nie dziala i odkrywamy to po
    czasie. Widac ja rowniez w tym ze sie regulator daje nabierac albo dozwala na
    manipulacje przez tych co powinni wiedziec co robia (afera VW/dizla) albo uparte
    parcie w wegiel jako zrodlo energii zamiast w gaz.

    > Pytanie, co robić dalej w takiej
    > sytuacji? Tolerować pomyleńca czy dać mu odpór w postaci ignorowania? Ja
    > wybieram to drugie plus od czasu do czasu wyraz dezaprobaty. Niech

    Twoje prawo. Nikt nikogo nie zmusza do dyskusji.

    > głupcy rozmawiają z głupcami. Nie można i nie należy im zabraniać
    > usenetu ale niech pozostają świadomi swojej głupoty. Nie jest to
    > ostracyzm, przecież z definicji głupotę można leczyć a to przez naukę i
    > studia. Tolerując głupca robisz mu złą przysługę i utwierdzasz go w jego
    > głupocie.

    A tu juz zalezy czy to glupiec czy ktos kto widzi ze idea sie kupy nie trzyma.
    Dzis ci co utyskuja na energie jadrowa sa uznawani za glupcow.
    Za jakis czas moze sie okazac ze beda uznawani za wizjonerow ktorych nikt nie sluchal
    bo sobie cywilizacja nie da rady z odpadami.

    Nie zebym kogokolwiek bronil. Pisze po prostu jak widze ten akurat aspekt dyskursu w
    tym temacie.

  • 13. Data: 2020-02-12 23:06:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-12 o 19:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > Dokładnie, wnioski wyciagaj ze sredniej która rosnie.

    Ale czy ktokolwiek tu jakieś wnioski wyciąga? Póki co, wątek wygląda
    tak:

    Jarek: naukowcy informują o rekordzie temperatury na Antarktydzie
    RoMan: Wy głąby! Lato je, to przecie musi być ciepło!
    Mateusz: Lato nie lato - rekord jest rekord
    z: PRECZ Z FASZYZMEM!
    Budzik: (do z) "dobrze mówi, polać mu!"

    Normalnie kabaret. :)

    > Chwilowe rekordy to ciekawostka dla tabloidów.

    RoManowi to powiedz - jeszcze kilka dni temu skrzętnie podawał, cytuję:
    "Jak na razie przedwojenny rekord temperatury twardo się trzyma." :)

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-02-13 06:39:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2020 o 21:20, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Za jakis czas moze sie okazac ze beda uznawani za wizjonerow ktorych nikt nie
    sluchal bo sobie cywilizacja nie da rady z odpadami.

    Akurat z odpadami jądrowymi da sobie o wiele łatwiej radę niż z CO2 w
    atmosferze. Na przykład jak loty kosmiczne stanieją to wyśle je w
    kierunku Słońca. Ewentualnie skoro jesteś przeciwnikiem "ekologii" to
    można je po prostu rozpylić tak jak pyły z elektrowni klasycznej i już;)
    Nic się nie stanie:P

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-02-13 06:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > z: PRECZ Z FASZYZMEM!
    > Budzik: (do z) "dobrze mówi, polać mu!"

    W swojej obronie powiem ze moje to było lekko ironiczne (do z) bo kojarze
    go jednak jako klimatycznego denialiste!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 16. Data: 2020-02-13 09:55:58
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 12:13, z pisze:

    > Jeśli z chwilowej anomalii chcesz wyciągać faszystowskie ekologiczne wnioski nie
    poparte dowodami naukowymi to NIE ROZUMIEM ;-)

    Ta chwilowa anomalia robi się z roku na rok co raz mniej chwilowa.

  • 17. Data: 2020-02-13 09:59:49
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 21:20, s...@g...com pisze:

> [...]
    manipulacje przez tych co powinni wiedziec co robia (afera VW/dizla) albo uparte
    parcie w wegiel jako zrodlo energii zamiast w gaz.

    Popieram.

  • 18. Data: 2020-02-13 18:46:29
    Od: andal <a...@a...org>

    On Thu, 13 Feb 2020 05:59:50 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > W swojej obronie powiem ze moje to było lekko ironiczne (do z) bo
    > kojarze go jednak jako klimatycznego denialiste!

    brawo siewcy strachu!

  • 19. Data: 2020-02-13 19:28:40
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2020 23:40:03 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

    sluchal bo sobie cywilizacja nie da rady z odpadami.

    > Akurat z odpadami jądrowymi da sobie o wiele łatwiej radę niż z CO2 w

    Tak mysli sie dzisiaj na ten temat w mainstreamie. Jak sie w temat wglebic to juz tak
    rozowo nie ma. Odpady nuklearne sa dlugozyjace. To ze dzis jest tanio je gdzies tam
    przechowywac nie znaczy ze za sto lat nie stanie sie cos co zaszkodzi cywilizacji.
    Kto wie? Ano nikt. I o to sie tu rozchodzi.

> [...]
    > kierunku Słońca. Ewentualnie skoro jesteś przeciwnikiem "ekologii" to
    > można je po prostu rozpylić tak jak pyły z elektrowni klasycznej i już;)

    Teoretycznie tak. A moze nie (np. jak z ddt).

    Dzis trudno rozroznic naukowca ekologa od naukowca komercyjnego popychajacego produkt
    i udajacego ekologa.

    A nawet uczciwi ekolodzy moga patrzec na sprawy roznie. Jeden bardziej sie przejmie
    energia zuzyta a drugi ewentualnym lub aktualnym zanieczyszczeniem.

    I tu jest ten sam problem. Komu zdecydowac co jest lepsze na przyszlosc skoro czesto
    nie wiadomo co sie w przyszlosci stanie?

    Takiego ogladu sprawy nikt nie pokazuje bo to by podminowalo zaufanie. Wiec zamiast
    tego mamy takich ekofaszystow co wszystko wiedza i narzucaja innym co robic.

  • 20. Data: 2020-02-13 19:49:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2020 o 19:28, s...@g...com pisze:

> [...]
    tam przechowywac nie znaczy ze za sto lat nie stanie sie cos co zaszkodzi

    Za kilkanaście lat, to się one jeszcze przydadzą. A potem wypieprzy się
    to w kosmos (najlepiej tak, żeby skończyły w Słońcu) i po problemie.
    Podobnie kiedyś wieszczono nierozwiązywalny problem zatapianiem miast w
    końckim gównie na skutek rozwoju motoryzacji organicznej. A teraz
    opowiadamy to sobie jako anegdotę. Teraz problemem jest cena (bo nawet
    nie ryzyko - wcześniej zeszklisz, to potem co najwyżej trzeba b

    > Teoretycznie tak. A moze nie (np. jak z ddt).

    Ale co z ddt? Rezygnacja z DDT przyniosła więcej ofiar na skutek malarii.

    > Dzis trudno rozroznic naukowca ekologa od naukowca komercyjnego popychajacego
    produkt i udajacego ekologa.

    Akurat stosunkowo łatwo. Ekologia to nauka o wzajemnych powiązaniach w
    ekosystemie. Jak kogoś czytasz/słyszczysz/widzisz, to na ogół jest to
    "ekolog". Chyba że akurat czytasz literaturę w temacie;)

    --
    Shrek