  • 1. Data: 2020-11-17 13:34:59
    Temat: Od 2030 r. ma być zakaz sprzedaży aut spalinowych w Wielkiej Brytanii
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Wielka Brytania planuje, że zakaz sprzedaży aut spalinowych z silnikiem
    Diesla oraz benzynowymi wejdzie w życie wcześniej niż zapowiadano. Los
    hybryd również jest przesądzony.

    Więcej tu:
    https://spidersweb.pl/autoblog/wielka-brytania-za-10
    -lat-zakaze-sprzedazy-wszystkich-aut-spalinowych-i-h
    ybryd-tez/

    Morawiecki będzie miał gdzie sprzedawać swoje autka :-)

    T.

  • 2. Data: 2020-11-17 13:40:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-11-2020 o 13:34, T. pisze:
    > Wielka Brytania planuje, że zakaz sprzedaży aut spalinowych z silnikiem
    > Diesla oraz benzynowymi wejdzie w życie wcześniej niż zapowiadano. Los
    > hybryd również jest przesądzony.

    To jest naturalna kolej rzeczy, za 10 lat i tak mało kto będzie chciał
    kupować smrodowozy.
    Byle tylko w Polsce ponownie zakazać możliwości rejestracji anglików do
    tego czasu, bo nas zaleją na lata....

  • 3. Data: 2020-11-17 15:12:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 12:40, Cavallino pisze:
> [...]

    ciekawe jak im to wyjdzie, na razie nie obserwuję tu większej ilości
    elektryków

    > To jest naturalna kolej rzeczy, za 10 lat i tak mało kto będzie chciał
    > kupować smrodowozy.
    > Byle tylko w Polsce ponownie zakazać możliwości rejestracji anglików do
    > tego czasu, bo nas zaleją na lata....

    całkiem naturalną koleją rzeczy jest przypisanie samochodu do
    lokalizacji - skoro roznosisz zabójczego wirusa, to dlaczego chcesz
    tankować 300km od domu? A w takim smrodzie możesz mieć zapas na
    przejechanie całego kraju, a w sytuacji awaryjnej i europy...

    Lukasz

  • 4. Data: 2020-11-17 15:15:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-11-2020 o 15:12, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > tankować 300km od domu? A w takim smrodzie możesz mieć zapas na
    > przejechanie całego kraju, a w sytuacji awaryjnej i europy...

    I co, tam porzucisz samochód?

  • 5. Data: 2020-11-17 15:58:56
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 14:15, Cavallino pisze:

    > I co, tam porzucisz samochód?

    nie, wleję to co mam w bagażniku...

    Lukasz

  • 6. Data: 2020-11-17 16:38:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >ciekawe jak im to wyjdzie, na razie nie obserwuję tu większej ilości
    >elektryków

    Shell sie ucieszy. Ze sprzedazy gazu do elektrowni :-)

    >całkiem naturalną koleją rzeczy jest przypisanie samochodu do
    >lokalizacji - skoro roznosisz zabójczego wirusa, to dlaczego chcesz
    >tankować 300km od domu?

    Co by nie mowic - ropa sie kiedys skonczy, wiec los benzyniakow jest
    raczej przesadzony.

    Ale w blizszej perspektywie - jak te elektryki okaza sie dobre, to
    bedzie mial Cavalino racje.
    Jak niezbyt dobre ... to sie zobaczy jak sie skonczy.

    W dodatku UK to stosunkowo maly kraj - moze rozwiazaniem jest
    KM+kolej+wypozyczalnia samochodow elektrycznych ... lub autokary ...
    elektryczne :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-11-17 17:24:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/11/2020 15:38, J.F. wrote:
    > Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup

    > Shell sie ucieszy. Ze sprzedazy gazu do elektrowni :-)

    Ja bym sie tak na miejscu Shell-a nie cieszyl:
    https://www.ft.com/content/0c8d3e67-fb6c-4a74-b941-2
    fa8697d751c

    Jako, ze jest za paywallem:
    https://ibb.co/tD7V8fh
    https://ibb.co/r3gLtc9
    https://ibb.co/37d2rvR
    https://ibb.co/xDMbBsm
    https://ibb.co/LPWyscq
    https://ibb.co/B46drCt
    https://ibb.co/nQvVj2r
    https://ibb.co/sgGqS62
    https://ibb.co/88M7NJ5
    https://ibb.co/gMv96h2

> [...]
    >
    > W dodatku UK to stosunkowo maly kraj - moze rozwiazaniem jest
    > KM+kolej+wypozyczalnia samochodow elektrycznych ... lub autokary ...

    Elektryki jakie znamy beda za 10 lat tak samo chujowe jak spalinowe
    dzisiaj pod tym wzgledem ale w UK sie pojawia kolejny "problem". Robi
    sie dziura z oplaty paliwowej poprzez rosnaca ilosc aut elektrycznych,
    ktore nie tankuja:
    https://www.theguardian.com/business/2020/nov/16/roa
    d-pricing-could-offset-loss-of-fuel-duty-from-electr
    ic-cars

    Jako, ze elektryki na obecna chwile sa zwolnione z podatku drogowego
    wiec zaraz przestana byc bo kasa sie musi zgadzac.

  • 8. Data: 2020-11-17 17:27:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdzie nam rządy przypie....ą, żeby zebrać to, co jest dzisiaj akcyzą od paliw
    płynnych?

    -----

  • 9. Data: 2020-11-17 17:28:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/11/2020 12:34, T. wrote:
> [...]
    -lat-zakaze-sprzedazy-wszystkich-aut-spalinowych-i-h
    ybryd-tez/

    > Morawiecki będzie miał gdzie sprzedawać swoje autka :-)

    Los hybryd chyba nikogo nie dziwi skoro przez caly cykl swojego zycia
    truja bardziej niz spalinowe.

  • 10. Data: 2020-11-17 18:03:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 17:28, K pisze:

    > Los hybryd chyba nikogo nie dziwi skoro przez caly cykl swojego zycia
    > truja bardziej niz spalinowe.

    Masz coś na obronę tej tezy?

    --
    MN