  • 1. Data: 2013-02-27 12:28:13
    Temat: magnetowid VHS zepsul się
    Od: t...@g...com

    Zepsuł mi się magnetowid VHS (Panasonic). Zacięła się taśma - nie można jej wyjąć,
    przewijać ani odtwarzać. Ma jakieś 10 - 12 lat. Czy warto naprawiać, ile może
    kosztować naprawa?
    Dziękuje za podpowiedź.

  • 2. Data: 2013-02-27 13:05:05
    Temat: Re: magnetowid VHS zepsul się
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-02-27 12:28, t...@g...com pisze:
    > Zepsuł mi się magnetowid VHS (Panasonic). Zacięła się taśma - nie
    > można jej wyjąć, przewijać ani odtwarzać. Ma jakieś 10 - 12 lat. Czy
    > warto naprawiać, ile może kosztować naprawa?

    Pytanie czy warto naprawiać jest głupie, bo nikt z nas nie siedzi w
    twojej głowie i nie wie, czy potrzebujesz tego VCR czy nie. Jak nie, to
    oddaj do punktu zbiórki odpadów elektronicznych i po sprawie.

    Pytanie ile może kosztować naprawa jest równie głupie, bo skoro nie
    podałaś konkretnie, jaki element się popsuł, to jak oczekujesz kosztorysu?

  • 3. Data: 2013-02-27 13:30:21
    Temat: Odp: magnetowid VHS zepsul się
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Niestety nie da się na te pytania odpowiedzieć tak lub nie. Jak pękł pasek
    to naprawa jest opłacalna ale jak padł silnik lub elektronika to już nie.
    Ale w drugim przypadku jeżeli masz na kasetach jakieś super ważne pamiątki
    to być może nawet droga naprawa ma sens bo na innym magnetowidzie jakość
    odtwarzanego materiału może być dużo gorsza.

    PC

  • 4. Data: 2013-02-27 13:31:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2013 12:28, t...@g...com pisze:
    > Zepsuł mi się magnetowid VHS (Panasonic). Zacięła się taśma
    > - nie można jej wyjąć, przewijać ani odtwarzać. Ma jakieś
    > 10 - 12 lat. Czy warto naprawiać, ile może kosztować naprawa?

    Zepsuł mi się samochód i nie jeździ. Czy warto naprawiać, ile może
    kosztować naprawa? ;->

    Poszukaj kogoś ze szklaną kulą albo zanieś sprzęt do fachowca.

    Mogła się tylko rozwalić kaseta - a magnetowid jest OK.

    Mogła sfajczyć się elektronika i wtedy taniej by było kupić kombajn
    DVDR+VHS i od razu zacząć sobie przegrywać z kaset na płyty.

  • 5. Data: 2013-02-27 16:41:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    t...@g...com pisze tak:

    > Zepsuł mi się magnetowid VHS (Panasonic). Zacięła się taśma - nie
    > można jej wyjąć, przewijać ani odtwarzać. Ma jakieś 10 - 12 lat.
    > Czy warto naprawiać, ile może kosztować naprawa?

    Odpowiedz sobie ile jesteś gotowa dać. Idziesz do magika i mówisz że
    dasz max 50zł. On otwiera, patrzy np luźne paski czy zacięcie,
    odblokowuje małym palcem, kasuję 50zł i ok.

    Coś poważniejszego to zostawiasz jemu na cześci.
    On wyciąga 4700uF/25v i LM7812 a resztę wyrzuca ;)

    dvd można kupić już za 90zł

    --
    Piter

  • 6. Data: 2013-03-02 18:27:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-02-27 13:31 Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    [...]

    > kupić kombajn
    > DVDR+VHS i od razu zacząć sobie przegrywać z kaset na płyty.

    I to jest jedyna poprawna odpowiedź.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2013-03-02 20:43:41
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    przewijać ani odtwarzać. Ma jakieś 10 - 12 lat. Czy warto naprawiać, ile może
    nie. jak popytasz w śród znajomych, okaże się że masz kogoś kto ma dobry
    sprzęt do oddania za darmo lub bardzo tanio. ja sam mam 4 głowicowy(może
    nawet 6cio? nie pamiętam) i nawet 50 zł w komisie nie chcieli dać (nie
    dziwię się)
    Co do przegrywania materiału VHS do kompa. Urządzenie najprostsze do
    tego celu, to stara karta TV. koszt 20zł.
    LEpsze rozwiązanie to urządzenie które odtwarza filmy z dysku, i
    dodatkowo potrafi nagrywać sygnał wideo z euro/chinch. tu niestety bez
    100zł się nie obejdzie, plus cena dysku. ale jak większość oglądasz na
    TV a nie na PC to zyskasz dużo większą wygodę i porządek w filmotece

    ToMasz