  • 11. Data: 2020-11-17 18:08:57
    Temat: Re: Od 2030 r. ma być zakaz sprzedaży aut spalinowych w Wielkiej Brytanii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 17/11/2020 15:38, J.F. wrote:

    >Ja bym sie tak na miejscu Shell-a nie cieszyl:
    >https://www.ft.com/content/0c8d3e67-fb6c-4a74-b941-
    2fa8697d751c

    >Jako, ze jest za paywallem:
    >https://ibb.co/tD7V8fh

    Wodor ? A wodor skad ? I znow sie Shell ucieszy.

    Tylko ... byc moze UK ma dobre warunki na postawienie wiatrakow.

    A jesli beda to wiatraki morskie/oceaniczne, ustawione w wodzie ... to
    sie znow producenci cementu, stali i koksu uciesza :-)

    Ciekawe jak dlugo taki wiatrak wytrzyma, a jak dlugo fundament ...

    >Elektryki jakie znamy beda za 10 lat tak samo chujowe jak spalinowe
    >dzisiaj pod tym wzgledem

    Czyli kiepskie beda czy calkiem dobre ?

    > ale w UK sie pojawia kolejny "problem". Robi sie dziura z oplaty
    > paliwowej poprzez rosnaca ilosc aut elektrycznych, ktore nie
    > tankuja:
    >https://www.theguardian.com/business/2020/nov/16/ro
    ad-pricing-could-offset-loss-of-fuel-duty-from-elect
    ric-cars

    >Jako, ze elektryki na obecna chwile sa zwolnione z podatku drogowego
    >wiec zaraz przestana byc bo kasa sie musi zgadzac.

    Co do tego, to nikt nie ma watpliwosci, ze obywatele beda musieli
    placic :-)
    Chyba, ze sie zbuntuja/zmienia, przesiada na komunikacje publiczna ...
    a ona wymaga doplat :-)

    J.

  • 12. Data: 2020-11-17 18:15:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/11/2020 17:08, J.F. wrote:
> [...]
    > sie znow producenci cementu, stali i koksu uciesza :-)
    >
    > Ciekawe jak dlugo taki wiatrak wytrzyma, a jak dlugo fundament ...

    Wiatraki juz na Polnocnym sa, a i w English Channel widac z klifow.
    Tylko, ze na produkcje wodoru nie trzeba koncesji takiej jak na
    wydobycie ropy/gazu wiec bedzie to mogl robic jakis narodowy producent.

    > Czyli kiepskie beda czy calkiem dobre ?

    No jesli juz dzisiaj sa kiepskie...

> [...]
    > :-)
    > Chyba, ze sie zbuntuja/zmienia, przesiada na komunikacje publiczna ... a

    Doplat i ropy.

  • 13. Data: 2020-11-17 18:16:43
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/11/2020 17:03, Marcin N wrote:

    > Masz coś na obronę tej tezy?

    Badania przeprowadzone przez kilka niezaleznych firm w kilku krajach ale
    to moze cie nie przekonac jak robiles wlasne na podstawie broszurek od
    producenta.

  • 14. Data: 2020-11-17 19:08:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 13:34, T. pisze:
    > Wielka Brytania planuje, że zakaz sprzedaży aut spalinowych z silnikiem
    > Diesla oraz benzynowymi wejdzie w życie wcześniej niż zapowiadano. Los
> [...]
    -lat-zakaze-sprzedazy-wszystkich-aut-spalinowych-i-h
    ybryd-tez/

    > Morawiecki będzie miał gdzie sprzedawać swoje autka :-)
    >
    > T.

    No i jeszcze w części Kanady - informacja sprzed chwili...
    https://www.wnp.pl/motoryzacja/quebec-zabroni-sprzed
    azy-nowych-samochodow-z-silnikiem-spalinowym,431936.
    html

    T.

  • 15. Data: 2020-11-17 19:51:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 18:16, K pisze:

    > Badania przeprowadzone przez kilka niezaleznych firm w kilku krajach ale
    > to moze cie nie przekonac jak robiles wlasne na podstawie broszurek od
    > producenta.

    Na razie nie widzę wyników badań, tylko Twoje słowa.
    Napisz coś więcej, najlepiej z linkami.

    --
    MN

  • 16. Data: 2020-11-17 20:59:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/11/2020 18:51, Marcin N wrote:

    > Na razie nie widzę wyników badań, tylko Twoje słowa.
    > Napisz coś więcej, najlepiej z linkami.

    https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/
    publications/2020_09_UK_briefing_The_plug-in_hybrid_
    con.pdf

    oprocz tego jeszcze jakas niemiecka firma/organizacja doszla do tego
    samego ale nie chce mi sie teraz szukac. W kazdym razie ktos tu podawal
    linki niedawno.

  • 17. Data: 2020-11-17 21:29:02
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 13:34, T. pisze:
> [...]
    -lat-zakaze-sprzedazy-wszystkich-aut-spalinowych-i-h
    ybryd-tez/

    > Morawiecki będzie miał gdzie sprzedawać swoje autka :-)

    Nie wierzę.
    Co to znaczy że zapowiada?
    Praktycznie, takie zapowiadanie ma takie znaczenie jak przedwyborowe
    obietnice.

    A w tym artykule nie widzę nawet żadnych cytatów, z oficjalnych
    wypowiedzi rządu Wielkiej Brytanii.

  • 18. Data: 2020-11-17 22:04:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fb3c374$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    user T. pisze tak:

    > Od 2030 r. ma być zakaz sprzedaży aut spalinowych w Wielkiej Brytanii

    nierealne

    --
    Piter

    nie o to chodzi by dojechać ale jechać
    nie o to chodzi by naprawić ale naprawiać

  • 19. Data: 2020-11-17 23:33:08
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 21:29, robot pisze:
> [...]
    > obietnice.
    >
    > A w tym artykule nie widzę nawet żadnych cytatów, z oficjalnych

    Na razie to są tylko doniesienia z "dobrze poinformowanych źródeł".
    Ale od 2040 jest pewne.

  • 20. Data: 2020-11-17 23:37:01
    Od: adam <a...@a...pl>

    Ale tylko osobowe, transport jeszcze długo nie.
    Ten 2030 wydaje się średnio realny, ale to zmartwienie nie nasze.