  • 1. Data: 2013-02-27 12:07:14
    Temat: Odlaczanie dysku na usb
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Witam

    Mam pytanie, czy do wylaczenia przenosnego dysku twardego 2,5" podpinanego
    na USB wystarczy odlaczyc zasialnie +5V, czy trzeba tez odlaczyc 2 linie
    transmisyjne w USB?

    Po co mi to. Mam dysk podpiety pod TV. Dysk jest uzywany 1% czasu pracy
    telewizora, wiec przy kazdym uruchomieniu startuje i kreci sie dysk. Czas
    uspienia jest jakis dlugi, wiec na nic sie tu nie przyda.

    Chce zrobic pstryczek, uruchamiajacy dysk do czasu wylaczenia TV.
    Najprosciej odcinac +5V w przewodzie USB ale nie wiem czy to wystarczy i
    czy TV nie bedzie czegos wykrywac dziwnego i stad pytanie.

    Opcja wypinania kabal odpada. Ma byc zwykly przycisk.

    pozdro

  • 2. Data: 2013-02-27 13:01:35
    Temat: Re: Odlaczanie dysku na usb
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-02-27 12:07, Tmek pisze:
> [...]
    > czy TV nie bedzie czegos wykrywac dziwnego i stad pytanie.
    >
    > Opcja wypinania kabal odpada. Ma byc zwykly przycisk.

    Kup sobie coś w tym guście:

    http://allegro.pl/hub-rozdzielacz-usb-7-portow-high-
    speed-2-0-hp4-i3046457453.html

    każdy port ma osobny pstryczek-elektryczek i na pewno jest to zrobione
    dobrze. A cenowo też nie wyjdzie drożej niż samodzielne dłubanie.

  • 3. Data: 2013-02-27 13:53:30
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > każdy port ma osobny pstryczek-elektryczek i na pewno jest to zrobione
    > dobrze. A cenowo też nie wyjdzie drożej niż samodzielne dłubanie.

    Widzialem to.
    Pstryczek nie spelnia warunkow.
    Pstryk ma byc w formie przycisku, raz wcisniety dziala do momentu wylaczenia
    tv, czyli zaniku napiecia. Pozniej trzeba znow wcisnac zeby dzialalo. Akurat
    to nie jest problemem, tylko info o ktore pytam.

    Ma ktos takie ustrojstwo jak na aukcji? Rozbieral? Co ten wylacznik
    przerywa?

    pzdr

  • 4. Data: 2013-02-27 15:14:28
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.02.2013 13:53, schrieb Tmek:
> [...]
    > tv, czyli zaniku napiecia. Pozniej trzeba znow wcisnac zeby dzialalo. Akurat
    > to nie jest problemem, tylko info o ktore pytam.

    Może działać, ale może też sfajczyć dysk, jak do doupy zrobiony.
    Niektóre międzymordzia USB nie lubią, jak na nóżkach D+ i D- jest
    napięcie, a zasilania niet. Kiedyś zamordowałem w ten sposób sticka,
    choć innym to nie przeszkadzało.

    Waldek

  • 5. Data: 2013-02-27 16:59:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tmek pisze tak:

    > Mam pytanie, czy do wylaczenia przenosnego dysku twardego 2,5"
    > podpinanego na USB wystarczy odlaczyc zasialnie +5V, czy trzeba
    > tez odlaczyc 2 linie transmisyjne w USB?

    Myślę że trzeba rozłączać wszystkie 3 żyły i to w kolejności bo wtyk
    usb ma różne długości styków.

    Ale może da się coś rozłączać w obudowie dysku tak jak to jest w
    dyskach z osobnym zasilaczem. Wtedy można wyłączać 230v i nic się nie
    wiesza ani uszkadza.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2013-02-27 17:00:26
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-27 15:14, Waldemar Krzok pisze:

    > Może działać, ale może też sfajczyć dysk,

    Dysk to chyba nie. Jeśli już czip interfejsu. Dyska da się przełożyć do
    innej obudowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-02-27 17:08:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.02.2013 17:00, schrieb Mario:

    > Dysk to chyba nie. Jeśli już czip interfejsu. Dyska da się przełożyć do
    > innej obudowy.

    Zgadza się, napisałem na skróty. Choć raz miałem przeprawę z dyskiem
    kolegi: był w obudowie przylutowany kabelkami do międzymordzia. Na
    szczęście był to S-ATA, niedużo kabelków ;-).

    Waldek

  • 8. Data: 2013-02-27 18:30:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-27 17:08, Waldemar Krzok pisze:

    > Zgadza się, napisałem na skróty. Choć raz miałem przeprawę z dyskiem
    > kolegi: był w obudowie przylutowany kabelkami do międzymordzia. Na
    > szczęście był to S-ATA, niedużo kabelków ;-).

    Małe żółte ludziki to mają fantazję :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2013-02-27 18:33:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-27 16:59, PiteR pisze:

    > Myślę że trzeba rozłączać wszystkie 3 żyły i to w kolejności bo wtyk
    > usb ma różne długości styków.

    Może wystarczy linię +5V. Kiedyś rozpinaliśmy zasilanie żeby resetowac
    modem usbowy GPRS bo reset programowy nie wystarczał mu gdy się zwiesił.
    Obecność pozostałych linii nie miała znaczenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2013-02-28 01:38:36
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Małe żółte ludziki to mają fantazję :)

    W dyskach usb samsunga usb wchodzi bezposrednio na plytke dysku, wiec jak
    jest pad to totalny.
    Daja tam (dawali?) takie swoje wersje specjalne.

    http://ywd.pl/wp-content/gallery/hdd-usb-samsung-pio
    tr/hdd_usb_samsung_7.jpg

    pozdro